Prebo Skrevet Oktober 17, 2007 Share Skrevet Oktober 17, 2007 Melking.. Altfor mange M-biler med så og si samme motor for tiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet Oktober 17, 2007 Share Skrevet Oktober 17, 2007 Dette er jo gammelt nytt.....M-utgave av X5 har jo vært på markedet i over 10 år nå... http://en.wikipedia.org/wiki/Mx5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Dette er jo gammelt nytt.....M-utgave av X5 har jo vært på markedet i over 10 år nå...http://en.wikipedia.org/wiki/Mx5 Hehe... Og terrengegenskapene er jo også forbedret med denne utgaven! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 18, 2007 Share Skrevet Oktober 18, 2007 Mazda sin Mx5 er en genial bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 18, 2007 Share Skrevet Oktober 18, 2007 Mazda sin Mx5 er en genial bil. Det er den og den er mye mer motorsport enn X5 noen gang kommer til å bli... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 18, 2007 Share Skrevet Oktober 18, 2007 Mazda sin Mx5 er en genial bil. Det er den og den er mye mer motorsport enn X5 noen gang kommer til å bli... For noen, ja. For andre, nei... Husk at motorsport ikke nødvendigvis må være små lette biler med små motorer..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet Oktober 18, 2007 Share Skrevet Oktober 18, 2007 Er det AMG-utgaven av neste generasjon Mercedes-Benz ML vi ser der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 18, 2007 Share Skrevet Oktober 18, 2007 Hehe han der som skrev artikkelen kan ikke vite særlig mye om BMW tipper jeg! tror ikke jeg heller. var vel på 70 og 80tallet m1 og m3 og m535 herjet.. så vidt jeg vet kom ikke m navnet på 60tallet som journalisten hevder.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 19, 2007 Share Skrevet Oktober 19, 2007 Hehe han der som skrev artikkelen kan ikke vite særlig mye om BMW tipper jeg! tror ikke jeg heller. var vel på 70 og 80tallet m1 og m3 og m535 herjet.. så vidt jeg vet kom ikke m navnet på 60tallet som journalisten hevder.. BMW M GmbH (tidligere BMW Motorsport GmbH) ble etablert i 1972 og det første M-prosjektet var E9 3.0 CSL som faktisk kom allerede i 1971, men ble produsert frem tom. 1976. Håkon: I min verden er ikke truckracing seriøs motorsport, men derimot et eller annet forvirrede redneck´s interesserer seg for... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Oktober 19, 2007 Share Skrevet Oktober 19, 2007 Er det AMG-utgaven av neste generasjon Mercedes-Benz ML vi ser der? Atego AMG, MB satser på hurtigfrakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 19, 2007 Share Skrevet Oktober 19, 2007 Hehe han der som skrev artikkelen kan ikke vite særlig mye om BMW tipper jeg! tror ikke jeg heller. var vel på 70 og 80tallet m1 og m3 og m535 herjet.. så vidt jeg vet kom ikke m navnet på 60tallet som journalisten hevder.. BMW M GmbH (tidligere BMW Motorsport GmbH) ble etablert i 1972 og det første M-prosjektet var E9 3.0 CSL som faktisk kom allerede i 1971, men ble produsert frem tom. 1976. Hehe. BMW er jo spedbarn i forhold til de gammle gutta. Jeg antar at du kjenner til The Bentley Boys. Fant dette herlige bildet fra rundt 1929 : Bilsport er ikke det den engang var. Bildet viser en Bentley Blower som vel ble produsert mellom 1928 og 1930. Altså en god stund før BMW kom på banen med noe fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 19, 2007 Share Skrevet Oktober 19, 2007 Hehe. BMW er jo spedbarn i forhold til de gammle gutta. Jeg antar at du kjenner til The Bentley Boys. Fant dette herlige bildet fra rundt 1929 : Bilsport er ikke det den engang var. Bildet viser en Bentley Blower som vel ble produsert mellom 1928 og 1930. Altså en god stund før BMW kom på banen med noe fornuftig. BMW produserte jo ganske interessante flymotorer på denne tiden og apropos flymotorer... har du hørt om Napier-Bentley ?... 24000 cm3 flymotor i en W12 konfigurasjon (Napier-Lion) og 550 HK rocker ganske brukbart. Konseptet er basert på Napier-Railton fra 1933 som bl.a satte rekord på Brooklands med 270 Km/t. En annen interessant førkrigskonstruksjon er Mercedes-Benz SSKL som hadde en kompressormatet rekkesekser på 7100 cm3... 300 HK ved 3400 rpm og 775 Nm ved 1900 rpm. Topphastigheten var ca. 240 Km/t i 1931. Et litt viktig poeng med disse bilene... som på mange måter i relativ forstand var mer avanserte en f.eks Bugatti Veyron er i dag... er at de praktisk talt ikke hadde bremser. De hadde kun trommelbremser... og man fikk kun et forsøk før bremsene gikk varme..... ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå