Gå til innhold

ny lakk - ny fartshump :(

RoaldJ
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle hvordan de kjører over de "puppene" med senka bil? Min er ikke veldig senka, men kan ikke kjøre rett over da den tar i under, å kjører man skjevt over dem er det jo en risiko for å ta kanalen/sideskjørt. Har lagd kø mer en en gang da jeg måtte vente på motgående trafikk for å kjøre midt "mellom" humpene

Akkurat det jeg nevnte som kalles "bussdumper" mener jeg :?

Jeg har gitt opp å finne en måte å komme fornuftig over disse på. Jeg har begynt å finne alternative veier der disse eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som kan fortelle hvordan de kjører over de "puppene" med senka bil? Min er ikke veldig senka, men kan ikke kjøre rett over da den tar i under, å kjører man skjevt over dem er det jo en risiko for å ta kanalen/sideskjørt. Har lagd kø mer en en gang da jeg måtte vente på motgående trafikk for å kjøre midt "mellom" humpene

Akkurat det jeg nevnte som kalles "bussdumper" mener jeg :?

Jeg har gitt opp å finne en måte å komme fornuftig over disse på. Jeg har begynt å finne alternative veier der disse eksisterer.

Disse dumpene er de værste ja, det er ikke fartsdumper dette er hindringer! min bil er ikke så lav så den går best å kjøre over de sakte med, men med andre biler jeg har kjørt så må du ligge midt over en så du har humpen opp midt under bilen, så er humpen så bred at hjula også går litt opp i humpen (like mye på hver side) så går det på et vis. eventuelt ut i grasset på høyre side og såvidt røre ved kanten på den ytterste humpen med hjulet hvis det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å legge et hjul på hver hump og kjøre i midten for å treffe de der de er minst. Eventuelt legge bilen på fortauet, busslommer osv og kjøre rundt hvis det går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å kjøre med venstre hjulene oppå humpen så sant det er plass for det. Hvis ikke, venter jeg til det blir klart imot og kjører imellom. En hump under hvert hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være tidenes best skilta hump! Hadde blitt vanvittig tett mellom skiltene i en del byer her i Norge hvis alle humper ble skilta på den måten...

Problemet med disse "buss-humpene" er at noen steder er det midtdeler i veien og da er det bare en hump midt i kjørebanen! Da må man enten bite tennene sammen og høre skrapingen når man kjører over (man kan vel å merke velge mellom skraping under kanalen eller midt under bilen), eller kjøre omveier for å la være å kjøre over dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...