Gå til innhold

Sikkkert tatt opp 1000 ganger før...mn vil gjerna ha svar :D


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg lurer bare på hva som egentlig er forskjell på med m50/b20 og m52/b20 motorene.?

Bortsett fra vanos både på innsug å utblås så

er det mer heste antall?

mer Nm?

bedre forbruk? , bunndrag? etc:D

Takker for se som gidder å gi meg et godt svar ;)

Skrevet

Vanos-motoren er ikke kvikkere, men bruker litt mindre drivstoff. M50B20 har 110kw v/5900rpm og 190nm v/4700rpm. M52B20 har 110kw v/5900rpm og 190nm v/4200rpm. Altså har M52-motoren dreiemomentet over et bredere register. M52TUB20 som kom i 98 har 190nm allerede ved 3500rpm.

Skrevet
Vanos-motoren er ikke kvikkere, men bruker litt mindre drivstoff. M50B20 har 110kw v/5900rpm og 190nm v/4700rpm. M52B20 har 110kw v/5900rpm og 190nm v/4200rpm. Altså har M52-motoren dreiemomentet over et bredere register. M52TUB20 som kom i 98 har 190nm allerede ved 3500rpm.

Ja, og siden den har mer moment på et bredere register blir den litt kvikkere ( hvis ikke hadde momentet vært identisk), men på høye turtall blir de like.

Skrevet
Vanos-motoren er ikke kvikkere, men bruker litt mindre drivstoff. M50B20 har 110kw v/5900rpm og 190nm v/4700rpm. M52B20 har 110kw v/5900rpm og 190nm v/4200rpm. Altså har M52-motoren dreiemomentet over et bredere register. M52TUB20 som kom i 98 har 190nm allerede ved 3500rpm.

du merker godt det på m52tu20, at krafta kommer tidlig... nydlig forbikjørings bil... hehe

Skrevet

Å for å rette opp, M52B20 har ikke vanos på både innsug og eksos, men bare på innsug slik som M50B20tu har. Dobbel vanos kom ikke før M52Tu motoren :)

Skrevet
Er ikke noen expert på dette, men har hørt at vanos motorer bruker mindre drivstoff, samtidig som den er kvikkere.

Synes det virker litt rart jeg også, men M52 motoren gjør jo 0-100km/t på samme tid som en M50, selv om den har større register...

Skrevet

Det er mellomakselerasjonene og den generelle akselerasjonen før 4000 rpm som er kvikkere. Når man tester 0-100 akselerasjon bruker man så og si bare registeret over 4000rpm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...