Gå til innhold

Hvem har den sprekeste bilen på bimmers.no?


Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 622
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kanskje vi skulle laget en liste som var sticky som tok for seg 1/8 mile og 1/4 mile, bevist med filmklipp eller tidsslipp fra street legal treff, en dag på strippen etc.

Kanskje man kan lage en slik liste med best rundetid på div. baner også? Rudskogen, Våler, Mo i Rana og Nürburgring f.eks. Da får man sett hvem som har en god totalpakke dvs motor, understell og sjåfør.

Det hadde blitt bra lesing for meg også, selv om jeg nok ikke selv kommer til å teste runder med min diesel. God ide.

Hvis ikke er det jo enkelt for meg å si at jeg har kjørt rundt Rudskogen på 1.05!

Rygga du rundt ell? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener, 0 til 100 km.t kan vel alle filme selv uten at det er fare for noen :)

det finnes jo 100 km.t grense i Norge, er bare å stoppe opp om natta og finne frem mobilkameraet og sette i gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ha en eller annen form for verifisering av tidene som tidligere nevnt.

Den er jeg enig i. En logg fra en laptimer eller film bør vel holde?

Du vil bare være øverst på lista du Raymond!

Tror nok ikke jeg kommer øverst hverken på drag- eller rundetidlisten.. Men det hadde uansett vært morsomt å sammenligne seg med andre sjåfører/biler.

Det er jo ikke så mange her som har kjørt på Ringen enda, så kanske du hadde klart en pallplass.. Med en Honda CRV.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja 0-100 burde da ikke være så vanskelig å få til...

er bare å lage en ny tråd med 0 til 100 km.t tider, alle innlegg uten videobevis bør modereres vekk da så det blir lett å holde oversikt. og så må man skrive mest mulig specs på bilen :)

najs ide ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

=)

Dette er dessverre for det meste bare rot... du sammenligner pærer og bananer. Et forhold som tydeligvis går igjen er at man ikke bare glemmer at biler har forskjellig utveksling... både i gearet og i differensialen, men også glemmer hva slags betydning motorens effektutvikling mhp. turtall har. Dette betyr at to mer eller mindre identiske biler kan ha forskjellige ytelser tiltross for nesten identisk effekt. Et godt eksempel er E31 850i og E31 840Ci. 840Ci ble bl.a levert med M62B44 motoren... en V8 på 4398 cm3 som yter 286 HK ved 5700 rpm og 420 Nm ved 3900 rpm. Altså en motor som er marginalt svakere enn M70B50 motoren i 850i. Begge modellene veier forøvrig rundt 1800 Kg (+/- ca. 25 Kg)

og begge bilene har den samme manuelle gearkassen med den samme utvekslingen.

Allikevel er 840Ci iht. BMW 0,2 sekunder hurtigere 0-100 Km/t ... hvorfor ?

Tull prat... 850 og 840 har aldrig hatt samme manuelle gear kasse og kommer aldrig til å få det.. utv. er ikke lik heller... å 850`n går faktisk bedre sjøl om det ikke er noen racer på noen måte :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull prat... 850 og 840 har aldrig hatt samme manuelle gear kasse og kommer aldrig til å få det.. utv. er ikke lik heller... å 850`n går faktisk bedre sjøl om det ikke er noen racer på noen måte :roll:

Jeg forholder meg kun til BMW´s data... hva folk klarer å få til på en norsk landevei er ikke helt min greie. Når dette er nevnt har en original E31 850i en marginalt bedre akselerasjon i høyere hastigheter over 100 Km/t. Husk at E31 840Ci ble levert med to forskjellige motorer (M62B44 og M60B40) og således også gearkasser alt. differensialer med forskjellige utvekslinger. M62B44 motoren er koblet til en gearkasse og differensial med eksakt den samme utvekslingen som man finner i E31 850i (hvorvidt den fysiske gearkassen er identisk vet jeg ikke). M60B40 motoren i E31 840Ci benytter bl.a en differensial med en noe lettere utveksling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik:

nok en gang så øser du ut av dine "enorme" kunskaper basert på hva du leser deg frem til :D *oppgitt* (var en som skrev, sier Fredrik noe så er det garantert 100% korrekt... sier jo litt om nivået på de som leser her, og forsøker å gjøre narr av meg som faktsik ikke har gjort noe annet de siste 20 årene en å mekke BMW)...

kast de stjernene dine, ikke ment som frekt !!! jeg kan ta dem ;)

hvis du greier å få en 840Ci kasse på en BMW V12 motor så kan du trylle !!!

den passer overhode ikke, det finnes ikke en gang et lite håp om å få den til å passe (var dette klart nok tro :) )...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik:

nok en gang så øser du ut av dine "enorme" kunskaper basert på hva du leser deg frem til :D *oppgitt* (var en som skrev, sier Fredrik noe så er det garantert 100% korrekt... sier jo litt om nivået på de som leser her, og forsøker å gjøre narr av meg som faktsik ikke har gjort noe annet de siste 20 årene en å mekke BMW)...

kast de stjernene dine, ikke ment som frekt !!! jeg kan ta dem ;)

hvis du greier å få en 840Ci kasse på en BMW V12 motor så kan du trylle !!!

den passer overhode ikke, det finnes ikke en gang et lite håp om å få den til å passe (var dette klart nok tro :) )...

Det er OK at vi er uenige, men du er direkte ubehøvlet og lite kultivert. Forumet er ingen konkurranse om hvem som har mest rett eller ikke, men derimot en diskusjon... som forsøksvis skal foregå under hyggelige og høflige rammer. Vi vet ikke om du har skrudd på BMW´er i de siste 20 årene eller ikke, men basert på dine kunnskaper om hestekrefter og moment har du trolig ikke det... og under alle omstendigheter har du ikke fått viktig kunnskap med deg gjennom årenes løp.

Jeg har aldri påstått at jeg kan alt om samtlige BMW modeller, men jeg tør påstå at jeg kan ganske mye. Jeg kan naturligvis ta feil som alle andre... og det har jeg også gjort flere ganger her inne... og innrømmet det.

Hvis du leser mitt siste innlegg en gang til vil du se at jeg har moderert uttalelsen om hvorvidt 840Ci og 850i fysisk har den samme gearkassen, men med M62B44 motoren har de ganske sikkert den samme gearutvekslingen og den samme differensialutvekslingen. Ergo er mitt poeng inntakt inntil en eller annen (kanskje til og med deg) legger frem data som viser noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...