Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har bare så mye innestengt aggresjon når det kommer til det fantastiske fraktselskapet TNT om dagen, har frekvent bestilt deler fra Koed de siste 3 årene. Og som mange sikkert vet om så bruker Koed TNT som leverandør for sine bestillinger.

Jeg kan ikke huske at det en gang har vært en feilfri levering fra TNT, jeg er blitt så lei av å etterspørre pakker, lei av å vente på tilbakemeldinger etter at jeg har vært i kontakt med TNT, for de sier at de skal ringe tilbake, men det skjer jo sjeldent eller aldri. Føler det er større sjanse for å vinne lotto enn at TNT ringer tilbake.

Men nok om det, det er siste leveransen som har toppa det, det begynte med at jeg prøvde å spore pakken her for en tid tilbake, da fikk jeg opp en status som sa ”routing error” Ble nesten ikke overasket engang, med min tiltro til TNT.

Ringte og hørte med de da, og da skulle han jeg prata med sende mail til en annen inne på samme bygge og be han om å finne ut av det for å så komme tilbake til meg. (Noe som aldri skjedde) Så etter en god uke med mas og mail terror så får jeg tilbake melding på den siste mailen jeg sendte

Min mail så sånn her ut:

Heisann

Føler at jeg har problemer hver gang jeg bestiller som dere skal frakte,

Har bestilt ganske frekvent fra koed de siste 3 årene, og det jeg kan minnes så har det vært et eller annet

med TNT hver gang. Syntes det er så kjedelig å måtte etterspørre pakker hver gang, leveranser blir lovet, men kommer ikke.

Og igjen da, når jeg etterspør noe, og blir fortalt at jeg vil få en tilbakemelding på det, så uteblir også det.

Jeg prøver å forholde meg seriøs, og henvender meg på en vennlig måte. Men når skal det bli en endring på dette? Hva må til?

Og hvor er pakken min? Går dere manngard der inne for å finne den eller? Det kan da ikke være så vanskelig å finne den.

Lars

Tilbakemelding:

Hei!

Pakken er oppdatert som borte nå, lagersøket vårt har kommet tilbake negativt. Beklager dette.

Jeg vil ta kontakt med avsender og be de om å reklamere for pakken da de er betaler av frakten her.

With kind regards / Mvh Tnt

Jada, pakka er vekk. De har mista en palle med varer for 20 000 kroner ( platedeler, m3 skjermer osv. ) For det første, jeg ser hvordan det går ann å rote vekk et brev eller lignende, men en palle?

Og sjekk den siste mailen der, ossen tilbakemelding er det å få når slikt skjer? ”beklager dette”

Det holder ikke mål!

Noen andre som har noen erfaringer med tnt?

Skrevet

har vært borti tnt 2 ganger, men for meg så gikk det på skinner.

de ringte meg en halvtime før de kom begge gangene.

så det er mulig du har hatt veldig uflaks!

sikkert en langfingra på tnt som kjører bmw

Skrevet

Ja, jeg har bare hatt positive erfaringer med TNT, både når det gjelder frakt fra Koed og ellers når jeg har kjørt for de. At en palle fort kan bli borte kan skje hvilken som helst steder. Enten kan pallen stå igjen hos Koed, eller så er det fort gjort for en uærlig tjener å naske med seg pallen før lasten blir levert på terminalen..

Skrevet

Du sier ingenting om hvor mange ganger det har skjedd, "frekvent" og "hver gang" sier ikke så mye..

Skjønner at du blir frustrert, høres veldig kjedelig ut. Jeg synes hver gang jeg eller noen jeg kjenner skal bestille noe i hvilken som helst butikk, så blir det noe tull hver gang og varen kommer ikke, eller det kommer feil vare eller noe mangler.. tenker ikke på bildeler, men hvasomhelst.

Det er ikke usannsynlig i at TNT har noen ansatte der som gjør en dårlig jobb og slurver eller bare gir faen, og det får jo konsekvenser.. Synes det er mye sånn overalt jeg..

Skrevet

Det er ikke så veldig uvanlig dessverre at store paller kan bli borte/missing. Det er utrolig store forhold lagermessig, og for å ikke snakke om hvor mange forskjellige steder kolli er innom på selve flyplassen. TNT har også en hub i københavn mener jeg å huske, så de har ekstremt mye frakt som sirkulerer via københavn før det går videre til det store utland, eller som i dette tilfelle til lille Norge. Jeg tror ikke det er noen uærlig sjeler ute å går, det er meget vanskelig å utføre slikt snusk da forsendelsen blir scannet/registrert for hvert ledd som er i kontakt med kolli.

Det værste er de som kjefter og er ufine over telefon mot de som sitter på kundeservice, i dette tilfellet TNT. Det er ikke personen man snakker med som har mistet kolli, og heller ikke de som ikke klarer å finne det igjen. De må få andre til å lete etter kolli for seg, men så klart, det er jo de som representerer TNT utad, og hvis dette skjer gang på gang så er det jo noe som skurrer logistikk messig!

Skrevet

Jeg har også bestilt noen ganger fra Koed og er veldig fornøyd med Koed og TNT! Aldri hatt noe tull, hele veien opp til Tromsø. Første pakken min kom levert på døra (en stykk palle). Og neste gang ble det levert på døra, og da jeg ikke var hjemme ble det levert på først postkontor. Tok ca 1 uke vær gang fra jeg bestilt til jeg hadde varen i Tromsø:)

Skrevet

At lagerhaller er store er da ingen unnskylding. Det er jo logistikk de driver med, og da må de jo vite hvor ting er. Det er slurvete medarbeidere som ikke klarer scanne pakker som de skal. Jeg har desverre ingen tillit til noen fraktselskap, fordi jeg vet det jobber mange slaurer på lager(sikkert mange greie også). Folk som ikke vet forskjell på mitt og ditt og ingen sitt.

Sikkert trist for de i administrasjonen som får all PEPPER fra kundene, men de må jo ta dette opp innbyrdes og om nødvendig innføre sikkerhetkontroll for lagerarbeidere.

TNT har jeg derimot hittil gode erfaringer med, Posten også!

DHL er håpløse.

Ting løser seg nok, KOED virker som et seriøst selskap og de tar nok ansvar. til syvende og sist er det TNT som får svi.

Skrevet

Jeg har også kun gode erfaringer med TNT, det eneste er at leveringstiden varierer noe. Enkelte ganger har pakken min ligget i 3-4 dager på lageret deres like i nærheten, hvor jeg i praksis kunne gått å henta den personlig, men det har ofte tatt 3-4 dager etter at pakken har ankommet sentralen før en eller annen TNT sjåfør ringer meg og avtaler henting.

Derimot har jeg også vært borti å få varen min fra Danmark i løpet av drøyt 2 dager. Så det er ganske åpenbart litt logistikkvansker ute å går..

Skrevet

tnt og posten for pakkesending har vi sluttet med på jobben.. kun DHL som duger her.. har vært noe tull med disse også- men ikke på langt nær som tnt og posten++

siden du tydeligvis er en relativt god kunde hos koed kan du kanskje spørre de om de kan benytte et annet leveringsfirma for deg neste gang?

Skrevet

Koed jobber med alternative løsninger for frakt. Så da får vi håpe det kan bli bedre, og at de som er fornøyde nå, også blir det i fremtiden.

Når det gjelder den konkrete sak i denne tråden, så jobber TNT med saken nå. Og regninga går eventuelt til de, om den ikke dukker opp slik at vi må sende ny pakke til kunde. :)

Skrevet

Tollpost er definitivt det verste transportfirmaet jeg har vært borti (hadde mye med de å gjøre i forrige jobben) mens posten var suveren i forhold.

I den jobben jeg er i nå er vi en ganske stor kunde på frakt av containere og annet i inn- og utland og det skjer faktisk at en container forsvinner en gang i blant så det er mye rart som skjer.. - Heldigvis pleier ting å dukke opp igjen da.

Skrevet

er vel ikke så mange som stjeler en container.. :P

men pakker merket "m3 deler" og avsenderadresse fra koed, så blir vel fristelsen litt større.. er vel bare å la være å stemple inn kolli på "din" del av ruten, evt stemple inn på neste mann sin, så blir jo ikke delene "vekke" hos "deg"...

Skrevet

Skal legges til at det ordnet seg, pakken har liggi på postmottaket i skien siden tirsdag, men det har skjedd ett eller annet med sporinga for når jeg forsøkte å spore den så stod det bare routing error. Ingen som vet hvorfor.

Det var vertfall et par veldig behjelpelige karer som hjalp meg i går kveld på mottaket i skien. Møtte opp på kveldstid for å hjelpe meg, og han ene der oppe tilbudte meg til og med å kjøre det hjem til meg. Det var tommel opp til de guttene der!

Lars

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...