gaasen Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 Hva slags garantier er det du mener da?Blir laget individueller kontrakter for hvert salg og tror garantien varierer fra bil til bil. Men styling har jo garanti fra leverandør/fabrikk.. Men det er ytterst sjelden att noe ødelegges som følge av mangel på produkt. Gir ikke garanti på å kjøre plastikken til hel... Det er nok ett ansvar kunden må påta seg, evt skru opp bilen hvis han ønsker det. Med garantier mener jeg minimum to års garanti på deler og arbeide iht. kjøpsloven. Jeg vil iallefall mene at det er naturlig når f.eks skjermene valses, det kappes i karosseriet eller ved hellakkering av bilene. Spesielt på nyere biler der det etterhvert vil være fabriksgarantier igjen selvom bilene f.eks er eldre enn 6 år. De modifikasjonene som gjøres hvis man f.eks valser skjermene dekkes helt sikkert ikke av den originale garantien og derfor er det naturlig at Automote gir kundene ekstra trygghet ved å garantere for at arbeidet er skikkelig gjort ved å stille en supplerende garanti overfor kundene. Nå svarer jeg kun ut etter mine synspunkter og ikke automote og sivert sine. Men så vidt jeg vet er det ikke kommet klager på arbeid som sivert har gjort til dags dato. Og når det er så mye forskjellig som gjøres her blir nok kundene informert på forhånd hvilke garantier de har og da står de fritt til å velge om de vil gjennoføre ombygginga/lakkeringen. Og med tanke på hvor mange spesielle og forskjellige operasjoner som blir gjort tror jeg det vil være vanskelig å ha en generell standard, men heller ta dette opp med kunde på forhånd slik at de vet hva de begir seg inn på.. Da det er sagt tror jeg de fleste som har fått bygget bil der har vært fornøyd og sivert har vært behjelpelig om noe skulle ha oppstått.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 Nå svarer jeg kun ut etter mine synspunkter og ikke automote og sivert sine. Men så vidt jeg vet er det ikke kommet klager på arbeid som sivert har gjort til dags dato. Og når det er så mye forskjellig som gjøres her blir nok kundene informert på forhånd hvilke garantier de har og da står de fritt til å velge om de vil gjennoføre ombygginga/lakkeringen. Og med tanke på hvor mange spesielle og forskjellige operasjoner som blir gjort tror jeg det vil være vanskelig å ha en generell standard, men heller ta dette opp med kunde på forhånd slik at de vet hva de begir seg inn på.. Da det er sagt tror jeg de fleste som har fått bygget bil der har vært fornøyd og sivert har vært behjelpelig om noe skulle ha oppstått.. Det er liten tvil om at custom-stylingbransjen befinner seg i en gråsone når det gjelder garantier og alminnelige rettigheter iht. kjøpsloven. Jeg mener at den praksis bransjen i dag følger først og fremst er et resultat av et umodent marked og dermed dårlig sikkerhet for kundene. Tilsvarende er det med chiptuningsbransjen... de lover gull og grønne skoger... stort sett uten garantier eller sikkerhet for kundene. Jeg klandrer selvfølgelig ikke Automote spesielt, men jeg mener at det er på sin plass å belyse dette fenomenet i en diskusjon som dette. Jeg har forøvrig kun stylet én bil i min karriere som bileier og det var en 1984 Mercedes-Benz W201 190E 2.0 i 1986. Bilen fikk full Lorinserpakke hos hos Mercedes-Benz på Ullevål i Oslo (Cederwall - i dag Autostern)... selvfølgelig med alle garantier på plass - slik det skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaasen Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 Er selvfølgelig enig i att kunder skal ha en slags garanti, men arbeid som blandt annet valsing er det vanskelig å gi noen garanti eller lovnad om hvordan dette blir seende ut da bilen kan ha vært skadet, rust osv. Men dette er jo selvfølgelig noe kunder blir godt informert om før det blir tatt i bilen. Er jo kanskje derfor automote har ett godt rykte, att de tar dette alvorlig og evt retter feil som skjer. Men på generelt grunnlag bør jo kunder ha garanti når de kjøper noe.. Men her kommer man jo langt med sunn fornuft.. Vil vel tro att de fleste som misbruker tillit i forhold til lovd produkt ender opp med å miste kunder.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå