Ron Jeremy Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 HE he he, nå koser Fredrik seg Har selv vært passasjer i en 944 facelift og ble ganske imponert, morsom bil (dog min hittil eneste Porsche opplevelse hittil) Det jeg husker best var den elektriske åpningen av den schwære bakluka Hehe, det håper jeg da han gjør! Men uansett - 924/944 er og blir og ikke minst ser ut som en ganske blodfattig og billig variant av en ekte Porsche (911) Beklager, det nytter ikke slenge seg om med tall og fine statistikker, når det ser for jævlig ut! Blir som å si at joda, Norge scoret et fint mål de, men de tapte så det suste, for de er for dårlige! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 HE he he, nå koser Fredrik seg Har selv vært passasjer i en 944 facelift og ble ganske imponert, morsom bil (dog min hittil eneste Porsche opplevelse hittil) Det jeg husker best var den elektriske åpningen av den schwære bakluka Hehehe... Porsche er Porsche... BMW er noe annet... Den store takluken kalles et targatak og kan løftes opp i bakkant eller fjernes helt og legges bak i bilen. Det jeg liker best med 944 er den lave sitteposisjonen med det mer eller mindre vertikale rattet i kombinasjon med den høye midtkonsollen... man sitter nede i bilen... ikke i bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 Hehe, det håper jeg da han gjør! Men uansett - 924/944 er og blir og ikke minst ser ut som en ganske blodfattig og billig variant av en ekte Porsche (911) Beklager, det nytter ikke slenge seg om med tall og fine statistikker, når det ser for jævlig ut! Blir som å si at joda, Norge scoret et fint mål de, men de tapte så det suste, for de er for dårlige! Litt ekstraordinært snakk om Porsche er alltid hyggelig, men stort sett er det da ganske hyggelig her inne ellers også... Smaken er som kjent som baken, men spesielt 944 etter facelift nr. to der den har fått det den tidligere turbofronten er en elegant bil etter min mening. Porsche 944 Turbo Porsche 944 S2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 Jeg har sotte på med en 944 turbo og det gikk ganske godt Det var faktisk det råeste jeg har sotte på med helt til jeg fikk sitte på i en 911 (965) turbo som var en del tunet og den gikk stygg godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 HE he he, nå koser Fredrik seg Har selv vært passasjer i en 944 facelift og ble ganske imponert, morsom bil (dog min hittil eneste Porsche opplevelse hittil) Det jeg husker best var den elektriske åpningen av den schwære bakluka Hehe, det håper jeg da han gjør! Men uansett - 924/944 er og blir og ikke minst ser ut som en ganske blodfattig og billig variant av en ekte Porsche (911) Beklager, det nytter ikke slenge seg om med tall og fine statistikker, når det ser for jævlig ut! Blir som å si at joda, Norge scoret et fint mål de, men de tapte så det suste, for de er for dårlige! He he, tja... men blir jo litt urettferdig å si at 924/944 ser ut som en blodfattig utgave av 911 da dette er to forskjellige bilmodeller og sansynligvis heller ikke var Porsche's intensjon. Men jeg ser jo poenget ditt, når jeg hører folk snakke om Porsche tenker man (hvertfall jeg)automatisk på 911. Er vel også åpenbart hvorfor denne modellen også ble/er mer populær, er jo en nydelig bil Men man får MYE bil og kjøreglede for pengene hvis man kjøper en 944, det er jeg sikker på, og de er tøffere enn mye annet i den prisklassen fra samme epoke. Men hey, hver sin smak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 Men man får MYE bil og kjøreglede for pengene hvis man kjøper en 944, det er jeg sikker på, og de er tøffere enn mye annet i den prisklassen fra samme epoke. Et viktig poeng i denne sammenhengen... hvis man først skal sette 944 og 911 opp mot hverandre er at en 911 ikke kun er en 911. Det er den klassiske 911 modellen frem til og med 964 kom på markedet i 1989. 993 modellen kom i 1993 og er bl.a den siste modellen med den klassiske luftkjølte boxersekseren. 993 modellen fikk også et nytt understel/bakhjulsoppheng som gjorde den betydelig mer sikker på grensen av veigrepet. Den klassiske 911 modellen og 964 har derfor i en større grad den karakteristiske egenskapen at bakhjulene slipper ved inngangen til en sving eller hvis man for hurtig står av gassen før en sving. Denne egenskapen krever sin sjåfør å håndtere på en sikker måte... spesielt hvis man utnytter motorens potensiale. 911´er med den klassiske luftkjølte boxersekseren bråker ganske radikalt når motoren kommer opp i turtall og den er derfor ikke egnet til lange turer nedover kontinentet i høy hastighet... i motsetning til 944 som er som skapt til akkurat den disiplinen. En 911 er ikke bygget for vinterkjøring (selvom den rent teknisk tåler vinterkjøring)... varmeapparatet er elendig og kjøreegenskapene på glatt føre livsfarlige med mindre man vet 100% hva man gjør. 944 er som skapt til vinterkjøring iom. at den er helt nøytral i de fleste situasjoner og har et meget godt varmeapparat. Begge modellene er forøvrig helgalvaniserte og rust er ikke typisk hvis bilene er kjørt/behandlet fornuftig. Man kan kort og godt si at en 911/964 uten tvil er den tøffeste modellen, men en 924/944/968 er betydelig enklere å leve med til daglig. Flere av 944/968 modellene er hurtigere enn enkelte av 911/964 modellene og ikke minst koster de betydelig mindre. Valget er ditt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet November 22, 2007 Share Skrevet November 22, 2007 Nais:) Hadde "bare" en 924 selv tidligere. UTROLIG artig bil, og FY som de sitter klistret på veien:) Faren til en kompis har nå kjøpt seg en 924, ombygd til 944 cab, brei spesiell og feit bil gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå