Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
GAMMELT!!

355 og nyere.. Det er tingen.. 360, 430..

Det er pene biler

Det blir jo mest smak og behag, men 288 GTO er nok i en litt annen liga enn f.eks 360 Modena og F430... 288 GTO er stamfaderen til F40, F50 og Enzo... :wink:

Liker f40, f50 og enzo jeg, men syns ikke 288 er fin. Syns den ser gammel ut. så enkelt er det. Tror nok att 355, 360 osv er nærmere disse hva kjøreegenskaper angår.. De tar nok det beste av alle bilene sine når de bygger slike..

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det att F1 bilene har 13" felger har vell noe med reglemang å gjøre.

Det er klart, men felgenes størrelse viser også at man rent teknisk ikke behøver store 19" felger for å få skikkelige kjøreegenskaper og ytelser... såfremt nok penger ikke er et tema... :wink:

Har ikke sagt at store felger øker kjøreegenskapene jeg, men jeg sa att de ikke ødelegger..

Skrevet

Liker f40, f50 og enzo jeg, men syns ikke 288 er fin. Syns den ser gammel ut. så enkelt er det. Tror nok att 355, 360 osv er nærmere disse hva kjøreegenskaper angår.. De tar nok det beste av alle bilene sine når de bygger slike..

Jeg er enig med deg i at designet på 288 GTO begynner å trekke på årene, men så er den da også snart 25 år gammel. Det er litt viktig å ikke observere historien med dagens briller... da ser man ikke hvor bra f.eks enkelte bilmodeller faktisk var. Om 10 år vil folk også mene at dagens bilmodeller ser gammeldagse ut, men det betyr selvfølgelig ikke at f.eks dagens BMW E60 M5 er en dårlig bil. Ferrari bygger forøvrig bilmodeller som ligger et par klasser over BMW´s modeller... og deres hardcoremodeller er ikke bare et par klasser over, men i en helt annen liga. Ferrari 288 GTO´s konkurrenter var Porsche 959 og Lamborghini Countach... bilmodeller som på hver deres måte har skrevet seg inn i historien.

Skrevet

Har ikke sagt at store felger øker kjøreegenskapene jeg, men jeg sa att de ikke ødelegger..

Det er mest et spørsmål om utgangspunktet... for mer informasjon bør du lese denne tråden... :wink:

Skrevet
Dette er nok en av de feteste og peneste bilen jeg har sett i mitt liv!

Å ikke begynn med kjørekomfor og kjøreegenskaper nå da.. Blir for domt!

Dette er showcars og ikke noe man bruker på baner eller på en liten roadtrip til Spania... :roll:

Skrevet

Dette er showcars og ikke noe man bruker på baner eller på en liten roadtrip til Spania... :roll:

Bruker ikke dette på bane fordi det koster..

Om jeg skulle kjørt på en roadtrip til spania hadde nok valet vært enkelt om jeg fikk velge mellom 288 og denne..

Skrevet

En helt standard Ferrari har nok både stivere fjærer - samt et understell som er tilpasset lav kjørehøyde.

Med fare for å gjenta meg selv... man skal ikke så veldig langt tilbake i historien før selv Ferrari´s hardcore modeller hadde en felger/dekk oppsetning som selv alminnelige biler har i dag. Ferrari 288 GTO (1984-85) som har en 2855 cm3 stor V8 Bi-Turbo motor på 400 HK ved 7000 rpm og 500 Nm ved 3800 rpm har f.eks kun felg/dekkdimensjonen 225/50-16. Allikevel vil den kjøre fletta av nesten samtlige BMW´er i dag iom. at den bl.a klarer 0-100 Km/t på 4,8 sekunder og har en topphastighet på 305 Km/t. Alt for store felger og dekk er mest blingeling show and no go... :lol:

16" felger ja..man hadde vel ikke større på den tiden :lol::lol:

Og schmidt felger er ALDRI FEIL!! :twisted:

Skrevet

Dekk veier mindre enn felg som regel. Jo større felg jo mere vekt ute på navet noe som ikke er bra for kjøreegenskapene. Untaket er kansje hvis du har en magnesium felg slik som F1 bilene har og feks DTM bilene har..

Skrevet

Enig. De aller feleste showcarene har ikke gode kjøreegenskaper.

Skrevet

16" felger ja..man hadde vel ikke større på den tiden :lol:

Hehehe... jeg har forklart hvorfor det normalt ikke var nødvendig med større felger på 80 og tidlig 90-tallet, men det er ikke korrekt at det ikke fantes større felger. Porsche 968 Turbo S hadde f.eks felger/dekk i størrelsen 235/40-18 og 265/35-18. Denne modellen hadde forøvrig en tvangsforet rekkefirer på 2990 cm3 som ytet 305 HK ved 5400 rpm og 500 Nm ved 3000 rpm. Kun 1370 Kg medførte at den tiltross for relativt moderat effekt klarte 0-100 Km/t på 4,8 sekunder og en topphastighet på 282 Km/t. Porsche 959 hadde en tvangsforet boxersekser på 2849 cm3 som ytet 450 Hk ved 6500 rpm og 500 Nm ved 5000 rpm... 0-100 Km/t klarte den på 3,6 sekunder (et resultat av en relativt moderat vekt på 1450 Kg og 4x4) og topphastigheten var 315 Km/t. Porsche 959 kjørte originalt på 17" felger.

Porsche 968 Turbo S

968TS_95.jpg

Skrevet

Hoff.. hvis dere tror denne ikke har kjøreegenskaper, så har vi jaggu ingenting å snakke om.. Hadde kjørt rundt 288 denne.

Kappkjører ikke på fartshumper.. Dette holder LENGE til normal vei..

Men bare kos dere i mengden dere..

Trives best med noen alle andre ikke har jeg.. Er heller ikke redd for att kjøreegenskapene på disse kjerrene er værre enn at jeg skulle klart å hengt på en maken orginal bil..

Skrevet
Hoff.. hvis dere tror denne ikke har kjøreegenskaper, så har vi jaggu ingenting å snakke om.. Hadde kjørt rundt 288 denne.

Kappkjører ikke på fartshumper.. Dette holder LENGE til normal vei..

Men bare kos dere i mengden dere..

Trives best med noen alle andre ikke har jeg.. Er heller ikke redd for att kjøreegenskapene på disse kjerrene er værre enn at jeg skulle klart å hengt på en maken orginal bil..

WORD!! :twisted:

Skrevet
Hadde kjørt rundt 288 denne.

Vi tar denne uttalelsen én gang til... "kjørt rundt en Ferrari 288 GTO" (!)... med en senket E36 320i Cab med ekstra plastikk... :lol: ... Nei... den må du nok lenger ut på landet med... jeg vil tro du er heldig hvis du klarer 0-100 Km/t på under 10 sekunder. Én ting er å blåse seg opp på nettet... noe helt annet er å diskutere seriøst.

Skrevet

Jeg regner med at han mente den show-ferrarien litt oppi her, men uansett tror jeg ikke folk er klar over hva som skjer med kjøreegenskapene når man oversenker og putter på enorme felger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...