ingard Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 Og det er utrolig irriterende. Men har sett på eksosen, ikke så nøye, men det virker ikke som det er veldig rustent. Det er ikke store hull på undersiden. Men er det vanlig at det blir hull på toppen av eksosen (rør og potte)? Der man ikke ser det så lett.. For brummer og putrer alt for mye. Er orginalt eksos som står på.. Lurer på supersport eksos. Erfaringer? Holder det å bytte bakpotta? Er det det som bråker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 Samme på min med orgimal anlegg, tror dette er helt vanlig på E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet November 21, 2007 Forfatter Share Skrevet November 21, 2007 Men er det irriterende inne i kupeen på din? For spesielt under pådrag i lange oppoverbakker durer det skikkelig og det er irriterende.. deilig når det kommer nedoverbakker.. E39 520IA lager jo omtrent ikke lyd, heller ikke under litt pådrag.. Why? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein andre Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 det er ikke løse skruer så det ligger å vibrerer da? kanskje det du hører er ett feste til eksos på girkassa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 Det er noen pakninger mellom katalysator og mellompotte, hvis disse er ødelagte blir det en del eksosputring osv. Jeg har litt putring, men bare på tomgang, det forsvinner over 1200o/min. Enten kjøp nye slike pakninger og skruer/muttere(knekker sikkert lett siden det bruker å være bra rustent) eller klin på med eksospasta. Angående Supersport bakpotte, så har jeg bare positivt å si om den. Bråker ikke, bare gir en dyp bromming med snerr på lavt turtall, og bilen høres bra sint ut på høyt turtall har fått mye skryt for lyden. Den høres godt på utsiden, folk snur seg på lang avstand. Blir bedre og bedre etter hvert som den blir kjørt inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E34_forever Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 Eg har det samme på min. Eksosen er heilt heile og fine på utsida framante til bak. Problemet hos meg var at bakre lyddemper hadde rusta sundt INNVENDIGT! Eg lurte voldsomt kor den lyden kom frå så eg tok lykta og såg in eksos røyra. Der va ikkje mye igjen nei:) Har prøvd og stappa inn noke hønsanetting, men... va kkje så veldi effektivt. Har hørt om nokon som har stappa stålull i eksosen det virka vist betre. Sjå inn i eksosen med ein lykt, om det er det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet November 21, 2007 Forfatter Share Skrevet November 21, 2007 Det er all hovedsak lyden _inne_ i bilen som er problemet. Det som er irriterende når man kjører langt. Og det er kun eksoslyd, ikke noe rasling. Er interessert i å bytte til supersport. Gsbildeler hadde bra tilbud i sommer, men er dyrere nå. Noen andre som selger supersport? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 Å stappe ting inn i potta er ingen god løsning, røsk av dritten å få på ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 hadde samme problem på min, da jeg tok av bakre potta hadde den et ca 6" stort rust hull på toppen! kjenn etter i stålet i gulvet i bagasjerummet, der ble det jævli varmt hoss meg når jeg kjørte litt hardt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå