Saltkjelen Skrevet Januar 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2008 Hva slags Harge-utstyr er det vi snakker om?Hvorfor savner du varmeseter bak? Du kjører ikke bil fra baksetet, gjør du? HARTGE 30mm sportsfjærer foran HARTGE stag til luftfjæring bak HARTGE velour gulvmatter Helt riktig at jeg ikke kjører fra baksetet, men det hender jo titt og ofte at jeg må sitte bak også. Det er jo ikke noe must, men skulle jeg ha bestilt på nytt hadde jeg nok tatt med da det er superkomfortabelt. Thunder - og slik ser de ut på en E61.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Januar 24, 2008 Share Skrevet Januar 24, 2008 Dette så utrolig pent ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2008 Da har jeg bestilt meg Toora T-190 med levering Mars/April.. 8,5x20 et 18 foran m/Pirelli P-Zero Nero 245/30/20 foran og 10x20 et 24 bak m/Pirelli P-Zero Nero 285/25/20 bak Gleder meg noe helt vanvittig til hjulene og alt kommer på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Januar 24, 2008 Share Skrevet Januar 24, 2008 Hva må du gi for noe slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2008 Hva må du gi for noe slikt? Må nok opp i 25 000kr +. Felgpakken starter på dette ettersom man kan velge flere forskjellige dekktyper. Dekkene jeg får skal visst være utrolig gode og noen ordentlige kvalitetsdekk. Har ikke erfaringer med de, så det skal bli spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Januar 24, 2008 Share Skrevet Januar 24, 2008 Da har jeg bestilt meg Toora T-190 med levering Mars/April..8,5x20 et 18 foran m/Pirelli P-Zero Nero 245/30/20 foran og 10x20 et 24 bak m/Pirelli P-Zero Nero 285/25/20 bak Gleder meg noe helt vanvittig til hjulene og alt kommer på! Gratulerer med at bestillingen er i boks! Bestilte du fra Christalex, eller endte du opp med å kjøpe fra noen andre? Jeg gleder meg minst like mye som deg til å se og prøvekjøre bilen med disse hjulene. At det kommer til å se helrått ut er jeg ikke i tvil om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2008 Det ble fra Christalex ettersom det var det som var det enkleste alternativet for mitt vedkommende. Hvordan gikk det forresten med deg vedrørende felgen med de småsårene i? Har du fått en ny felg eller noen form for kompensasjon? Ja, det skal bli herlig å få de på. Nå må du jo se å komme deg ned på vårmønstringen slik at vi nå får en E60 og E61 med disse lekre Toora hjulene, side om side.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Januar 24, 2008 Share Skrevet Januar 24, 2008 Det ble fra Christalex ettersom det var det som var det enkleste alternativet for mitt vedkommende. Hvordan gikk det forresten med deg vedrørende felgen med de småsårene i? Har du fått en ny felg eller noen form for kompensasjon?Ja, det skal bli herlig å få de på. Nå må du jo se å komme deg ned på vårmønstringen slik at vi nå får en E60 og E61 med disse lekre Toora hjulene, side om side.. Snakket med han, og fikk beskjed om at han skulle bestille inn et nytt parti med hjul som trolig ankom mars/april. Jeg skulle bare ta kontakt da, så kunne jeg få en ny felg tilsendt. Men igrunn kan jeg nesten ikke kalle småsårene for sår, de er tilnærmet ubetydelige. Så jeg får se hvor mye styr jeg orker å lage om det Fikk forresten TÜV-papirene på hjulene for ett par uker siden, noe som kan være kjekt å ha når jeg tar turen til Biltilsynet for å få alt godkjent. Håper jeg kommer meg nedover på vårmønstringen. Skal gjøre det jeg kan for å få det til Noe OT: Du vet ikke hvor mye stress det er å montere facelift baklykter på pre-facelift E60, og hva noe slikt evt. vil koste..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2008 Kjempeflott. Er et sett av det partiet han bestiller som jeg får da tenker jeg. Fint at han hvertfall er interessert i å ordne opp, det betyr bare at han er seriøs og til å stole på. Slikt setter jeg pris på! Fint at det fulgte med TUV papirer på felgene, skal hvertfall være greit å ha dem hvis det en gang blir problemer med hjul og kontroller. Du vet vel ikke hvor mye pes det er å få slike ting inn i vognkortet? Lønner det seg å få det gjort? Koster det hvor hver enkelt ting eller en og samme pris uavhengig hvor mye du skal ha inn? Du vet ikke hva prisen på det er? Det er bra. Hadde vært ordentlig morsomt å beskue bilen.. Hmm.. Jeg vet ikke hvordan det er bak, men foran så trenger man kabler for ettermontering. Dette er visstnok originale kabler. Jeg mener å ha lest litt om at det er litt kjinket å montere faceliftlykter på E60/E61 ettersom det ikke er laget lykter for ettermontering. Det er jo mange flere lysfunksjoner på faceliften kontra pre-faceliften, så det ligger nok der. Jeg aner ikke pris, men jeg antar at det fort kommer opp i 10 000kr her hjemme. Frontlyktene koster jo 10-12 000kr stk, men dette er jo da med xenon.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Januar 24, 2008 Share Skrevet Januar 24, 2008 Kjempeflott. Er et sett av det partiet han bestiller som jeg får da tenker jeg. Fint at han hvertfall er interessert i å ordne opp, det betyr bare at han er seriøs og til å stole på. Slikt setter jeg pris på! Fint at det fulgte med TUV papirer på felgene, skal hvertfall være greit å ha dem hvis det en gang blir problemer med hjul og kontroller. Du vet vel ikke hvor mye pes det er å få slike ting inn i vognkortet? Lønner det seg å få det gjort? Koster det hvor hver enkelt ting eller en og samme pris uavhengig hvor mye du skal ha inn? Du vet ikke hva prisen på det er?Det er bra. Hadde vært ordentlig morsomt å beskue bilen.. Hmm.. Jeg vet ikke hvordan det er bak, men foran så trenger man kabler for ettermontering. Dette er visstnok originale kabler. Jeg mener å ha lest litt om at det er litt kjinket å montere faceliftlykter på E60/E61 ettersom det ikke er laget lykter for ettermontering. Det er jo mange flere lysfunksjoner på faceliften kontra pre-faceliften, så det ligger nok der. Jeg aner ikke pris, men jeg antar at det fort kommer opp i 10 000kr her hjemme. Frontlyktene koster jo 10-12 000kr stk, men dette er jo da med xenon.. Jeg vet helt ærlig ikke hva det koster å få modifiseringer skrevet inn i vognkortet ut over de kostnadene det koster for nytt vognkort. Mtp. hjul skal det holde med TÜV-papirer, og i verste fall skrur de av hjulet for å sjekke at felgen har bredde og innpress iht. TÜV-papiret. De ser vel gjerne også overfladisk om hjulet ser ut til å dra imot bilens karroseri. Med senkesett kreves TÜV-papirer og en firehjulskontroll som er ferskere enn tre måneder. Om det lønner seg å gjøre kommer vel an på hvor man bor. Jeg gjorde det ikke på E39'en, og kjørte rundt med den på div. understell og hjul i over tre år uten noen problemer. Det kommer vel an på hvor ivrige politi og Biltilsynet er til å kontrollere slikt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2008 Aah, tusen takk caaatooo.. Da blir det til at jeg ikke gidder å vise bilen pga. felger. Har blitt stoppet kun èn gang på 6-7 år hvor de kommenterte hjulene, men det var kun for bilinteressen sin skyld. Da var politiet interessert i å vite hva slags felger det var fordi han godt kunne tenkt seg de samme på privatbilen sin selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Januar 24, 2008 Share Skrevet Januar 24, 2008 Dere to altså Alt dette snakket om 20" gjør at jeg og har lyst på det på min e90 Kan jo si at da jeg var på Biltilsynet (husker ikke det nye navnet ) for å få godkjent senkingen kostet det ca 450kr. Jeg hadde da montert 19" hjula og var litt spent på hva de ville si, men han sa bare at der var det jo grei klaring så det så greit ut. . Hadde med TUV papirer, men viste de ikke når han ikke spurte. På den gamle e46'en min hadde jeg de Pirelli dekkene i dim 235/35/19 og 265/30/19 og de funka bra de, litt sporing, men ellers bra, spesielt på vått. Jeg er jo fristet til å putte noe slikt som dette på min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Januar 24, 2008 Share Skrevet Januar 24, 2008 Dere to altså Alt dette snakket om 20" gjør at jeg og har lyst på det på min e90 Vil du at vi skal fortsette å snakke om 20", slik at du får en grei 'unnskyldning' til å kjøpe slike..? De felgene var helt verst! Tror det designet ville passet perfekt på E90'en din, slik hver og en annen del på den gjør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2008 Idag mottok jeg HARTGE delene. Gleder meg til å få alt montert sammen med sommerhjula.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Januar 26, 2008 Share Skrevet Januar 26, 2008 Grattis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå