Gå til innhold

Vurderer kjøp av ny bil...

caaatooo
 Share

Anbefalte innlegg

Selv om mørket har senket seg over Nord-Norge og vinteren nærmer seg med stormskritt, øker likevel lysten på ny bil seg til de grader. Er enda kun på tankestadiet om hva jeg har lyst på og mulighet til å kunne få finansiert, men har tenkt meg ut noen "kandidater" som kan være aktuelle.

Kandidat nr. 1 er en forholdsvis ny E60, mest sannsynlig diesel. M-pakke er et must. Disse ligger ikke så himla galt i pris, selv dem som er spikka med utstyr.

Kandidat nr. 2 er den nye E92, 3-serie coupe. Den har et nydelig karroseri, særlig med M-pakke. Har prøvekjørt 335Cd, og falt pladask - dog er denne utenfor min rekkevidde prismessig.

Kandidat nr. 3 er en E46 M3. Har bestandig hatt lyst på M3, men føler likevel at jeg vil få en "gammel" bil i en E46 (hadde E46 som førstebil i 2002). Likevel er dette svært gromme biler. Jeg setter gjerne pris på om noen vet typiske feil/mangler på disse, og evt. andre erfaringer.

Har sett på et par av de sistnevnte biler;

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... RRQI494421

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... RRQI494421

Er det noen som vet noe som disse bilene? Antall eiere, hvem som har eid dem, banekjørt, vedlikehold, osv osv? Den blåe har SMG II-gir, hvordan er dette holdbarhetsmessig? Er M3'ene overpriset mtp. at den nye modellen begynner å bli leveringsklar? Hva mener dere er "rett" pris på disse bilene?

Setter pris på alle relevante innspill :) Så håper jeg på bilhandel om ikke så altfor lenge - og iallfall at ny "pyntebil" står klar til våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ekte CLS den første der da? Kunne man virkelig få så mye utstyr i en CLS? Den røde var helt riktig bortsett fra fargen. Det er veldig forskjellige biler du vurderer. En E60 med dieselmotor kan vanskelig sammenliknes med en M3 CLS.

Tror det lureste du kan gjøre er å prøvekjøre litt forskjellig for så å se hva som passer deg best. Jeg tror på ingen måte at en 04 modell med 40000 km på telleren vil føles gammel.

Kanskje også fornuftig å undersøke differensen i pris på forsikring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ekte CLS den første der da? Kunne man virkelig få så mye utstyr i en CLS? Den røde var helt riktig bortsett fra fargen. Det er veldig forskjellige biler du vurderer. En E60 med dieselmotor kan vanskelig sammenliknes med en M3 CLS.

Tror det lureste du kan gjøre er å prøvekjøre litt forskjellig for så å se hva som passer deg best. Jeg tror på ingen måte at en 04 modell med 40000 km på telleren vil føles gammel.

Kanskje også fornuftig å undersøke differensen i pris på forsikring...

Med gammel tenkte jeg på at jeg har hatt "samme" type bil siden 2002, og kanskje var lysten på noe nyere fra BMW's side. Mye har skjedd siden 2002, det merker jeg særlig med min E39 kontra mine foreldres '07 E60.

Den røde ser "rett" ut, trenger bare mer senk. Den har også vært ute på finn.no i rundt et halvt års tid, så mulighetene for å prute burde jo absolutt være til stede..? :)

Noen som har formeninger om prisnivået til E46 M3? Jeg lurer fælt på om det kommer til å falle noe særlig frem mot våren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gikk fort ja. Fikk en runde med den for noen år siden..Helt perfekt den Hartgen der :)

Den røde syns jeg mangler litt utstyr. Ville ikke kjøpt meg en såpass ny/dyr e46 uten 16:9 skjerm, men generelt ellers ser jo bilen veldig ryddig ut. 2004modell drar jo også opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig å vurdere både E60 diesel og E46 M3 - som jeg forøvrig hadde foretrukken uten noen skjerm i det hele tatt.

For min del hadde det stått mellom de to siste, hvor E92 er en langt penere bil, mens M3'en har jo en trolig flott motor. Og siden det er langt til baner i Tromsø kommer ikke den motoren til sin rett og jeg hadde landet på E92. :wink:

Jeg hadde nok også tatt en tur innom forhandlere av andre biler - mye fint i disse prisklassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill!

Ellingsen B.: Er enig i at den røde godt kunne ha hatt tv/navi. Det er ikke en nødvendighet for min del (dog kjekt å ha), men i alle tilfelle er det jo gunstig mtp. den dagen jeg skal selge bilen.

Hagenisse: Er fullt klar over at det er et stort sprang i type bil jeg vurderer - dette er da siden jeg foreløpig bare er på tenke-/fundere-stadiet. Har prøvd utgaver av alle disse bilene, og har likt alle veldig godt.

Hadde jeg hatt råd til en E92 335d så hadde jeg uten tvil kjøpt denne, da draget i denne var helt rått - nesten på høyde med E46 M3 vil jeg tørre å påstå, bortsett fra ved akserasjon 0 . 50 km/t.

Saltkjelen: Jeg synes bilen din er nydelig å se på, så jeg takker for tilbudet :) Men hvis jeg ender opp på E60, regner jeg med at jeg overtar '07-modellen til mine foreldre for en "gunstig" pris. Dessuten er jeg lysten på noe "litt større" enn en 520, da jeg har samme motoren i min E39. Uansett må du ha lykke til med et evt. salg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...