Haug530D Skrevet Oktober 21, 2007 Skrevet Oktober 21, 2007 Noen som har gjort dette før? har funnet ut at man trenger disse delene: Xenon lykter Xenon pærer Ballast Akslings føler Lykte spylere Ser at både Koed og Motortechnik selger ferdige sett til ca 12-14 000 kr, men tenkte jeg skulle prøve å få tak i det meste brukt. Må man kode om noe når man har montert Xenon lykter?
Ellingsen B. Skrevet Oktober 21, 2007 Skrevet Oktober 21, 2007 Tror ikke du trenger å kode om, men har du xenon pr idag? Du må ha lyktespyler og høyderegulering for at det blir godkjent..(det viste du kanskje:) ) Jeg monterte nye på 98mod 535n. Gikk fra 98 xenonlamer til nye facelift xenon. Nye fra BMW. Disse måtte jeg mikse litt på ledningene for at de skulle fungere...husker ikke helt hva jeg gjorde, men det var noe forskjell på gamle og nye ledningsnettet til lampene..
Haug530D Skrevet Oktober 21, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2007 ja jeg visste at jeg måtte ha Lyktespyling (det har jeg) og auto høydejustering, fant ut at man ikke må kode om noe, fant en kjekk link hvor det lå en Pdf fil med Xenon installasjon i E39 http://bmw5er.dk/xenon.php
Amzoch Skrevet Oktober 22, 2007 Skrevet Oktober 22, 2007 hmm hadde 96 mod auto høyde justering.. hmmm... allså når du laster bak så justerer lyset? Ikke bare når du starter biln du ser att di justerer seg?
Haug530D Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2007 hmm hadde 96 mod auto høyde justering.. hmmm... allså når du laster bak så justerer lyset? Ikke bare når du starter biln du ser att di justerer seg? Dette har jeg ikke prøvd men kan ikke tenke meg det.
Amzoch Skrevet Oktober 22, 2007 Skrevet Oktober 22, 2007 Nei trukke du har slikt.. og det må du ka vist du ska få xenon godkjent... Har xenon i fjern og nær.. og har ikke automatisk lys justering heller lyktespylere.. Har nu gått igjenna Eu kontroller og alt.. såe tar ikke alt det så tungt
Haug530D Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2007 Nei trukke du har slikt.. og det må du ka vist du ska få xenon godkjent... Har xenon i fjern og nær.. og har ikke automatisk lys justering heller lyktespylere.. Har nu gått igjenna Eu kontroller og alt.. såe tar ikke alt det så tungt Dette må jeg ha i tilegg til lykter: 01290017969 ETIKETT (1) 51458168069 DEKSEL (1) 61138364566 FORBINDELSESTYKKE (1) 63120010307 NIVÅSENSOR E39 BAKAKSEL TIL XENON-LYS (1) 63120010309 ADAPTER XENON LYS (2) 63120010311 KABELSATS XENON LYS (1) 63128362473 ETIKETT XENON LYS (2) 63120025497 ADAPTERLEDNING XENON LYS (1) 63120025499 ADAPTERLEDNING XENON LYS (1) Det som står i parentes er antallet, om det går gjennom EU eller ikke er meg revnende likegyldig, jeg skal ha ett godkjent å orginalt system i bilen min, ikke noe billig kina tull, jeg skal ha Xenon lykter ikke Halogen lykter med Xenon i. Så enten blir det Xenon facelift eller så blir det Facelift lykter, får se hva jeg får tak i brukt.
Amzoch Skrevet Oktober 23, 2007 Skrevet Oktober 23, 2007 Hehe.. ska forsåvitt enig att eg vil ha det meste orginalt.. Men ser ikke ka som e galt med det kinesiske tullet.. Jeg har det.. funker utmerket.. og ja.. eg har spart MANGE tusen på det.. ang orginalitet spørmål om 96 mod med ombygd godkjent xenon orke eg ikke bynne diskutere.. blir ikke orginalt før mitt vedkommende uansett. Nei bruker heller kinatullet i ett år heller to så kjøpe eg meg E60 me xenon orginalt... så sparte eg di pengan hhihi
Haug530D Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2007 Hehe.. ska forsåvitt enig att eg vil ha det meste orginalt.. Men ser ikke ka som e galt med det kinesiske tullet.. Jeg har det.. funker utmerket.. og ja.. eg har spart MANGE tusen på det.. ang orginalitet spørmål om 96 mod med ombygd godkjent xenon orke eg ikke bynne diskutere.. blir ikke orginalt før mitt vedkommende uansett. Nei bruker heller kinatullet i ett år heller to så kjøpe eg meg E60 me xenon orginalt... så sparte eg di pengan hhihi De kina lyktene har en tendens til å dugge + at noen av de har usunn elektronikk for våres Bmw'er, men joda du kan være heldig å få brukbare lykter å sånn, har du komplette Kina Facelift lykter? i såfall er det vel fire pærer i AE ringene. Viss jeg kan få koplett Xenon pakke med sensorer, lykter, tennere å ledningsnett til 8000,- så slår jeg nok til ja.
Amzoch Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 Jeg har FK lykter.. og Kingwood i nær og ett anna merke xenon i fjern. Jeg tenkte på xenonan va sånn kina tull jeg.. funker værtfall hest her sier bare.. aldri mer halogen,,, fan som natt å dag å kjøre med di
Haug530D Skrevet November 11, 2007 Forfatter Skrevet November 11, 2007 Da har jeg fått alt jeg trenger fra Koed til å bygge om min E39 fra Halogen til Facelift Xenon, orginale hella produkter selvfølgelig. Fikk dette, lykter, alle pærer, nivåsensor med ledninger, Xenon ballaster etc... betalte 9625,- nok med dagens kurs- Kommer vel ca på 12 000,- med moms. Monterings anvisning fulgte også med
Arotished Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Betalte 3500 pluss frakt (30EURO) for originale Hella facelift lykter med Xenon og hvite blink ifra http://www.ebay.de, brukt vel å merke men uten steinsprut eller skraper. Litt mate men etter en polering var de så å si nye Hadde også et identisk sett til salgs på bimmers, komplette der eg ønsket bud men ingen var interessert.
Flextron Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Siden jeg hadde orginale xenon så, da brukte jeg kun glassene fra kina lyktene.. monteret så AE ringer. og er strålende fornøyd med det:)
Yttervik Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Hei! Jeg har planer om å montere xenon (nær og fjern) på min 1998 (registrert nov. 97) 523iA. Bilen er for tiden utstyrt med DEPO hovedlykter, med sprekk i glass i ene lykta. Jeg vil ha facelift-lykter med angeleyes og xenon, men hvordan gjør jeg dette enklest, og uten å få anmerkning på EU-kontroll? Er det kun biler med xenon originalt som har sensor på bakakslingen? Ombyggingssettet på KOED til over 10k er sikkert bra, men så mye penger er uaktuelt å legge i dette Alt.1: Originale Hella facelift-lykter. Vil dette fungere uten videre (vet jeg må bygge om ledningsnett/kontaktene litt) ? Alt.2: Originale pre-facelift xenonlykter, og nye fronter fra f.eks. GS. Alt.3: Uoriginale lykter med facelift-look, og så ettermontere xenon-kit. Hva tror dere? Har lest gjennom en rekke tråder ang. dette, men har ikke helt fått svar på alt jeg vil vite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå