Gå til innhold

Hvem har den sprekeste bilen på bimmers.no?


Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

mowz:

enig der as.. man kan jo ikke kjøpe en bil ut i fra hvor fort den klarer 0 til 100 på for det forteller jo egentlig ikke så mye..

men siden E31 er så mye omdiskutert her så må vi (Fredik) ikke glemme at dette var tidenes mest avanserte bil ... sier jo litt det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 622
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fredrik:

makan til klaging på 8 serien dah.. 8 serien er BMWs absolutt dyreste bil noen sinne, vet ikke om Z8 er den eneste bilen som er i nærheten hva angår pris og penger brukt til å fremstille den ;)

sikkert fordi jeg har en sånn ;) hehe .. whatevver.. 850i er kongen på veien ;)

du sier 6 serien er basert på 5 serien, hmm det stemmer jo ikke.. i følge det jeg har lest så er den ikke basert på noen andre modeller.. den skulle vidrebringe den forige 6 serien som falt ut noen år før den nye kom.. men men her kan man jo ta feil, Fredrik kom med en link der det står det du sier ;)

synes det kommer litt vel mye utsagn fra deg som har blitt motbevist hele tiden ;)

Enten er du en kverulant av dimensjoner eller så er du et fjols (jeg tror det siste), men hvis du kan stramme deg opp til å lese litt tysk kan du finne dokumentasjon på mine uttalelser bl.a her... :roll:

Jeg klager heller ikke når det gjelder E31... det vet de som har lest (og forstått hva de har lest) mine innlegg i denne tråden. Jeg har bl.a skrevet at E31 er en av de mest elegant modellene BMW har bygget, men den var dessverre også i relativ forstand gammeldags før den kom på markedet.

Denne diskusjonen har etterhvert blitt ganske kjedelig iom. at den er utdebattert. Du har åpenbart heller ikke noe nytt å bidra med... så skal vi sette en strek nå og avslutte diskusjonen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :D Jaja, det er jo bra folk har forskjellig syn på ting da, men man kan jo ikke alltid lage sprekere og kjappere biler hele tiden. Blir litt begrenset etter tid. Så vil ikke si at 850 var en "skuffelse" fordi det fantes kjappere biler med færre sylindre tidligere. Og den porscha synes jeg ikke er noe fin. Liker 911 karosseriet mye bedre. Men igjen bare min mening :)

Det er jo ikke et spørsmål om hvilken modell man liker best. Jeg argumenterer kun utfra at modellen Porsche 928 (som er en tung GT i likhet med E31) kom på markedet allerede i 1977 og ble årets bil i 1978... ganske mange år før E31 ble påtenkt.

coy1978.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :D Jaja, det er jo bra folk har forskjellig syn på ting da, men man kan jo ikke alltid lage sprekere og kjappere biler hele tiden. Blir litt begrenset etter tid. Så vil ikke si at 850 var en "skuffelse" fordi det fantes kjappere biler med færre sylindre tidligere. Og den porscha synes jeg ikke er noe fin. Liker 911 karosseriet mye bedre. Men igjen bare min mening :)

Det er jo ikke et spørsmål om hvilken modell man liker best. Jeg argumenterer kun utfra at modellen Porsche 928 (som er en tung GT i likhet med E31) kom på markedet allerede i 1977 og ble årets bil i 1978... ganske mange år før E31 ble påtenkt.

coy1978.jpg

hehe tror du kverulerer verre en meg!! etter som det jeg kan huske så var Porsche 928 en flopp ... det glemte du vel sikkert å nevne !?? jaja greit å komme med sånne fine fakta uten å legge alt på bordet..

928 ble Porsches store fiasko, det er det jo ingen tvil om ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit den var raskere og kom før, ferdig med det!

Nei... faktisk ikke helt. Det var på 80-tallet tre distinkte GT´er... tunge sportscoupé´er... Porsche 928, Toyota Supra og BMW E31. Poenget i denne sammenhengen er at BMW´s timing med modellen var elendig. Porsche 928S (som var en signifikant forbedret 928) kom i 1979 og Toyota Supra kom også i 1979, men E31 kom først i 1989. Ergo fikk ikke BMW muligheten for å tjene penger på den økonomiske oppgangen på 80-tallet... og når aksjemarkedet i tillegg krakket i oktober 1987... var E31 på mange måter dessverre dømt til en mindreverdig tilværelse allerede før den var ferdig utviklet.

Porsche 928 var forøvrig ikke en flopp... den ble solgt i perioden 1977-95 (18 år) i et totalt antall på ca. 57500 stk. Dette er en stor produksjon for en sportsbilprodusent som på 80-tallet produserte under 100000 biler i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche 928: 57 500 / 18 år = 3194 pr år (snitt)

BMW 8 serien : 30 621 / 10 = 3062 pr år ..

ok Fredrik, her skiller det seg litt over 100 biler i snitt pr år til Porsches fordel, og nå man legger til dine geniale opplysninger om at BMW gikk glipp av de store årene på 80 tallet så må jeg jo bare si at DET MÅ JO HA VÆRT EN STOR FLOPP FOR PORSCHE :D

dette ser du vel selv også på de tallene, som jeg har sagt tidligere til deg, lær deg å les fakta på en mere grundigere måte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche 928: 57 500 / 18 år = 3194 pr år (snitt)

BMW 8 serien : 30 621 / 10 = 3062 pr år ..

ok Fredrik, her skiller det seg litt over 100 biler i snitt pr år til Porsches fordel, og nå man legger til dine geniale opplysninger om at BMW gikk glipp av de store årene på 80 tallet så må jeg jo bare si at DET MÅ JO HA VÆRT EN STOR FLOPP FOR PORSCHE :D

dette ser du vel selv også på de tallene, som jeg har sagt tidligere til deg, lær deg å les fakta på en mere grundigere måte ;)

Du er åpenbart ikke så skarp du (bare stor i kjeften)... hvis man skal vurdere disse produksjonstallene må man se de i relasjon til den totale årsproduksjonen for bilprodusenten. Ferrari bygget f.eks ikke flere enn totalt ca. 11000 stk. 360, men den modellen er allikvel den modellen Ferrari har bygget flest av... og dermed en modell som statistisk ruver godt. BMW produserer mange ganger flere biler enn både Porsche og Ferrari til sammen og i det perspektivet var E31 en stor skuffelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche 928: 57 500 / 18 år = 3194 pr år (snitt)

BMW 8 serien : 30 621 / 10 = 3062 pr år ..

ok Fredrik, her skiller det seg litt over 100 biler i snitt pr år til Porsches fordel, og nå man legger til dine geniale opplysninger om at BMW gikk glipp av de store årene på 80 tallet så må jeg jo bare si at DET MÅ JO HA VÆRT EN STOR FLOPP FOR PORSCHE :D

dette ser du vel selv også på de tallene, som jeg har sagt tidligere til deg, lær deg å les fakta på en mere grundigere måte ;)

Du er åpenbart ikke så skarp du (bare stor i kjeften)... hvis man skal vurdere disse produksjonstallene må man se de i relasjon til den totale årsproduksjonen for bilprodusenten. Ferrari bygget f.eks ikke flere enn totalt ca. 11000 stk. 360, men den modellen er allikvel den modellen Ferrari har bygget flest av... og dermed en modell som statistisk ruver godt. BMW produserer mange ganger flere biler enn både Porsche og Ferrari til sammen og i det perspektivet var E31 en stor skuffelse.

er skarpere en deg vertfall, det burde alle skjønne.. det du sier nå er at BMW må ha hatt en forventet salgstall som er lik 3 serien f.eks ??? er du full kanskje!??

edit:

å det å trekke inn FERRARI 360 (en håndlaget bil) inn i denne diskusjonen i håp om å vinne tilbake skinnet ditt var bare så sinnsykt dumt !!! :lol:

sjerpings Fredrik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å det å trekke inn FERRARI 360 (en håndlaget bil) inn i denne diskusjonen i håp om å vinne tilbake skinnet ditt var bare så sinnsykt dumt !!! :lol:

sjerpings Fredrik ;)

Porsche 928 var også til en stor del håndlaget i likhet med f.eks Porsche 911 og E34 M5... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...