Gå til innhold

Frustrasjon!


Dag Thomas
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger å få ut litt frustrasjon! Har nylig gått til innkjøp av en 525 dat 2003 modell som har rulla snaut 100.000km. Har tidligere kjørt BMW men har de siste 4 åra kjørt audi a4 turbo quattro.

Har vært strålende fornøyd med audin men gikk nå til innkjøp av BMW.

Har kjørt BMW tidligere men da i sedan utgaver. Min frustrasjon kommer av mye ulyder i bmwn. Det knirker fra dører, vinduer, bagasjetrekk m.m. Bilen er ellers fin å kjøre men må si dette trekker mye ned på innrykket av bilen! :oops:

Er det mening at det skal være slik på en bil til snaue 700.000,- ny? Eller er det jeg som er meget følsom mot lyd? Frister sterkt å bytte til audi igjen må jeg si. :evil:

Håper på flere kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja har brukt titalls timer både her og på BMWCCN og har skjønt at e39 sliter med knirk. Har smurt lister, montert knirketeip osv, osv. Det har fungert i noen dager men så kommer knirken tilbake. Min oppfattning er at karosseriet i e39 touring rett og slett er for mykt sånn at interiøret vrir seg. Andre her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å smør opp listene og sånt du. jeg hadde en bmw cab som knirka mye..bruker et stoff for listverke og rund kalesjen, bilen ble knirk fri. trur lydene kommer mye av litt dårlig vedlikehold. er ikke alle som tenker på listverk og sånt. men når det blir tørk så gir det lyd ifra seg.

Mvh Stian S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss: Er ikke direkte ulyder, men jeg syntes bilen virker dårlig skrudd sammen. Bilen har gått i Tyskland og er langkjørt og strøken ellers. Når man feks. kjører over en fartsdumper eller en kurve hvor bilen vrir seg kommer det lyder fra interiøret. Mulig jeg er for kresen, men hadde store forventinger til BMW:(

Og Skywalker: Listene er smurt opp flere ganger med hvit vaselin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fattern hadde litt problem på 728n og 740n hvor at frontruten knirket mot karosseriet. Fikk beskjed at siden bilen har gigantisk frontrute kunne dette forekomme.

Audi virker generelt thightere enn BMW, spesielt når det begynner å renne på noen km på telleren, men jeg har ikke hatt noen problem i mine. Det kan være at touringen er for mjuk..Det var vel derfor E39 M5 ikke kom som noen touring utgave også. E60 er mye stivere i karosseriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe man bør tenke litt på i forbindelse med ulyder i en bil (bl.a knirking) er at belastningen på understel og karosseri øker betydelig når bilen er senket og har store felger uten hjulgummi til å dempe støtene fra veibanen. Det blir heller ikke bedre av stive foringer som f.eks powerflex. Jeg merket betydelig forskjell på ant. ulyder i vår tidligere 1997 E36 323i før og etter original M-Tech senking (ca. 1,5 cm) og overgang fra 195/65-15 hjul til 205/55-16 hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket noe som helst ulyder i min 99 E39T. Også min tidligere 92-mod E34 var helt 100% stum. Jeg synes faktisk også at "veteranen" min, 86 E30, er forbausende tight og lydløs til tross for alderen. Jeg opplever BMW som vesentlig bedre sammenskrudd enn Audi og Mercedes av tilsvarende årsmodeller, både når det gjelder kjøreopplevelse og tekniske driftskostnader.

Det kan kanskje bemerkes at disse tre bilene har hatt voksne eiere og aldri har vært gjenstand for lavprofil, trimming og hard bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...