Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en BMW e39 520i med ett sett 20" asa felger og ett sett 18" m - tech felger. Har ingen dekk til noen av felgene.

Lurer litt på om f.eks 245/30/20 dekk passer på en e39 uten at de stikker utforbi eller subber borti under sving.? Eventuelt hva er maks bredde/profil på 20"? Må nesten ha 245 på 9" dekk, som er både framme og bak. Det blir for mye sprekk med f.eks 225, + at felgene slår lufta ut av dekkene...

Lurte også litt på hva man kan ha på 18" felger uten at det subber borti..

går det med 235/40/18 fremme og 255/35/18 bak?

Skrevet

Kan ikke svare på 20" felger men jeg kjører med 235 foran og 265 bak på min med Rondell 58 18", kunne sikkert hatt 245 foran og 275 bak også.

Skrevet

Ok, takk. Da vet jeg det.

Tenkte 235/40/18 framme og 255/40 (eller 35?) 18 bak. Isåtilfelle..

Er litt usikker på om jeg skal kjøpe dekk til 20" eller 18" felgene..

Noen som vet omtrent hva jeg kan forvente å eventuelt få for 18" dobble 9 eikete orginale m-tech felger? De er 8,5" brede.

Skrevet

Må ha dekk nå i morgen!

Noen som hvor brede dekk man må ha på 9" felg, slik at det skal være lovelig? holder det med 245 eller må man høyere opp? snakk om 30 i profil..

Skrevet

Tror egentlig felgene har stått på en nissan eller noe sånt før. Akkurat nå har jeg 225 på dekkene, alt for mye sprett. + at felgene slår lufta ut av dekkene. Tror dere dette er på grunn av at dekkene er for smale eller fordi det er noe feil med felgene.?

Har jo 18"x8,5" felger m-tech også da. Vil tro bilen vil bli mer lovlig og bedre å kjøre med disse. Men er så veldig usikker på hvilke jeg skal sette på.

Kan ikke ha mer enn 245 bredde framme uten at dekket stikker utforbi hjulbuen, som er ulovlig. Men lurer på om 245 er bredt nok på 9" felg og 30 i profil..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...