Gå til innhold

Hvem har den sprekeste bilen på bimmers.no?


Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

svh:

sorry, du mangler kapasitet til å forstå dette.. om du ikke enda har fått en varsellampe oppe i hodet til til å blinke så kan du trygdt glemme det!! dette her får du aldri til å forstå :)

diskusjonen er over for min del :)

Dette er kun den andre gangen at du prøver å avslutte diskusjonen for din del, men som shv skriver vil du kun få svar på tiltale. Diskusjonen holder dessverre på å skli ut... mye takket være deg. Én ting er at du forteller meg at jeg ikke vet hva jeg snakker om (det tåler jeg som moderator å høre), men når du f.eks forteller azeton at han er en tosk kun fordi han er kritisk til din fremstilling av såkalt fakta... går du alt for langt etter min mening. Det lille du måtte frembringe av hederlig fakta blir jo totalt ødelagt av den uhøflige måten du fremstiller deg selv som.

Apropos E31 og produksjonstall... du glemmer at modellen faktisk solgte svært beskjedent i de godt og vel 10 årene den var i produksjon (under 4000 stk. ble gjennomsnitlig produsert pr. år). Over 50% av samtlige E31 som ble produsert ble bygget i løpet av de 3 første årene av produksjonstiden (1989-93). På mange måter floppet modellen E31 for BMW... klart ufortjent, men dessverre sant. Årsaken var at modellen kom for sent... luften gikk ut av luksuscoupe markedet sammen med aksjekrakket i oktober 1987. Dermed falt salget dramatisk når nyhetens interesse var over... og BMW kunne kun gjøre to ting. Tilby en billigere 840Ci og en mer kostbar 850Ci... samt 850CSi som skulle skape en ny oppmerksomhet rundt E31. Det var imidlertid viktig for BMW at 840Ci ikke var signifikant tregere enn 850i selvom den kun hadde 8 sylindre (det ville ha ødelagt modellens premium konsept) og slik ble det.... 840Ci er ikke signifikant tregere enn 850i (0-100 Km/t er den til og med hurtigere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 622
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fredrik:

nok en gang så øser du ut av dine "enorme" kunskaper basert på hva du leser deg frem til :D *oppgitt* (var en som skrev, sier Fredrik noe så er det garantert 100% korrekt... sier jo litt om nivået på de som leser her, og forsøker å gjøre narr av meg som faktsik ikke har gjort noe annet de siste 20 årene en å mekke BMW)...

kast de stjernene dine, ikke ment som frekt !!! jeg kan ta dem ;)

hvis du greier å få en 840Ci kasse på en BMW V12 motor så kan du trylle !!!

den passer overhode ikke, det finnes ikke en gang et lite håp om å få den til å passe (var dette klart nok tro :) )...

I jøssenavn.. Makan til tullete holdning :? Du oppfører deg jo som en frekk 17åring.. Tror du skal tenke litt selv på hva slags forbilde du er for datteren din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diesel power:

good, dette var et fint svar :)

men når du sier alt det du sier så skjønner du kanskje bedre hvorfor jeg har rett og dere som ikke forstår dette tar feil..

den nevnte golfen kjenner du lett drar dårligere når momentkurven starter å falle.. det samme gjelder alle biler. man girer gjerne opp og får et bra drag igjen fordi man er på det turtallet som har best dreiemomment ...

sorry, skulle egentlig la være å si noe mere, men takket være mister Diesel power så måtte jeg bare :)

Diesel forbrenner sakte, derfor vil effektiviteten alltid være høyest ved lavere urtall en bensinmotorer. effektiviteten av forbrenninga (kilowatt) gir derfor høyere momment ved mindre forbrenning ved lavere turtall en det man får i en bensinmotor...

:) haaaade jeg drar hjem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at momentkurvne faller når turtallet når en viss grense er enkelt og greit fordi drivstoffet begynner å henge etter (ineffektivitet) selv om effekten øker så gjør den det fordi man greier å forbrenne mere ved høyere turtall, det er logisk nok i seg selv ikke sant :)

alle dere vet vel godt at på tomgang så forbrennes drivstoffet ineffektivt !???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den nevnte golfen kjenner du lett drar dårligere når momentkurven starter å falle.. det samme gjelder alle biler. man girer gjerne opp og får et bra drag igjen fordi man er på det turtallet som har best dreiemomment ...

Men så les hva Diesel power faktisk skriver... "Denne bilen har ett rimelig jevnt maks moment opp til og ca.4000rpm. Deretter faller momentet drastisk. Maks effekt derimot er på rundt 5500rpm. Jeg kan ikke forestille meg at noen faktisk mener at golfen er mer morro før 4000omdr kontra etter" (uthevelse av undertegnede)... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den nevnte golfen kjenner du lett drar dårligere når momentkurven starter å falle.. det samme gjelder alle biler. man girer gjerne opp og får et bra drag igjen fordi man er på det turtallet som har best dreiemomment ...

Men så les hva Diesel power faktisk skriver... "Denne bilen har ett rimelig jevnt maks moment opp til og ca.4000rpm. Deretter faller momentet drastisk. Maks effekt derimot er på rundt 5500rpm. Jeg kan ikke forestille meg at noen faktisk mener at golfen er mer morro før 4000omdr kontra etter" (uthevelse av undertegnede)... :roll:

dette er ikke noe å lese egentlig, kom med effekt/ mommentkurven så kan jeg forklare bedre.. som sagt, de fleste vet hva jeg sier lenger oppe ang inneffektivitet i forbrenninga...

jeg forklarer det slik at man lettere skal kunne forstå det i praksis.. "teoretiske genier" går alltid i en felle, den kalles gjerne for feiltolkninger ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ikke noe å lese egentlig, kom med effekt/ mommentkurven så kan jeg forklare bedre.. som sagt, de fleste vet hva jeg sier lenger oppe ang inneffektivitet i forbrenninga...

jeg forklarer det slik at man lettere skal kunne forstå det i praksis.. "teoretiske genier" går alltid i en felle, den kalles gjerne for feiltolkninger ...

Nå er det dessverre ikke så mange som forstår hva du mener her inne... forstår du selv hva du mener ?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svh:

sorry, du mangler kapasitet til å forstå dette.. om du ikke enda har fått en varsellampe oppe i hodet til til å blinke så kan du trygdt glemme det!! dette her får du aldri til å forstå :)

diskusjonen er over for min del :)

Hahaha! :lol: Jeg mangler kapasitet? Du er ikke akkurat medlem av Mensa er du vel? ;)

Der er DU som ikke forstår, og det kommer du nok aldri til å gjøre med den holdningen.

Jeg regner faktisk med momenter TIL DAGLIG i mitt arbeid, gjør du? Neppe, du droppa vel ut etter ungdomsskolen? Det kan virke sånn.

Unnskyld hvis jeg virker nedlatende, but you brought this upon yourself!

Her har du fått bevis etter bevis som underbygger det jeg, Fredrik og alle andre her bortsett fra deg sier. Du har tydeligvis ikke tilstrekkelig kapasitet til å oppfatte dette, hvilket jeg ser som eneste grunn til at du ikke har forstått dette enda.

Hvordan du har klart å bli verksmester er meg en gåte. Ikke på grunn av kompetanse ihvertfall!

Nei, jeg håper du har en smart og snill kone som kan holde deg i hånden og hjelpe deg igjennom daglige gjøremål, slik at din uforskammethet som er omvendt proporsjonal med dine kunnskaper ikke får deg i trøbbel!

:beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ikke noe å lese egentlig, kom med effekt/ mommentkurven så kan jeg forklare bedre.. som sagt, de fleste vet hva jeg sier lenger oppe ang inneffektivitet i forbrenninga...

jeg forklarer det slik at man lettere skal kunne forstå det i praksis.. "teoretiske genier" går alltid i en felle, den kalles gjerne for feiltolkninger ...

Nå er det dessverre ikke så mange som forstår hva du mener her inne... forstår du selv hva du mener ?... :?

Neppe! Ser for meg en ordentlig hillbilly med Felleskjøpet caps: "De e mommente som dræg!" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på tide å si god bedring til deg Fredrik, for det trenger du med de teoretiske argumentasjonene dine, de holder ikke frem til mål desverre !! :lol: *latterkrampe*

skal heretter følge med på alt du skriver og rette deg til du og andre forstår at INGEN klarer å lese seg frem til en ekspertise innen biler!! det er noe man må leve med og jobbe med for å få til, du bør vise litt mere respekt heretter ... og lære deg å lese ting med bedre forståelse en det du til nå har prestert.. du lurer sikkert mange til å tro du er go på dette, men sorry du lurer ikke alle :)

Fredrik hadde vist deg all den respekt du selv mener du fortjener dersom du hadde klart å oppføre deg fra starten av. Slik du har oppført deg hittill fortjener du ikke et fnugg av respekt fra noen, og troverdigheten din er på bånn.

vet du hvorfor den gjør det da? er jo for å treffe turtallet med høyest momment slik at kassa trekker mest mulig effekt ut av motoren.. aks er alltid best der momentet er høyest, det kan du se på videoene mine også ;)

Hva i alle dager er vitsen med at en E34 M5 (f.eks.) skal kunne dra til 7400rpm når den har maks moment på 4750 rpm eller hvor det nå er (360Nm)? Den kunne jo hatt et register som en turbodiesel hvis din teori hadde vært korrekt, turtallssperre på 5000rpm skulle jo da vært helt optimalt. Men den gang ei, den har makseffekt på 6900, og sperrer på 7400, fordi man alltid, på hvert eneste gir, skal dra litt forbi der det går best, og treffe nærmest mulig effekttoppen igjen i neste gir. Vi kan gjøre et forsøk, skaffe to E34 M5er, så skal den ene holde seg rundt maksmoment (4000-4500rpm f.eks.), mens den andre holder seg fra 6000-7400rpm, så skal vi se hva slags resultater det gir. Jeg regner med alle andre enn deg skjønner at testen er helt døfødt. ;)

Forøvrig registrerer jeg at du er samme person som 'oea_69' (Odd-Eivind fra Høvik), som har vært her inne og lagd kvalm tidligere. Det er sikkert mange som husker det. Du var også da ute etter å krangle med Fredrik. Har du tenkt å skjerpe deg, eller skal jeg bare slette deg først som sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yes er meg oea_69 :) ba selv om å bli slettet, men det er lenge siden.. nå er jeg BMW fan og da passer dette forumet fint egentlig..

Ang hva effekt er, momment skapes jo av effektivisering av drivstoffet, produsenten kan fint bestemme hvordan momentkurven skal være ved hjelp av camakslinger, tenningstider etc ...

ang ditt eksempel med M5 så er det en bil som er bygget for gatebruk, og værdagslig bruk også.. derfor denne momentkurven er som den er, og ja du bør studere momentkurven på din egen bil for å finne ut hvor på turtalls scalaen du bør gire. selv om turtallsnåla viser rødt ved f.eks 7000 rpm så betyr ikke det at du må vente med å gire til den når ditt..

man kan også ved hjelp av annen bensintype endre på momentkurven, den vil i slike tilfeller øke med turtallet.

så under akselerasjon så bør man gire slik at neste gir treffer rett under maks dreiemoment ;)

Gunnar.. slette meg, det har du ingen grunn til tror jeg.. eneste grunnen til at jeg ble sur forige gang var all den drittslenginga her om noen har andre meninger en flertallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar.. slette meg, det har du ingen grunn til tror jeg.. eneste grunnen til at jeg ble sur forige gang var all den drittslenginga her om noen har andre meninger en flertallet..

Problemet er ikke at du primært mener noe annet enn andre (det respekterer jeg), men måten du gjør det på. Du kan ikke forvente respekt for dine meninger på et diskusjonsforum når du gjennomgående er uforskammet og lite sympatisk mot andre. Det var det samme problemet da du kalte deg oea_69... og du har tydeligvis ikke lært noe om hvordan man oppfører seg overfor andre mennesker i mellomtiden... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...