Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei tenkte å kjøpe ny karosseriet av v70 altså 2001mod med 2.5tdi som er 5 er audi motor har hørt sååå mye rart om denne motoren både positivt og negativt. så lurer litt på ka dere vet om denne bilen/motoren, :roll:

ja d er ikke bmw , :wink:

Skrevet

En bekjent har en 2007 Volvo V70 2.4 D5 (gml. karosseri). Har prøvd bilen og syns dette er en meget pen og komfortabel bil. Bilen går svært bra og er fullspekka med utstyr. Jeg var faktisk mektig imponert over hvor frisk denne motoren var og hvor godt den passet bilen. Tror faktisk at jeg hadde valgt denne om jeg ikke var BMW frelst og hadde bestilt meg ny 520dAT. Finn en med riktig km. stand og en som er godt utstyrt, så har du en bil som er lett selgbar når den tid kommer. Ikke bare blir den lett selgbar, men du vil kose deg med alle dupedittene som bilen er utstyrt med i ditt eierskap.. :)

Skrevet

jobber som mekaniker på volvo. anbefaler ikke kjøp av biler med denne motortypen. mange rare lyder fra motoren, svartrøyk, oljelekkasjer, mye servicekostnader når det gjelder registerreimer, pumpeinnstilling osv.

Skrevet

takker for kjappe svar, er ikke sivil politi, men syns bilen er fin og praktisk go plass og kjørekomforten er bra, har en kompiss som hadde en 97mod v70. kjøpt som drosje da hadde den gått 360tkm og når han solgte den hadde den gått nesten 500 tkm og vært feilfri, den har jo samme motor, di nye motorene fr 2002 og oppover har jo masse problemer med dyser og automatkassene slurer visst og må byttes, hvor store er kostnadene på audi motoren i v70 fra 2001 da ? er d bagateller eller ?

Skrevet

Se på vwaudi-linken jeg posta i innlegget over. Der er det masse info. En haug med sider. Kamakslene det er bilder av er fra en 2001 mod A6 2.5TDI.

Skrevet
Se på vwaudi-linken jeg posta i innlegget over. Der er det masse info. En haug med sider. Kamakslene det er bilder av er fra en 2001 mod A6 2.5TDI.

Denne motoren har da aldri vært nede i en Volvo. Dette er en V6 motor,og er livsfarlig for pengeboka. Den 2,5 det er snakk om er rekkefemmeren som står i A6 fram til 96? og i VW Caravelle/Transporter omkring 2000,og er ikke så dårlige. Litt brysomme med registerreimskifte,men ellers så knakker og går de.

Skrevet

rak 5'rn til audi er jo gulle go! v6'n hadde jo herdefeil på kammene da, men dette har de jo ordna på utvida garanti! faderns 2000mod med 60 000km var begynt å bli slitt. dette vart ordna for 2 uker siden. 75 000 kosta operasjonen!! kostnadsfritt for fadern selvsagt. Nybilgaranti på motoren!

Skrevet
ok så 2.5 tdi n m er5n er bra da el? eller er d noen som blander den med v6ern? noen som så på linken min

Rekke 5èren i V70 er da så bra som ett VAG produkt kan bli :wink:

Ikke den stilleste dieselmotoren,men den gjør jobben om du forer den med luftmassemålere,registerreimer og vannpumper hver 90 000 km.

Skrevet

det vart knota litt mellom 5 og 6 sylindra oppi her ja.. v6 til audi er og en gullegod motor! bortsett fra desse kammene! de fleste som jobber innen skipsbygging i desse dager er kjent med att mye av produksonen av deler blir satt bort til lavkostland, dette med blandede resultat.. Det er dette som har sjedd i audis tilfelle. Det er ikke det samme som sjedde i bmw's tilfelle med m40 motoren som rett å slett er en ingeniørfeil. som fører til ett sykt trykk på løftere/kam, med påfølgende slitasje.

Skrevet

Volvo V70 D5 er en volvo motor. og den er faktisk veldi bra motor. dreg veldi godt. har faktisk hørt veldi lite feil på dem egentlig.

men derimot V70 2.5tdi er bare hiv på døra. er ingenting å ha.

Skrevet

Har en kamerat som har kjørt en slik bil 500 000km uten noen form for problem med motor. Han har da fulgt alle serviceanbefalinger fra Volvo.

Å blande inn V6 eren i dette er jo kunskapsløst!

Tviler litt på at det samme går med min 320dt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...