miccy Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Hei. jeg lurer bare på hva som egentlig er forskjell på med m50/b20 og m52/b20 motorene.? Bortsett fra vanos både på innsug å utblås så er det mer heste antall? mer Nm? bedre forbruk? , bunndrag? etc:D Takker for se som gidder å gi meg et godt svar
mknard Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Er ikke noen expert på dette, men har hørt at vanos motorer bruker mindre drivstoff, samtidig som den er kvikkere.
Mikke1981 Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Er ikke noen expert på dette, men har hørt at vanos motorer bruker mindre drivstoff, samtidig som den er kvikkere. Jepp hørt det samme jeg å
Ad|oS Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Vanos-motoren er ikke kvikkere, men bruker litt mindre drivstoff. M50B20 har 110kw v/5900rpm og 190nm v/4700rpm. M52B20 har 110kw v/5900rpm og 190nm v/4200rpm. Altså har M52-motoren dreiemomentet over et bredere register. M52TUB20 som kom i 98 har 190nm allerede ved 3500rpm.
Kjell Z3 Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Vanos-motoren er ikke kvikkere, men bruker litt mindre drivstoff. M50B20 har 110kw v/5900rpm og 190nm v/4700rpm. M52B20 har 110kw v/5900rpm og 190nm v/4200rpm. Altså har M52-motoren dreiemomentet over et bredere register. M52TUB20 som kom i 98 har 190nm allerede ved 3500rpm. Ja, og siden den har mer moment på et bredere register blir den litt kvikkere ( hvis ikke hadde momentet vært identisk), men på høye turtall blir de like.
S.Arnesen Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Vanos-motoren er ikke kvikkere, men bruker litt mindre drivstoff. M50B20 har 110kw v/5900rpm og 190nm v/4700rpm. M52B20 har 110kw v/5900rpm og 190nm v/4200rpm. Altså har M52-motoren dreiemomentet over et bredere register. M52TUB20 som kom i 98 har 190nm allerede ved 3500rpm. du merker godt det på m52tu20, at krafta kommer tidlig... nydlig forbikjørings bil... hehe
CrZyWiz Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Å for å rette opp, M52B20 har ikke vanos på både innsug og eksos, men bare på innsug slik som M50B20tu har. Dobbel vanos kom ikke før M52Tu motoren
morteym Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Ja, det er vel bedre dreimomentskurve og lavere drivstofforbruk med dobbel vanos, som på M52TU.
Steffan C Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 M50B20= støpejerns blokk M52B20= aluminiums blokk
Ad|oS Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Er ikke noen expert på dette, men har hørt at vanos motorer bruker mindre drivstoff, samtidig som den er kvikkere. Synes det virker litt rart jeg også, men M52 motoren gjør jo 0-100km/t på samme tid som en M50, selv om den har større register...
^B^M^W^ Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Det er mellomakselerasjonene og den generelle akselerasjonen før 4000 rpm som er kvikkere. Når man tester 0-100 akselerasjon bruker man så og si bare registeret over 4000rpm..
SteffenM2 Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Skriv skikkelige overskrifter! 100% Enig.
R.E.H Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 M50B20= støpejerns blokkM52B20= aluminiums blokk endelig:P
Hyggmaister Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Time for noob-spm: Hva gjør vanosen? Aner ærlig talt ikke hva det er for noe, og har vell heller aldri prøvd å finne det ut... Time to act...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå