Supermen Skrevet September 30, 2007 Skrevet September 30, 2007 Å sette inn 100W pærer inn isteden for 55W...PROBLEM?? må man ha bedre kabling...har hørt noen sier man må sette inn ett eller annet kabelsett...har sett de selger sånne på biltema...men er det ikke bare å kjøre på å sette inn 100W uten nye kabler...har H1 i lyktene idag og H3 i tåkelysene.....skal vel funke det...noen som har peiling??
Haug530D Skrevet September 30, 2007 Skrevet September 30, 2007 Å sette inn 100W pærer inn isteden for 55W...PROBLEM?? må man ha bedre kabling...har hørt noen sier man må sette inn ett eller annet kabelsett...har sett de selger sånne på biltema...men er det ikke bare å kjøre på å sette inn 100W uten nye kabler...har H1 i lyktene idag og H3 i tåkelysene.....skal vel funke det...noen som har peiling?? Du brenner opp reflektorene dine, tror ledningsnettet takler det.
Stephan.s Skrevet September 30, 2007 Skrevet September 30, 2007 Vel, er vel kanskje ikke å annbefale. Fikk en kamerat til å kjøpe nye kjørelyspærer til meg her tidligere. Tenkte som så at alt er i orden, og skjønte ikke hvorfor folk blinket på meg med lysene da jeg passerte de. Gikk en drøy dag eller 2 så ble det mørkt. Var forundret over at de nye pærene gikk etter så kort tid, og samtidig i tillegg. Tok opp og til forundring var det 100w pærer. Slapp med skrekken om brente kabler eller reflektorer, men som sagt over, det kan fungere, men reflektorene overlever ikke lenge. Er du uheldig veit du aldri om kablene begynner å svi isolasjon over tid heller hvis pærene holder.
Jonass Skrevet September 30, 2007 Skrevet September 30, 2007 Du kan bruke 100w pærer i langlysene dine, det er faktisk og anbefale blir mye bedre lys. Du kan brenne reflektorne visst du står i ro med lysene på over en lengre stund, ikke når du kjører. Men ikke bruk det i nærlys, spredere.
Haug530D Skrevet September 30, 2007 Skrevet September 30, 2007 100w er vel standard i fjernlys? Nei, det er 60 eller 65, 55 i nærlys.
StigJ Skrevet September 30, 2007 Skrevet September 30, 2007 Jeg kjører med disse i både nærlys, fjernlys og tåkelys. http://www.umnitza.com/product_info.php?products_id=98 100w i nær og fjernlys. 80w i tåkelysene. Har ikke hatt noen form for problemer på det drøye året jeg har hatt de i. INgen som har blinket på meg heller.
Stephan.s Skrevet Oktober 1, 2007 Skrevet Oktober 1, 2007 100w er vel standard i fjernlys? Nei, det er 60 eller 65, 55 i nærlys. Nå spurte jeg om fjernlys, ikke nærlys Dragonlove
todleif Skrevet Oktober 1, 2007 Skrevet Oktober 1, 2007 Det er 55w i fjernlys. Du kan jo kjøpe pærer som skal lyse 30%, 50% bedre. Dei kan fort lyse like bra som 100w pærer. Pærene Mr.Stream linka til, var jo litt interessant. (sjølv om eg er skeptisk til 100w i nærlyset)
Hansh Skrevet Oktober 1, 2007 Skrevet Oktober 1, 2007 Er vel bare å sjekke hva som er max. watt for lysene på din bil? Hadde ikke tatt sjansen på noe annet siden det er dette det dimmensjonert for og tilpasset til. (Er det noe man lærer i en elektronikkutdannelse så er det å ikke leke med slikt!)
bjalle Skrevet Oktober 1, 2007 Skrevet Oktober 1, 2007 lykteglass blir glovarme,får du en vannsprut fra møtende bil vinterstid kan de sprekke(skjedde med meg)på min gamle bil toyota.
Sir Hofstad Skrevet Oktober 1, 2007 Skrevet Oktober 1, 2007 Jeg kjører med disse i både nærlys, fjernlys og tåkelys.http://www.umnitza.com/product_info.php?products_id=98 100w i nær og fjernlys. 80w i tåkelysene. Har ikke hatt noen form for problemer på det drøye året jeg har hatt de i. INgen som har blinket på meg heller. Bruker Xenon"look" pærer fra Wurth som ligner de du linket til her, men jeg betalte vel 2-3 ganger så mye for mine. De er 55W H1 som lyser så godt at en nesten blir blendet av trafikkskilt om natten... Tror ikke Wurth fører dem lengre. Og med 50K KM stort sett nattekjøring på et år lærer man å sette pris på godt lys. Til spørsmålet: 100W ødelegger lykten, og kontakten til pæren. Bedre med kvalitetspærer med ordentlig effekt.
TexWiller Skrevet Oktober 1, 2007 Skrevet Oktober 1, 2007 Helt riktig at 100w pærer ødelegger reflektoren, men det gjelder kun vis man har riktig spenning på pæren, 95% av bilene har mellom 1 og 2 volt spenningsfall ut til pærene, dette utgjør ca 25-35% mindre lys. Så de fantasiske 100w pærene er ikke stort bedre en en standard 55w med riktig spenning. For de som lurer på hvordan man får riktig spenning ut til pærene. ekstra lysrele må man ha. Gjør man begge deler får man ett fantastisk lys, den korte tiden reflektoren varer. kontakten og ledningsnettet tåler det uten problemer.
dIFEO Skrevet Oktober 6, 2012 Skrevet Oktober 6, 2012 Vet denne tråden er "urgammel" men tenkte å bringe temaet opp igjen.. Dette kan være et alternativ : 100W pærer De skal visst være "uten risk for å brenne reflektor" Har ikke prøvd disse, men velger å prøve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå