Gå til innhold

Min E38 (ettermont. navi s. 26)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Se der ja, dette må jeg si var en riktig og ikke minst god prioritering av utstyr. Til tross for at den kanskje ikke er så synlig for alle andre er jo dette en stor, stor oppgradering på innsiden av bilen. Du vil med en gang merke at du får en annen og ikke minst mer eksklusiv bil. Hold oss gjerne oppdatert på hvordan det går med monteringen underveis med masse bilder.. Knalltøft, Gunnar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flere som skal bygge om til navi ser jeg. :)

Skal til med det samme selv, vet ikke om jeg gleder meg eller gruer meg. :?

Har kjøpt alt utenom radio-modulen, men har ikke fått noe enda. Håper det kommer noe i postkassen i løpet av uken. :)

Ang. koding så må ihvertfall E46 inn til koding etterpå, men systemet skal funke før dette. Kodingen er for å implentere navien inn i resten av systemet så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer nesten å selge det igjen.. :P

Ja gjør det, til meg... Regner også med at finanskrisen har gjort sitt med verdien :lol: .

Ja, siden dollaren har økt har dette blitt 5-600,- kroner dyrere å kjøpe fra utlandet, så prisen går opp! ;)

Men argh, Morris må ha bilen på diagnose før de godtar å bytte veivsensoren, og det har de ikke tid til før tidligst om 10 dager eller hva det var. Er visst nok BMW som krever dette for å gi garanti. De må oversende resultatene fra diagnose.

Det er faktisk i strid med forbrukerkjøpsloven, evt. må de stille leiebil til disp utover en uke, men jeg vet ikke om jeg orker å være "vanskelig kunde" enda en gang. Det er krav om feilretting innen en uke på slike ting.

Tror bare jeg drar og kjøper driten til 800,- og gir blanke. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan fort tjene litt spenn på den navi'n du :P .

Helt utrolig at det skal være så vanskelig for de å ta en diagnose som tar 5 min! Høres ut som de gjør seg vanskelig, for at du skal gi blanke og kjøpe & bytte den selv :? .

Jeg syns uansett at du ikke skal være snill i denne saken. Kundebehandling/tilfredshet bør de være nøye med i disse nedgangstider i bilbransjen :roll: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg allerede har vært vanskelig kunde der etter de glemte å dra til bunnpluggen på girkassa. Har ikke lyst til å være den vanskelige hele tiden. Men herregud, får BMW en slik sensor i retur, så må de da for pokker ha mulighet til å teste driten. Vi tester jo alt som kommer inn igjen her på huset, samme om det er montert eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt sant, men de har jo den fordelen at de nesten ligger på vei til og fra jobb, og har slike deler på lager. Nærmeste alternativ er Tronrud i Drammen, eller Moss, men ferja er kjedelig.

Men jeg håper oppriktig talt at vi får noen gode nedgangstider i bilbransjen (og helst en del andre bransjer også), så kanskje vi får tilbake litt av servicenivået som var for 10-20 år siden!

Det er ekstremt mye bilreklamer på radio om dagen, så de har nok begynt å merke nedgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arrgh. Nå er jeg lei av plastdeler på M52!

Har slitt litt med at kjølevannet har forsvunnet over et par måneder nå. Har brukt bilen lite og lurt på om det kan ha vært toppakningen, men så på ferja kom osen forfra, fant lekkasje i øvre kant av termostathuset, midt mellom de to hullene og midt mellom de to øvre skruene. Har hatt det av og prøvd å tette det, brukt flytende pakning også, uten at det hjalp noe særlig. Har fått redusert det, men det er ikke 100% tett. Termostathuset er jo bare noen måneder gammelt, men presset er tydeligvis ikke nok midt mellom de to øvre skruene.

Men på den positive siden så ble jeg ihvertfall glad over å ha funnet ut hvor væska tok veien... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen, ikke andre og tredje. Men så varierer jo momentnøklene også mye om man ikke har en kalibrert utgave. Har bare en billig momentnøkkel hjemme, glemte å ta med fra jobb.

Dro også til med standardmoment for M6 og M8, så spørs jo om det er riktig på plasthuset? Det er stålinnsatser/hylser i bolthullene på huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...