Yngvejos Skrevet November 10, 2007 Skrevet November 10, 2007 Er ikke ofte jeg får reisning av en bil, men nå skjedde det. Hadde jeg bare hatt 130k
Inline six Skrevet November 10, 2007 Skrevet November 10, 2007 Utrolig lekker bil dette med en tidsriktig farge fra den tiden. Ringe banken og utvide garasjen, sikle :whoa:
Diesel power Skrevet November 10, 2007 Skrevet November 10, 2007 Synd med de stolene. og som nevnt over de blå silikonslangene i motorrommet. De ødela helhetsinntrykket på en ellers meget pen bil! Vil tro den er verdt hver en krone WORD! Jeg hadde skiftet stoler og slanger, ellers så er dette virkelig en drømmekjerre. Litt usikker vedr orginal eller ei, ble veldig forelsket i en orginal sølvgrå sak som var renovert noe sinnsykt bra i Molde. Men dyrere, selvsagt
316 Skrevet November 10, 2007 Skrevet November 10, 2007 Fin denne ja, men du får aldri registrert den som veteranbil pga modifikasjonene som er gjort. Bare så det er sagt. Men den er drit rå!
knut_olestad Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Jeg skal så snart jeg vinner i lotto
rolfi Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Fin denne ja, men du får aldri registrert den som veteranbil pga modifikasjonene som er gjort. Bare så det er sagt. Men den er drit rå! Eh, hæ? Den er da over 30 år gammel uansett, da har den automatisk veteranbilstatus. Eneste avgift som må betales i året er noen hundrelapper i "personskadeavgift" eller noe sånt. Hvordan tror du Hersker Hans fikk registrert og forsikret E12 545i'n? Den gikk på veteranavgifter og veteranforsikring.
knut_olestad Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Er det enklere å få godkjent ombygging på veteraner, bare lurer?
morteym Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 En av kriteriene for å få veteranbilforsikring er at alt må være helt orginalt, felger, stoler, motor osv.
AndersM Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 En av kriteriene for å få veteranbilforsikring er at alt må være helt orginalt, felger, stoler, motor osv. Det er bare surr! Hadde en mini cab med oppborra motor, stålflippfront(første godkjente i Norge), justerbart, bredda, bøttestoler, 4pkt belter osv osv.. De gikk som veteran.. MEN du får ikke sånn forsikring om at den er Motorhistorisk kjøretøy..
Yngvejos Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 En av kriteriene for å få veteranbilforsikring er at alt må være helt orginalt, felger, stoler, motor osv. Forskjell på veteranbilforsikring og registering som veteran. Sparer noen kroner i årsavgift som veteran.
morteym Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Ja ok =) Snakka om det her i går, skal sette en bmw 2002 på meg og forsikre den, men det blir altså vanlig forsikring. Om den da er registrert som veteranbil vet jeg ikke, men jeg fikk bare ikke inntrykk av det utifra den samtalen jeg hadde med eieren i går.. misforsto sikkert bare litt.
AndersM Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 for at de skal kune forsikre den om veteran så må du ha en annen bil som hovedbil og at veteranbilen skal brukes ca 5-8000km i året.. Er ikke heeelt sikker på dette, men mener å huske dette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå