Gå til innhold

BMW norge og tyskland starter kampanjer mot replica felger

milhouse
 Share

Anbefalte innlegg

Da har BMW tyskland gått lei og skal ødelegge for replica felgene.

Etter hva jeg har hørt har også BMW norge begynnt å gjøre ting og tang og det lukter søksmål på forhandlere av replica felger.

Jeg forstår det jo, men det er ganske kjipt for orginale felger koster jo sykt mye. Med full rabatt måtte jeg ut med 23500 for nye orginale BMW felger og jeg jobber for en autorisert forhandler. Blir fort replica da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte at de som lager replica ikke heller desiger noen rå felger selv istedet for og satse på å kopiere andre felger.

Nå er jo smaken forskjellig fra person til person, men jeg selv ville heller gått for noen felger som har et litt annerledes design enn dem som allerede er laget orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at de ikke mener kopi felger nå da? Replica og kopi er to forskjellige ting. Ac Schnitzer hadde en lignende kampanje for en stund siden. Kopi felger gir seg ut for å være "the real deal" og er en nøyaktig kopi av en original felg. Replica er en etterligning med små avvik fra originalen som dermed gjør de lovlige :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed da jeg var innom GS for et par uker siden at det ville bli slutt på alle replica-felgene de har hatt til nå pgra BMW nå kommer løpende med søksmål etter produsenter og forhandlere. De har fått konsesjon til å selge ut det de har på lager, men deretter er det slutt. Dette gjelder altså da f.eks. Hartge Classic Replica etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkleste måten å bli kvitt replica/kopi uten å være assholes er å sette ned prisen på originalvare til et nivå litt over de andre, slik at det "lønner" seg å kjøpe originalt (holdbarhet vs. pris). For all del, originalvare er bra, men prisene er syke. Man kan kjøpe et sett replikafelger i året i stedet.. :?

larserso, Hvorfor skulle det gjelde f.eks. Hartge dersom det er BMW som kjører denne "kampanjen"? Kan ikke i mine villeste fantasier tenke meg at alt av kopifelger kan stanses. Da må BMW i så fall gå i samarbeid med Hartge, ACS, Hamann, Alpina, etc. Det kan godt teknes at GS har pingla ut, siden de tross alt eies av en BMW-forhandler (Bavaria), men andre felgforhandlere tror jeg neppe det vil skje hos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkleste måten å bli kvitt replica/kopi uten å være assholes er å sette ned prisen på originalvare til et nivå litt over de andre, slik at det "lønner" seg å kjøpe originalt (holdbarhet vs. pris). For all del, originalvare er bra, men prisene er syke. Man kan kjøpe et sett replikafelger i året i stedet.. :?

Helt enig med deg Gunnar! Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg M6-felger på e60 5-serie neste år, men de er vel styggdyre...

Og jeg hadde planer om og kjøpe replica, men da går nok det i vasken :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke bmw replikafelger likevel :P Det er også ulemper med replika felger, de er ofte tunge og blir lettere skjeve.

Det her minner meg for et par år siden da bmw stramma inn på merkenavnet sitt så bmwpower.se måtte bytte navn til autopower.se og bmwspesialisten ble til schmidemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skillbill: jeg kjøpte replica M6 felger i dag!! Kommer ikke før til neste år, men det er lurt å være tidligg ute. Forskjellen på orginale og replica ble neste 100%. og jeg får kjempe rabatt på begge delene. Så for meg var det ikke ett tema å kjøpe orignale. 265/30/19 bak og 235/35/19 foran ,gleder meg som en unge.

Gunnar: De setter nok ikke ned prisene så det kan sammenlignes.

Har også hørt at autogrip er blitt trulet med søksmål og de eies jo av Egil Stenshagen. Så ting har startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig synd Gunnar ikke fikk beholde det navnet. Dette er uten tvil et meget seriøst og informativt sted å diskutere BMW. Både teknisk og generelt. Syns på ingen måte at "bimmers.no" representerer det mangfoldet og ekspertise som forvaltes her inne. "bimmers.no" høres sørgelig pebeiersk ut men heldig vis overlever vi det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig synd Gunnar ikke fikk beholde det navnet. Dette er uten tvil et meget seriøst og informativt sted å diskutere BMW. Både teknisk og generelt. Syns på ingen måte at "bimmers.no" representerer det mangfoldet og ekspertise som forvaltes her inne. "bimmers.no" høres sørgelig pebeiersk ut men heldig vis overlever vi det!

Med "plebeiersk"... mener du da at navnet bmwguiden.no ga et mer seriøst inntrykk enn bimmers.no ?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...