Gå til innhold

255 bredde bak på E46, sedan, pre-facelift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såh...

Jeg lurer litt på om hvis jeg får kjøpt noen 19x9,5" felger (19x8,5" foran), og skal ha 255/35-19 bak (235/35-19 foran), hvordan blir det med subbing?

Vet at dette skal gå foran, men hvordan blir det bak? ET bak skal være 40 på disse felgene (og 35 foran).

Har også planer om 40/20mm senk... Blir vel sikkert noe valsing (profesjonelt)

Men ja; vet noen om dette går -BRA-? Altså, som har erfaring med dette i virkeligheten, og som har kjørt normalt med bilen slik?

Skrevet

Skal gå bra det,hadde på min forige e34 255 dekk bak å litt valsing.

Bilen var nydelig å kjøre spora ikke i heletatt. Men fordel å ha forstiling i orden før man slenger på sånne breie dekk.

Skrevet

Aha.... Takk for respons, men på akkurat slike delikate teamer som dette, så er det nemlig veldig viktig at det er akkurat -den- spesifikke bilen som det snakkes om som man må teste på.

Bare fra E46 sedan til E46 coupe, så er hjulbuen radikalt større og kan ha større felger.

Så er her viktig med korrekt bil ;)

Skrevet

Med tilnaermet riktig ET og ikke mer enn 20mm senk kan jeg ikke tenke annet enn at dette skal gaa fint. Kompis av meg som har 265 bak med 30mm senk, uten problemer, men det er Cab da..

Skrevet

Hmm... Men cab har vel samme hjulbuer igjen som coupe...

Så er fortsatt litt skeptisk.. Gidder liksom ikke bruke 4-5000,- på ett PAR dekk som jeg ikke kan bruke, samt kjøpe to felger som jeg heller ikke kan bruke, fordi jeg ikke vil ha tyskerstuk.. ;)

Skrevet

Hmm..På min bil har eg jo bbs ch i 19*9,5 ET 40 bak og 40/30 senk fra cobra.

Her har eg hatt 265 dekk på..det går..men det er egentlig ikke å anbefale. Eg har nå byttet til mindre dekk..eg kjører med 235 både bak og framme nå..235 fordi eg fikk de meget billigt. Men kunne nok fint hatt 245 også..men med 235 dekka så tar eg aldri borti lengre, er pittelitt tyskerstuk men ikke mye, men hadde nok blitt enda bedre med 245..

Men fra 265 og ned til 255 så er det jo en forbedring bare der også, så muligt det kan gå like bra..med 265 subber det vertfall endel..

Skrevet

Jeg har 255 bak. Subber bittelitt når jeg har folk baki. Felgene er 9x19 med ET44. Senket 50/40 men sikkert mer bak pga. en god del kilo anlegg. Har ikke valset.

P1010194.jpg

P1010152.jpg

Skrevet

Ser ikke helt vitsen med at folk med coupe svarer her...karen har en sedan! No offense, men han skriver jo faktisk at det er E46 sedan han lurer på..så hvorfor blande inn E34 osv.?

Skrevet
For å få opp postcounten sin vel!

Det er sånn jeg har fått såpass mange innlegg her vettu! 8)

Men chrzz... Hvis du likevel planlegger valse, hva er problemet?

Ble 316'en litt for rask siden du planlegger sinke den? :wink:

Joda, men valsing gjør da vel ikke SÅ store forskjellen..

Tror nok jeg lander på 19x8,5 rundtom , og tar 245/35-19 bak og 235/35-19 foran. Dette fordi jeg ikke har fått noe konkret svar noe sted om det virkelig passer, og om folk er 110% sikre. ihvertfall flere personer.. hmm.. Så da safer jeg heller slik.

316i-en er aaaaaaaaltfor rask ja! :D Wrooooom!

Skrevet
For å få opp postcounten sin vel!

Det er sånn jeg har fått såpass mange innlegg her vettu! 8)

Men chrzz... Hvis du likevel planlegger valse, hva er problemet?

Ble 316'en litt for rask siden du planlegger sinke den? :wink:

Joda, men valsing gjør da vel ikke SÅ store forskjellen..

Tror nok jeg lander på 19x8,5 rundtom , og tar 245/35-19 bak og 235/35-19 foran. Dette fordi jeg ikke har fått noe konkret svar noe sted om det virkelig passer, og om folk er 110% sikre. ihvertfall flere personer.. hmm.. Så da safer jeg heller slik.

316i-en er aaaaaaaaltfor rask ja! :D Wrooooom!

Ja, det er å safe når mr.stream har 9x19 og 255 bak :P

Skrevet
Ser ikke helt vitsen med at folk med coupe svarer her...karen har en sedan! No offense, men han skriver jo faktisk at det er E46 sedan han lurer på..så hvorfor blande inn E34 osv.?

Litt hissig i det siste? (les: ro deg ned!)

Skulle vel ikke være noe problem at andre som tror deres spec kan hjelpe trådstarter lager en liten post. Det skader ingen, men irriterer tydeligvis kun deg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...