PenguiN- Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Greetings fellow enthusiasts! I morgen er en stor dag, skal hente meg ny bil (for 15.ende gang) Jeg drar til bardufoss og henter meg en 2001 BMW 318i Coupe. Pga pris og andre faktorer ble motorstørrelse/effekt nedprioritert og alder/utstyr/utseende prioritert.En av grunnene til dette er at jeg har hatt mange såkalte "grombiler" så denne gangen kan vel en gammel kriger få trekke seg tilbake og nyte en tilværelse med lavt forbruk, rolig kjøring og rimelig forsikring? Bilen er kjøpt ny i Norge og regget sent i 2000, den er Phoenix Gold metallic og jeg er eier nr 3 siden ny. Motoren har forblitt urørt av hva luftfilter og diverse andre ulumskheter angår.Et verkstedmontert eksosanlegg er det eneste som har blitt gjort på den siden.Dette er noe jeg ikke har noe problem med i det hele tatt.Bilen har også blitt påkostet få men "eksklusive" ting hva utseende inni og utenpå angår.AC schnitzer og Haman er det forrige eier som valgte framfor Rieger, Seidel, Lumma osv. Ingen problemer med det heller.Listene inni har også blitt lakkert på verksted i Artic Silber metallic Bilen har gått 205 000 km, en del ja, men med fullt servicehefte og tilsynelatende pedantiske eiere som har hatt bilen i mange år av slengen og hvor siste eier knapt nok har kjørt bilen mellom service intervallene pga firmabil så ser jeg ikke for meg at dette bør bli et problem. Bilen har ASC, sportskinn,sports ratt, silvermetallic interiør lister, 8 airbagger, setevarme, cruisecontroll, BC, regnsensor, alarm, fj åpner, ABS, bixenon, midtarmlen, klimanlegg, AC, Justerbart ratt og 4x el ruter. Ikke alt utstyr, men di tingene som er viktig for meg er der:) Av snacks kan AC shnitzer speil,Haman front ,Ac schnitzer hekk og bakrutesenker nevnes sammens med 18" M3 sommer felger og komplett Sebring sportseksos fra motor og bakove.Bilenhar 30% profesjonellt sotede ruter helt rundt. Bilen er senket 55-30 med Eibach senkesett. Bilen har hviteblinkers helt rundt og AC schnitzer emblemer forann/bak, og diverse som Chromeringer i instrument og Shadowline. osv.. Bilen fikk byttet clutch,olje,filter og luftfilter for 4 dager siden(serviceintervall) og skal i følge eier være i tipp topp stand utenom 1 ripe på frontleppe, pittelitt slitt sidestøtte på førerstol og oljenivå sensor delvis defekt (kjent problem på E46 visstnok). Jeg gleder meg veldig til å få en bil som E46 mest fordi jeg synes designet,komfort og utstyr er en fin mellomting mellom en "luksus" bil og en "sporty" bil..Det som varmer hjertet aller mest er at jeg endelig skal få en bil som i mine øyne er en "ny" bil..er trossalt vant til 1992-1994 modeller.. og da jeg prøvde en her om dagen med samme motor,utstyr osv merket jeg med engang forskjellen til E36. Dier flotte biler begge to, men E46 er selvfølgelig et hakk over (burde bare mangle...) Jeg har som kjent alltid planer, og planene for denne bilen er få men betydelige i mine øyne. -CCFL (angel eyes)ringer og spoiler leppen på bagasjeromslokket. Håper dere liker bildene jeg har av bilen sålangt! status rapport kommer til helgen nå jeg har fått bilen på gården! Håper på fine kommentarer, men idèr og synspunkter av den _konstruktive_ arten er også velkommen Anyways, here we go Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Da blir jeg første til å gratulere! Pen bil, og etter min mening trenger den absolutt ikke mye modifiseringer... Ser bra ut, og med dine modifiseringer blir det nok riktig så bra. Ingen sprek bil, men kunne jo vært verre! Hva gav du forresten for den, hvis du vil ut med det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Tusen takk Bilen stod til 155 høvdinger, men etter å ha kjøpt 14 biler har jeg da lært et par triks, så jeg blar altså opp 143 høvdinger for doningen Prisen trenger vi ikke diskutere her inne mener jeg..jeg betaler det jeg synes den er verdt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Grattis me ny tralle den der var jo i grunn nydelig da ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 griselekker bil utseendemessig så stemte det meste i mine øyne. tror ikke jeg ville forandra på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2007 takk men, spoiler "flapp" bak og angeleyes blir det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 hehe, du har det med å handle biler far bekjente av meg Denne er opprinnelig fra Finnsnes den også, Tore jobber på Bardufoss Kan bekrefte at denne har blitt pent kjørt, aldri sett den i fart faktisk! Utrulig pen bil! *Savne min tidligere E46 328CI* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2007 hehe, takk for det Nydelig E46 med den rette motoren du hadde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Grattis med ny bil. Eneste du burde forandre, i mine øyne, er felger. Kjedelige felger. Ellers ser det ut som ei tøff kjærre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Enig med den! takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
calitri Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 nydli bil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin-D Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Den var sinnsvakt fin! Fargen passet jo grisebra på den bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Takker begge to! ja, fargen er sånn "champagne" farge PS: er det kun meg eller ser det mistenklig nok ut som AC SCHNITZER speedometer? i thiiiink soo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Oktober 11, 2007 Share Skrevet Oktober 11, 2007 ææææ sinnsyyyykt rå *sikle* Også den fargen da! den var bare genial. slik en flipp du mener? den ville jeg også tatt på! ganske kledelig, også hadde jeg slengt på dette her, står fint i stil med resten: små detaljer men.. ikke mye å prikke på akkurat:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå