hagenisse Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 Tviler på at Maybach er en "drivers car" siden jeg er helt sikker på at det er førersetet samtlige av oss ville ha benyttet 99,9 % av brukstiden...... 99,9% av maybach-eierne har nok egen sjåfør. At en bil er en "drivers car" har lite og ingenting å si i denne klassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazynor Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 hehe er jo som de sier på Top Gear: you dont buy a maybach to drive around in it...you buy it to be driven around in it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 26, 2007 Share Skrevet November 26, 2007 så maybach i hvit med gullfelger i paris i høst den var fet den? Lurer litt på hva som skjer med champagnen i champagneglasset idet sjåføren skal flekke en m3 i lyskryssrally. Tenker hr. direktør får dangleb ærene oppunder haken da. Derfor ser jeg ikke poenget med 730hk i en slik bil. Men det er vel kjekt å ha noe å skryte av under t5pc styremøtene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 26, 2007 Forfatter Share Skrevet November 26, 2007 Maybach fremstår uten tvil som relativt smakløs og vulgær i forhold til f.eks Rolls-Royce, men RR Phantom fremstår som en direkte langsom og liten bil i forhold til f.eks Maybach 57 S. 604 HK mellom 4800-5100 rpm og 1000 Nm mellom 2000-4000 rpm taler sitt tydelige språk selv i en bil som veier over 2700 Kg. 0-100 Km/t går f.eks løs på 5 sekunder mot Phantom´s 6 sekunder... og det tiltross for at Phantom "kun" veier ca. 2500 Kg. Årsaken er naturligvis at Phantom mangler effekt... 453 HK og 720 Nm er ganske enkelt ikke nok mot en Mercedes-Benz V12 Bi-Turbomotor på 5980 cm3. Bare for å gjøre dette helt klart... personlig har jeg like liten sans for disse bilene som jeg har i forhold til div. SUV modeller. Det som imidlertid er imponerende er den tekniske siden av fenomenet. Det er virkelig imponerende at en så stor og tung bil som Maybach 57 S er nesten like hurtig (iallefall rett frem) som f.eks en E60 M5. Og når det gjelder Brabus' versjon er den tildels mye hurtigere enn en E60 M5... den kan faktisk sammenlignes med en Porsche 911 Turbo (997) når det gjelder egenskaper som Autobahnmonster... og det sier ikke så rent lite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå