Gå til innhold

Min nye bil - E61 520dAT Facelift SOLGT!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 563
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg merker så og si ikke forskjell på 18" og 20" på min...

Det var godt å høre. Da får jeg satse på at det blir slik på min også.. :D

Jeg lurer på om jeg trenger å senke bilen min hvis jeg kjører med 20" har sportspakke på min. Er det noen som har bilde av en e60 meg sportspakke og 20"

Hmm.. Jeg tror faktisk du må senke litt. Hvertfall i fronten da den blir skyhøy der. Jeg så jo det at med en gang jeg hadde satt på 20" bak, så ble den skyhøy, men ettersom jeg startet bilen senket og ordnet luftfjæringen seg. Jeg skal imidertid justere luftfjæringen litt bak og slippe den 30mm ned foran. Den vil sikkert virke noe småhøy med kun så lite, men det er det største jeg går. Har hytte på fjellet og må ta hensyn til det.. Jeg kan se om jeg klarer å få ordnet et bilde av en men sportspakke og 20".. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det hagenisse.. :)

Hmm.. Tja, jeg syns dem passet bra og syns ikke det er noe merkelig med felg og dekk - godt mulig det bare er meg. Jeg kunne jo forsåvidt godt ha valgt 245/35 ZR 20 og 285/30 ZR 20, men da tror jeg faktisk at jeg like gjerne kunne ha kjørt med 19".. Dekkdimmensjonen jeg har fått er jo den som stemmer overens med originaldimmensjonen (225/55 R 16)..

Fikk redigert litt, så bilen blir forhåpentlighvis slik som på bildene nå. Venter fortsatt på telefon fra verkstedet om at de kan ta inn bilen og få senket den.. :)

lkxc8p2cecd54jacz4p0.jpg

80x9zrczd5trc4jk1dq3.jpg

tze3b7l59corff3rhcnz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HARTGE bruker nøyaktig samme dekkdimmensjon på sine HARTGE Classic II hjul, så dekkdimmensjonen er nok riktig. Her er forøvrig noen bilder av HARTGE's demovogn med 8,5x20 245/30 ZR 20, 10x20 285/25 ZR 20 og senkesett-oppsettet jeg har handlet. Bilen vil med andre ord se slik ut med høyde og alt når den er ferdig.. :)

9535.jpg

9536.jpg

9537.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns 20 ble for stor på bilen din. mens på den andre så passer 20 tommer bedre inn i kombinasjon med frontfanger, skjørt osv. selv om det ser litt rart ut med 20 på den å.

20 tommer på din ser ut som... hmmmm 20 tommers felger med en bil på og ikke en bil med 20 tommer.

men smaken er som baken.. delt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fint å ha delte meninger. Det gir hvertfall litt diskusjon og jeg aksepterer absolutt din mening :).. Andre liker det, andre ikke og det viktigste er jo faktisk at jeg selv liker det. Jeg syns også det så litt vel stort ut med en gang, men syns det ble rått når jeg så det live. Vi får se hvordan det blir når senken kommer på plass og om jeg eventuelt kommer til å tukle med bilens utseende (les: plastikk).. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lkxc8p2cecd54jacz4p0.jpg

RÅTT!! :twisted:

Jeg synes ikke det ble for lite gummi, og jeg synes felgene passet meget bra på bilen! Dette var kjempemorsomt å se! :D Og like morsomt at du er fornøyd med valget, da kan det ikke bli bedre :)

Hvor god/dårlig plass synes du det var foran og bak? Tror du bilen kommer til å subbe etter senking, eller vil hjulet gå klar av innerskjermen (den kanten som stikker ut) uansett hvor mye man senker..? Er ganske spent på dette selv ;)

Igjen - dette ble rått! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det caaatooo og Ellingsen.. :D

Jeg prøvde bare bak, fikk photoshopet bildet hvor felgene var foran og bak og samtidig som den var senket. Bak, så var det faktisk ganske trangt. 10" felg er jo maks på E61, mens 11" felg er maks på E60. I starten fikk jeg såvidt lillefingeren i mellom felgen og innerskjermen. Det hadde ikke nyttet å bruke spacere, da ville de nok tatt i ytterskjermen, men så fort jeg startet bilen og rulla litt fram og tilbake inne i verkstedet og luftfjæringen fikk kjørt seg litt opp og ned ble det bra. Har ikke mye å gå på, men vil tro dette skal gå bra alikevel. Tror ikke det vil subbe foran da det skal være grei plass til en 8,5" felg og 245 dekk.. Dette blir bra serru, caaatooo... :wink::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er altså bedre plass på E60 enn på E61? :shock: Det visste jeg ikke, men det er jo like fullt gode nyheter for min del ;)

For min del håper jeg at hjul og innerskjerm/-kant ikke skraper imot hverandre, siden jeg har liten lyst til å valse skjermene. Blir nok å senke min bil en del, så jeg både gruer og gleder meg til jeg får montert understellet og skal begynne å forske på dette.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt bedre plass på E60 enn E61. Tror kanskje det har noe med luftfjæringen, men kan godt mulig det er feil. Det vil nok gå bra. Du ser jo at jeg har bitte-bitte litt å gå på, men det er ikke mere enn en 1cm.. Du vil nok ikke trenge å valse, hoegtor her inne har jo 10,5x20 med 295/25 ZR 20 på sin og det går.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...