Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stikk innom den lokale elektrosjappa og spør om de har noen eldgamle mobiler liggende. De første GSM telefonene brukte jo også hele det store sim-kortet.

Mulig jeg også har en liggende om jeg graver langt nok ned i elektronikk-rotet mitt. :)

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hmm.. om det er seks siffer så er det vel ikke pin-koden, men en telefonlåskode bruker (på mobiltelefoner) å vare 123456 eller 000000 og de kan du prøve og feile så mye du vil med (uten at jeg kan garantere det på en bmw-telefon) om du vil så er det jo bare å prøve :roll:

du må iallefall skrive inn den 6 siffrede koden for å få tilgang til "endre låsekode" og da skal du klare å skru av pin-kode sjekken..

lykke til 8)

Skrevet
Stikk innom den lokale elektrosjappa og spør om de har noen eldgamle mobiler liggende. De første GSM telefonene brukte jo også hele det store sim-kortet.

Mulig jeg også har en liggende om jeg graver langt nok ned i elektronikk-rotet mitt. :)

Du putter jo simkortet inn igjen i det store adapterkortet etter du har brutt det ut også da. Sitter seff ikke like godt, men en teip-bit på baksiden gjør susen.

Er ikke plass til to kort oppåhverandre inne i leseren heller, så om du får lurt det inn uten at det sitter helt perfekt så blir det med ut igjen av leseren uten problemer..

Skrevet
Høres tøft ut med sånn telefon når den virker :) Skal kjøpe e39 nå men uten telefon :(

Veldig tøft! hehe :D Jeg sliter litt med støy i hansfree'en så jeg bruker å ta opp røret og så sitter jeg å tvinner fingern i den spiralledninga slik som gamle sladrekjerringer gjør! hehe :lol:

Skrevet

Hva sier egentlig norske lover og regler om bruk av original telefon i bil mens man kjører? Blir det det samme som å snakke i mobiltelefon?

Skrevet

Lurer meg på om bruk av orginaltelfon i bil ikke kommer inn under forbudet. mener å ha hørt det.

En annen ting er at jeg har prøvd nå i 4 uker nesten hver dag gjennom telenor å få brukt ett "gammelt" simkort. men siden det har vært innaktivt i mere enn 1 år, nekter de å åpne det. Og jeg har vært laaangt inne i gangene på Hovedkontoret på Forus for å prøve å overtale noen, men nei!

Når de prøver kommer det en sperre opp på skjermen som sier at det ikke lar seg gjøre. Har og privat kontakt med teknisk i Oslo. Men det hjelper ikke med kompiser heller. Noen sa nemlig at det var lettere å gjenåpne ett gammelt nr, enn gammelt simkort på nytt nr. Dette hjalp heller ikke.

Med andre ord. Jeg har virkelig prøvd Telenor, og deres gamle kort. HAdde til og med ett kort med PUK og PIN og Tlf Nr. Uten at jeg fikk gjenåpnet dette. :evil:

Derfor er jeg veldig giret på at noen kan vise meg hvor den , sabla. kortleseren bak i en 97 touring står. Og det helst med bilde.

Finner ingen deksler eller leser. Bare masse ledninger og cd veksler og navi enhet. :cry:

Har noen ett bilde av dette i en 97 mod touring eller eldre?

Skrevet
Hva sier egentlig norske lover og regler om bruk av original telefon i bil mens man kjører? Blir det det samme som å snakke i mobiltelefon?

Original telefon er jo som regel integrert i "hele" bilen, dvs. når noen ringer meg så mutes anlegget og jeg kan ta telefonen fra multifunksjonsrattet, og den ene linja i instrumentpanelet fungerer som display for telefonen. Lyden kommer på høyttalerne, og det sitter mikrofon i taket. Samme gjelder når man skal ringe, kan styre alt fra rattet. Instrumentpanelet er displayet som man kan bla mellom nummer med knapper på rattet, og velge hvilket man skal ringe til. Anlegget mutes og telefonen ringer. Trenger altså aldri ta en eneste hånd av rattet verken for å svare eller for å ringe. Det finnes neppe noe lovligere telefon å bruke i bil.

Tar man opp røret og bruker det, så er det en annen sak.

Skrevet

Jeg tenkte på når man brukte røret ja, det andre blir jo som hvilken som helst hands-free. :)

Skrevet

Nå fikk jeg fjernet PIN-sjekken, så nå går den ihvertfall på (putta kortet i en annen tlf, og limte brikka i det store kortet igjen etterpå). Men får ikke opp andre kontakter enn NetCom kundeservice..

Finnes ikke bruksanvisningen til disse telefonene på nett?

DanH, På min er det en rektangulær svart boks type 10x20x2cm eller noe sånt, med et lite spor i til kortet. Vanskelig å se. Hadde et bilde klar til deg her, men så klarte jeg å slette hele driten.

awt, Det er mye bedre enn vanlig handsfree, siden man har kontrollene på rattet. ;)

Skrevet
Får ikke opp andre kontakter enn NetCom kundeservice..

Gjetter på at dine andre kontakter ligger lagret på telefonen og ikke sim-kortet.

Endel telefoner har funksjonalitet for å kopiere kontakter mellom sim og telefonminne

Skrevet

Sitter ikke sim kort lesern under tlf på E39 før 2001? Jeg har den gamle typen tlf i min. Den fastmonterte før bluetooth.

Der sitter simkort lesern under tlf. i midtarmlene foran.

Aldri hatt problemer med Telenor Tvilling kortet jeg fikk for 1 år siden.

Funker som gull :)

Her er en user guide for de med Bluetooth hvertfall.

http://www.e38.org/ULFOwnerManual.pdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...