Gå til innhold

Min nye bil - E61 520dAT Facelift SOLGT!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 563
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Systemet fungerer slik at det registrerer endringer i lufttrykket på ett eller flere dekk ved å måle dekkenes rotasjonshastighet. På facelift får man også to typer feilmeldinger (tyre puncture og tyre pressure loss). På åre-faceliften var det slik at man kun fikk tres puncture, enten de var punkterte eller at dekkene hadde mistet luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Lukking av takluke/vinduer med nøkkelen har det vært på alle BMWer siden 80-tallet en gang (ihvertfall 5-serie og oppover), men ikke åpning.

Jeg har både lukking og åpning. (2001 5-serie) Først åpner den alle vinduene, så kommer takluka, hvis jeg holder åpneknappen inne for lenge, samme med lukking. Først vinduer, så takluke.

Saltkjelen:

Autocosmetics kan anbefales, jeg kjøpte bilen min hos Stenshagen på Skøyen tidligere i høst, og da ble den sendt innom der en tur før overtakelse. Og for meg som er hobby-bilpleiefanatiker har jeg ingenting negativt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Lukking av takluke/vinduer med nøkkelen har det vært på alle BMWer siden 80-tallet en gang (ihvertfall 5-serie og oppover), men ikke åpning.

Jeg har både lukking og åpning. (2001 5-serie) Først åpner den alle vinduene, så kommer takluka, hvis jeg holder åpneknappen inne for lenge, samme med lukking. Først vinduer, så takluke.

Saltkjelen:

Autocosmetics kan anbefales, jeg kjøpte bilen min hos Stenshagen på Skøyen tidligere i høst, og da ble den sendt innom der en tur før overtakelse. Og for meg som er hobby-bilpleiefanatiker har jeg ingenting negativt å si.

OT: Moro at du kjøpte bil der da. jobber der nemlig. Regner med at du kjøpte brukt siden det er en 2001 modell. Ble det av Jens, Jens kristian eller Lars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar, her er bilder av lys i utvendige speil.. :)

7vhdvlpespyfi6raei8k.jpg

88g4hbqbytxjfx7v52i7.jpg

bpfnucukd7u8s2ew3u16.jpg

Når det gjelder åpning/lukking av både vinduer og takluke med nøkkelen. Hvis jeg holder knappen inne åpner først vinduene seg, så åpner glasstaket seg etter det. Når jeg skal lukke holder jeg inne lås igjen knappen, da lukker vinduene seg først, så glasstaket og så eventuelt taktrekket.

Får også plugget igjen dekket hos en dekkforhandler i Oslo kostnadsfritt.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj! Kjempesurt hvis noen faktisk har vært så frekk å forsøke å ødelegge dekket med vilje. Synd at enkelte gjør slikt når sjalusien ta overhånd...

Håper dekket blir "gulle godt" når det blir plugget :) God service at de gjør slikt kostnadsfritt, slikt er med på å skape et godt kundeforhold.

En annen ting: Nå som du har fått kjørt litt med bilen, hvordan synes du den nye automatkassen fungerer, sammenlignet med den gamle? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjedelig om noen har gjort det på pur-faenskap, men som jeg nevnte tidligere, det får jeg (heldighvis?) aldri vite.. :)

Jeg har ikke turt å grisekjøre med bilen ennå. Vil at den skal ha gått litt mere enn 517km før jeg legger juleribba på høyrefoten, men etter det lille jeg har testet syns jeg at automatkassa fungerer svært bra. Den er hurtig, samtidig som den er mye mer økonomisk, mer miljøvennlig og mye mer effektiv enn den gamle kassa. 520dAT med 163hk og den gamle automatkassa brukte 0,96 l/mila på bykjøring, 0,56 l/mila på langkjøring og 0,71 l/mila på blandet. Co2 utslippet lå på 189 g/km. Den nye 520dAT med 177hk og den nye automatkassa bruker 0,67 l/mila på bykjøring, 0,45 l/mila på langkjøring og 0,53 l/mila på blandet. Her er Co2 utslippet gått fra 189 g/km til 140 g/km. Ikke dårlig at en kraftigere motor er mer dieselgjerrig enn den gamle.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Ja, nå begynner bilen å bli gammel og oppbrukt. Snart på tide å bytte bil ettersom kilomterstanden har blitt voldsom høy. Fikk knipset et bilde i det den stod på 1000km.. ;)

hnwtxt8z829krqco7uyk.jpg

Det var også sol, fint vær og noen plussgrader her om dagen, så da benyttet jeg anledningen til å få vasket og polert bilen skikkelig. Ettersom jeg stort sett har vasket bilen hver eneste dag fortjente den en polering og dette var en fin anledning til å få gjort det..

nvwymkuvqysh0b5n6zkg.jpg

fc8via8igpjkgez1o3gi.jpg

Når jeg først poster kan jeg jo si at jeg har bestilt meg et par smådeler til blandt annet interiøret som jeg tror og håper vil bli bra. Skal etter planen ha delene i begynnelsen/midten av uken som kommer nå.. Det ser også ut til at jeg får noen gromdeler i slutten av Januar om salget av gamle bildeler går som planlagt.. Det kan vi komme tilbake til.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, har den gått så møe! Kom deg opp til BMW forhandleren til Mandag, å bestill deg ny :lol: .

Neida, denne nydelige Touringen skal du kose deg med i mange år til. Og jeg gleder meg til å følge med på resultatet etterhvert som du oppgraderer.

Ser allerede frem til å stå ved siden av deg på Vårmønstringen. Og da har du jo også fått på 20" Toora hjul 8) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja.. Ikke sant.. Må nok beholde denne i noen år ja :D

Denne vårmønstringen ser jeg virkelig fram til ja. Og hvertfall når det er så sentralt (for meg) som det er. Er jo kun 10 minutter med bil fra meg. Godt at treffet også ble utsatt til 1 Juni. Da er vi garantert fint vær og alle har fått på gromhjulene. Vet du om vi skal i hallen eller stå ute på plassen?

Vi får holde av plass til hverandre, i 06 stod vi jo ved siden av hverandre uten å vite det.. :P

Ellers sikler jeg litt på ny grill, men vet ikke hva jeg skal velge. Jeg tenker fortsatt sort grill mht. at jeg faktisk har shadowline og tonede ruter, men vet ikke om dette vil bli så fint på en sølvgrå bil. Ellers har jeg den originale M5 grillen i tanken, men er usikker på hva som vil passe bilen best. Noen innspill?

32929.jpg

32912.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at treffet også ble utsatt til 1 Juni.

Stemmer at det skal arr. litt seinere enn tidligere, men ikke 1 Juni. For den helga er det Rudskogen dagene 8) .

Når det gjelder nyrer, så syns jeg ikke noe om den sorte utgaven! Kommer til å miste litt av den eksklusive look'n mener jeg. Og når du får på de Toora felga med deilig blank kant, så må du ha chrom nyrer :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missunder deg bil som har gått så langt..! Det vil jeg også ha etterhvert.. hehe..

sorry OT: men Steffan_C, er det satt noe ny plass for vårmønstring i år? evt datoendring.. var jo håpløst i fjor...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er i tvil om jeg vil ha chrome eller ikke. Er redd for at sort kan bli litt dominerende, på den ellers lyse fronten.. Ser at GS bildeler har et dusin av begge typene, så tenke jeg skulle dra ned dit til uka og se dem på bilen hvis det er mulighet for det..

Når det gjelder vårmønstringen står det at det er 1 Juni, Valle Hovin, Oslo i mitt Fahrfreude.. Har det blitt gitt en annen beskjed enn den jeg har fått med meg? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...