milhouse Skrevet Oktober 17, 2007 Share Skrevet Oktober 17, 2007 Milhouse, du som jobber hos BMW! Iht. mine brosjyrer skal AUX-/-IN-tilkobling være standard i midtarmlenet foran, men mot baksetepassasjerene (ved friluftsdyseren for baksetepassasjerene og 2 stk 12-volts stikkontakter) Har sett en 2008 modell E60, og denne hadde det ikke. Er det bare en trykkfeil i brosjyra, eller har han bestilt noe annet slik at han ikke fikk det? Er det verdt pengene å oppgradere til Hi-Fi? Eller holder anlegget som følger med Professional i massevis? Hva mener du om elektrisk betjening av bakluken? Har blitt litt bortskjemt med denne funksjonen på E60'n jeg hadde. Riktignok kunne den bare åpnes med nøkkelen og lukkes manuelt, men det er vanvittig herlig å trykke på en knapp når man kommer med tunge handleposer.. AUX: De bilene jeg har prøvd tror jeg har hatt det bak som du påpeker. Dette skal jeg undersøke i morgen. Hi-Fi: Der er ikke lett. Det er da spm om det er vært pengen for deg å høre forskellen? Dvs har du nytte av det. Det andre er om de som eventuelt kjøper bilen er villige til å betale noe ekstra for det. Det tviler jeg egentlig på. Den kunden som MÅ ha Hi-fi eller bedre skal mest sannsynlig ha andre ting som head-up, dynamic drive osv... Dvs at han ikke velger din bil. Samtidig kommer du til å "modifisere" bilen din så en eventuell kjøper er ikke den normale kunde, han er en spesielt intressert person. Da er saken kanskje litt annerledes... Jeg har rett og slett ingen annelse. Skal se om vi har begge anleggende på jobb i morgen og undersøke lyden!! Elektrisk bakluke: Hadde jeg ikke giddet. dvs du får ikke noe mer penger for det nå du selger. Har du noe nytte av det så ta det selvfølgelig på bilen, men ingen betaler noe mer for bilen og det er disse "små" beløpene som det blir mange av og da er det ikke lengre snakk om små beløp. hadde vel heller lagt de pengen i en pott til Hifi systemet. Vet ikke om jeg kom med noe nyttig info nå, men dere har værtfall fått en lang historie å lese Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Oktober 17, 2007 Share Skrevet Oktober 17, 2007 Saltkjelen; Org. mørke vinduer er kode 761 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Takk skal du ha milhouse. Flott om du undersøker og gir tilbakemelding senere idag! E.H.D, kode 761 får jeg opp som BMW Individual solbeskyttende vinduer - mørkere grønt glass i vinduer bak og i bakruten. Krysset av denne på konfiguratoren, men da så jeg ikke noe forskjell. Har du 761 på din E.H.D? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Oktober 18, 2007 Share Skrevet Oktober 18, 2007 da har jeg sjekket litt. Det er masse å gjøre så har ikke hatt tid til å høre på lyden i de forskjellige bilene. AUX: Det kommer som standard mellom baksetene. Vi har også fått beskjed om at hvis du velger USB grensesnitt så får du en aux inngang i hanskerommet. Vi har ikke sett dette på noen av bilene enda så jeg må ta et lite forbehold! HI-Fi:Der er det en del som mener at du kanskje bør oppgradere til det første ikke til high-end. Dette er noe du kan få litt penger igjen, samt at du får mye glede av det. Når går bilen din i lås vet du det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2007 da har jeg sjekket litt. Det er masse å gjøre så har ikke hatt tid til å høre på lyden i de forskjellige bilene. AUX: Det kommer som standard mellom baksetene. Vi har også fått beskjed om at hvis du velger USB grensesnitt så får du en aux inngang i hanskerommet. Vi har ikke sett dette på noen av bilene enda så jeg må ta et lite forbehold! HI-Fi:Der er det en del som mener at du kanskje bør oppgradere til det første ikke til high-end. Dette er noe du kan få litt penger igjen, samt at du får mye glede av det. Når går bilen din i lås vet du det? Er usikker på når bilen går i lås, men er hvertfall 2 uker til. Bestilte bilen for akkurat 2 uker siden idag. Har ikke mottat brev fra BMW i Tyskland om når bilen og slikt settes i produksjon ennå. Forhandleren sa at den ville bli satt i produksjon siste uke i Nov. eller begynnelsen av Des. Dem trodde sistnevnte var det jeg måtte forholde meg til. Takk for at du har hjulpet til og sjekket opp milhouse, det setter jo virkelig stor pris på... Skal til Stenshagen idag for å legge til elektrisk betjening av bakluken, Hi-Fi høytallersystem og eventuelt BMW Individual solbes. vinduer. Jeg må se om sistnevnte vil se ut som sotede ruter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Oktober 18, 2007 Share Skrevet Oktober 18, 2007 Dette er rått! Blir moro å få se bilder av bilen "din" Skjønner hvorfor du ikke valgte sort bil, og jeg tror det blir bra uansett.. Og M- pakke går jo å ta etterhvert.. RÅ er den uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Oktober 18, 2007 Share Skrevet Oktober 18, 2007 Takk skal du ha milhouse. Flott om du undersøker og gir tilbakemelding senere idag! E.H.D, kode 761 får jeg opp som BMW Individual solbeskyttende vinduer - mørkere grønt glass i vinduer bak og i bakruten. Krysset av denne på konfiguratoren, men da så jeg ikke noe forskjell. Har du 761 på din E.H.D? Ja, jeg har kode 761 på min E90, og så har jeg fått lagt proff solfilm på vinduene i framdørene (40% som matchet de orginale vinduene bak bra). Jeg har i tillegg solgardin i bakvinduet og bakdørene. Solgardinen i bakvinduet er oppe på alle bildene, mens de i bakdørene er nede. Du kan jo se på E61'er som er til salgs på Finn.no og se på de som har mørke vinduer bak og se om du liker hvordan de ser ut. Tror du gjør lurt i å oppgradere til HiFi høyttalere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Dette er rått! Blir moro å få se bilder av bilen "din" Skjønner hvorfor du ikke valgte sort bil, og jeg tror det blir bra uansett.. Og M- pakke går jo å ta etterhvert.. RÅ er den uansett! Jo, takk for det.. Jeg angrer absolutt ikke på valget av fargen, sølv er ikke bare praktisk, men lekkert også. M-pakke kan tas etterhvert, men tror jeg vil kjøre en ny stil på denne om jeg skal begynne å oppgradere. Har vært i kontakt med en forhandler om litt snacks til bilen, men det får komme når tiden kommer. Ja, jeg har kode 761 på min E90, og så har jeg fått lagt proff solfilm på vinduene i framdørene (40% som matchet de orginale vinduene bak bra).Jeg har i tillegg solgardin i bakvinduet og bakdørene. Solgardinen i bakvinduet er oppe på alle bildene, mens de i bakdørene er nede. Du kan jo se på E61'er som er til salgs på Finn.no og se på de som har mørke vinduer bak og se om du liker hvordan de ser ut. Tror du gjør lurt i å oppgradere til HiFi høyttalere. Jøss, da tror jeg faktisk at jeg skal bestille bilen med kode 761. Det så jo sinnsykt bra ut og at det er originalt liker jeg. Skal ned å se hva slags pris han kan lage på elektrisk justerbar bakluke, Hi-Fi og Indiv. ruter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Da har jeg vært hos Stenshagen og endret på bestillingen. Er vel sånn ca 2 uker til bestillingen går i lås. Har lagt til følgende: 316 Elektrisk betjening av bakluken 676 Hi-Fi høytallersystem 761 BMW Individual solbeskyttende vinduer Legger også ved oppdatert utstyrsliste: LCSW Sort dakota skinninteriør 2SB Lettmetallfelger, Stjerneeke 242 4AT Interiørlister sort høyglans ZRS Comfortpakke ZRP Advantage pakke 205 Automatisk 6-trinns girkasse 248 Oppvarmbart ratt 255 Sportsratt i skinn 300 Reservehjul pakke 302 Fjernbetjent alarm 320 Bortfall av modellbetegnelse 339 Shadowline 354 Titansølv metallic 386 Takreeling 402 Panoramasoltak i glass 428 Varseltrekant og førstehjelpssett 441 Røykepakke 442 Koppholdere 456 Komfortseter foran (ink. 459, 488, 494) 464 Skipose 473 Justerbart midtarmlene 502 Lyktespylersystem 508 Park Distance Control (PDC) 522 Xenon for nær- og fjernlys 534 Klimaautomatikk med utvidet omfang 544 Cruise control med bremsefunksjon 548 Speedometer med kilomteretelling 563 Lyspakke 609 Navigasjonssystem Professional (ink. 663) 644 Mobiltelefonforberedelse med Bluethoot-grensesnitt 853 Engelsk språkversjon 855 Svensk instruksjonsbok/servicehefte ---- Tillegg 177hk Kan vente at bilen settes i produksjon allerede i uke 45. Mye pga. at det er 177 hesteren og ikke 150 hesteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Oktober 18, 2007 Share Skrevet Oktober 18, 2007 Se der ja, tre nye koder på listen. Dyrt å be om råd og hjelp her ser du Ett spørsmål; På bmw.no sin prisliste står 520d med 163hk. Dette er vel en særnorsk nedtrimming, så jeg lurer på hvor mye ekstra det koster for den ordentlige 177hk som du skal ha? Merkelig at det ikke står i prislisten. Jeg gjorde det samme med min E90, kjøpte 163hk og ikke den "norske" 150hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Hehe, ja det er dyrt - desverre.. Men nå er det stopp, skal jo kjøpe felger, vinterdekk og litt div. når bilen ankommer Norge. BMW.no er ikke oppdatert når det gjelder 177 hesteren. 163 hesteren har gått ut og er erstattet av 177 hesteren. Om man bestiller en ny 520d MÅ man passe på å si ifra om man ønsker 177 hesteren. Hvis ikke blir bilen din levert med 150hk. Det var 15 000kr i tillegg for 177 hesteren og det var for meg ingen tvil om hva jeg da skulle velge. En motoroppgradering fra Hartge hadde kostet det samme og da ville jeg vel trolig ha fått samme ytelser som 177 hesteren. Syntes også det er morsomt å bestille 177hk da de fleste som bestiller 520d går for 150hk. Da blir det plutselig litt stas å være en 520d eier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Oktober 18, 2007 Share Skrevet Oktober 18, 2007 Det står jo gyldig fra 1. september, så det må jo være priser for 2008 modellene. Ser også at 118d er oppført med 136hk, mens den jo egentlig har 143hk og i den samme listen står 120d med 177hk. Og 318d er oppført med 136hk og 320d med 163hk. Dette må jo egentlig være 143hk og 177hk motorene fordi forbrukstallene er de nye lave som kom etter EfficientDynamics. Ser at forbrukstallet for din 520d er 0,53, og det må jo være den nye motoren, den gamle 163hk hadde vel over 0,6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Oktober 18, 2007 Share Skrevet Oktober 18, 2007 Denne tråden har jeg ikke sett før Men gratulerer så mye med ny kongebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Oktober 18, 2007 Share Skrevet Oktober 18, 2007 Hva kostet option 761? Er akkurat passe mørkt vist de er samme toning som på tidligere modeller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Oktober 18, 2007 Share Skrevet Oktober 18, 2007 Det står jo gyldig fra 1. september, så det må jo være priser for 2008 modellene.Ser også at 118d er oppført med 136hk, mens den jo egentlig har 143hk og i den samme listen står 120d med 177hk. Og 318d er oppført med 136hk og 320d med 163hk. Dette må jo egentlig være 143hk og 177hk motorene fordi forbrukstallene er de nye lave som kom etter EfficientDynamics. Ser at forbrukstallet for din 520d er 0,53, og det må jo være den nye motoren, den gamle 163hk hadde vel over 0,6. 118D har desverre nå blitt nedskalert... den har nå 136 hester, men for ett par tusen får du 143 hester og dette må du be om.... nye 318D har nå 136 hester, men s den gamle hadde 122. det samme er det med 320D den var først på 163, så fikk Norge, belgia og danmark (tror jeg) en nedtrimmet verson (LE) 150 hester. Nå kommer den som 163 hester som grunnet Dynamic systemet gjør at den blir ett par tusen billigere en det gamle 320D le var!! Dvs mer heter samt billigere bil. Saltkjelen: Bare hyggelig å hjelpe til. Hvis det er noe spes du lurer på så skal jeg undersøke. Jeg har ikke jobbet lenge så det er bare å spørre enten kan jeg det eller så lærer jeg det! PS jeg tror du får et super kurrant oppsett på bilen din, både for din egen del og for en ny kjøper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå