Fredrik Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Skjønner poenget, men å si at e36 316/318 ikke er populære blir iallefall helt feil. Ang unge entusiaster med mer pågangsmot enn kunnskaper, så syntes iallefall jeg at det nettopp er 316/318 som er offer for bilxtra/torshov deler, egendesignet styling og nye landsmenn.. Jeg skrev ikke at E36 316i, E36 318i med automatgear, E36 316i Compact ikke er populære modeller... jeg skrev at de er mindre populære. Ergo... populære, men ikke så populære som de virkelig populære modellene som E36 320i, E36 325i og E36 328i... Det er imidlertid godt mulig at jeg av og til bruker språket på en litt "firkantet" måte... etter nesten 10 år i Danmark er det ikke til å unngå. Dansk (og konservativt norsk) er nok en god del mer konformt enn iallefall muntlig norsk anno 2007. Jeg har heller ikke fått med meg de siste to-tre såkalte reformene av skriftlig bokmål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Fredrik, du kan vel ikke si at E36 316i/318i ikke er populære, det kryr jo av dem!Angående 'Japansk kvalitet'... Du skal styre så langt unna som du kommer en Honda Civic, spesielt da 92-95 modellene, der snakker vi ikke kvalitet! Kjøp deg en Volvo 740! Er ikke enig der, honda civic er et kjempe godt alternativ, kjøpte en i fra auksjon for 2 år siden, skiftet kun drivknutemansjetter som beskrevet i tilstandsrapporten, har vært feilfri siden. Dette er en 95mod med automat faktisk. Har kjørt 40.000km på 2år nå. Denne bilen er billig i forsikring, driftsikker og bensinkjerrig. Men du får neppe noe til 20k med bmw følelse, den tviler jeg sterkt på, med mindre du får tak i et fint eksemplar av E30 f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 De fleste biler parkerer jo BMW. Det er bare verstingutgene i M-serien som går skikkelig bra. Jeg tror jeg hadde gått for en Citroen stasjonsvogn, de får du i 2.1TD, svært komfortable (faktisk mye bedre enn BMW) og svært økonomiske. Samtidig har du utrolig plass i de. Ligger mange på finn.no i prisklassen 5-20.000, Jaha hvilke fleste biler er det du snakker om da? De fleste biler som Passat 1.9tdi, toyota avensis 1,8, corolla, golf osv. som jeg tenker på når noen sier de fleste biler, mye "gromt" da ja. Å citroen er jo komfye biler det hviss du har en forkjærlighet for kjøreegenskaper i vannsengklassen og driftsikkerhet i "særklasse" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tøsen Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Skal du ha noe som er driftsikkert og komfortabelt så går du for Mercedes med diesel. w124 eller 201. er skuddsikre biler så lenge ikke rusten får tak i de. Da har du noe som knuser bmw på komfor, men sporslighet: neh. har w124 selv og er stor fornøyd. Låner en kamerat sin 535 e34 nå må si at den griser den på alt som heter sving eller mate gris. men i komfor og cruising feeling så tar mercedes bmw. Så jeg ville gått for en mercedes diesel bensin motorene til mercedes har ikke så mye effekt og bruker veldig mye benisn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 De fleste biler parkerer jo BMW. Det er bare verstingutgene i M-serien som går skikkelig bra. Jeg tror jeg hadde gått for en Citroen stasjonsvogn, de får du i 2.1TD, svært komfortable (faktisk mye bedre enn BMW) og svært økonomiske. Samtidig har du utrolig plass i de. Ligger mange på finn.no i prisklassen 5-20.000, Tips er en Citroen ZX 96/97 mod, 1,4 el større. stasjonsvognene får du for ca 20 og da ligger km litt over 100K... ZX er laget uten alt dette hydrauliske greiene, og svært driftssikker det vet jeg av erfaring. Er på utkikk etter en slik selv. Helt grei bil med noe utstyr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Skal du ha noe som er driftsikkert og komfortabelt så går du for Mercedes med diesel. w124 eller 201. er skuddsikre biler så lenge ikke rusten får tak i de. Da har du noe som knuser bmw på komfor, men sporslighet: neh. har w124 selv og er stor fornøyd. Låner en kamerat sin 535 e34 nå må si at den griser den på alt som heter sving eller mate gris. men i komfor og cruising feeling så tar mercedes bmw. Så jeg ville gått for en mercedes diesel bensin motorene til mercedes har ikke så mye effekt og bruker veldig mye benisn Jeg er nok mer Mercedes-Benz (og Porsche) entusiast enn jeg er BMW entusiast, men W124 og W201 er nå generelt for gamle til å være pålitelige bruksbiler. Jeg har selv hatt to stk. W201 (1984 190E 2.0 og 1989 190E 2.3) og en W124 (1990 230E)... der de to nyeste ble kjøpt nye i Norge. Dette var noen fantastisk fine biler (spesielt som facelift), men nå er de til og med jevnt over uaktuelle som taxibiler... og det sier ikke så rent lite etter over 20 år. En æra er slutt og entusiastene har overtatt... sant, men litt trist også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 De fleste biler parkerer jo BMW. Det er bare verstingutgene i M-serien som går skikkelig bra. Jeg tror jeg hadde gått for en Citroen stasjonsvogn, de får du i 2.1TD, svært komfortable (faktisk mye bedre enn BMW) og svært økonomiske. Samtidig har du utrolig plass i de. Ligger mange på finn.no i prisklassen 5-20.000, Jaha hvilke fleste biler er det du snakker om da? De fleste biler som Passat 1.9tdi, toyota avensis 1,8, corolla, golf osv. som jeg tenker på når noen sier de fleste biler, mye "gromt" da ja. Å citroen er jo komfye biler det hviss du har en forkjærlighet for kjøreegenskaper i vannsengklassen og driftsikkerhet i "særklasse" Tør ikke møte på neste treff nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.M3 Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Citroen XM 2.1TD er en en bil som helt klart er undervurdert. Her får du en meget behagelig og driftsikker bil til en svært gunstig pris. Hadde selv en slik en periode og den gikk faktisk veldig bra også. Jeg synes personlig BMW generelt er tunge biler som er går dårlig ift motorstørrelse og oppgitt hestekrefter. Kvaliteten er det vel også så som så med. Mange tror de kjøper kvalitet da de handler BMW, men realiteten er at man her får lite bil for pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Lånte en 1,4 ZX noen måneder av en kamerat. Veldig godt fornøyd jeg. God på glatta, og helt grei komfort til å være en liten forhjulstrekker. Sånn grei bruksbil. TD er vel vanskeligere å få tak i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 De fleste biler parkerer jo BMW. Det er bare verstingutgene i M-serien som går skikkelig bra. Jeg tror jeg hadde gått for en Citroen stasjonsvogn, de får du i 2.1TD, svært komfortable (faktisk mye bedre enn BMW) og svært økonomiske. Samtidig har du utrolig plass i de. Ligger mange på finn.no i prisklassen 5-20.000, hahahahahaha..er alt jeg sier til sånne som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Er ikke enig der, honda civic er et kjempe godt alternativ Signerer ikke på den. Men du får neppe noe til 20k med bmw følelse, den tviler jeg sterkt på, med mindre du får tak i et fint eksemplar av E30 f.eks. Den derimot er jeg med på. Det jeg mente om f.eks. Honda Civic var i forhold til E34'n han har nå.. Kommer ikke i nærheten av samme følelsen når du setter deg inn i, og kjører de to bilene. Dette var som sagt viktig for han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 Citroen XM 2.1TD er en en bil som helt klart er undervurdert. Her får du en meget behagelig og driftsikker bil til en svært gunstig pris. Hadde selv en slik en periode og den gikk faktisk veldig bra også. Jeg synes personlig BMW generelt er tunge biler som er går dårlig ift motorstørrelse og oppgitt hestekrefter. Kvaliteten er det vel også så som så med. Mange tror de kjøper kvalitet da de handler BMW, men realiteten er at man her får lite bil for pengene. behagelig er xm men den er jo verken rask eller driftsikker! vi hadde en slik som vi brukte som følgebil før(vi hadde eid den siden den var ny) og etter 100000km så var den så lite driftsikker at bare måtte selge den! den la jo ifra seg hydraulikk olje overalt, gasskuler var jo forbruksvare og motoren er vel ikke av de mest driftsikkre heller! kjøp deg en mb w124,kjenner mange som har hatt slike og ingen har noen gang vært plaget med noe som helst! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 E30 324 td Står en på autodb så jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... 632168#top Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3rnie Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 Mercedes w124 fks 250d ta en 91-92 modell, rett etter faceliften.. de er ganske rimelige... gode kjøreegenskaper og gode seter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå