Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har gått til innkjøp av en e46 for en liten stund tilbake, lurer nå på hva jeg skal gjøre for å få den litt sprekere. har allerede tenkt på m3 list på bakluka, men hva mer kan jeg gjøre med den? har hartge classic i 18" på sommer

1611142bilde12194129750jx6.th.jpg

1611142bilde2cimg1604xo9.th.jpg

Skrevet

Nydelig farge og pen bil, E46 Coupe er en av de mer vellyked 3 serie bilene til BMW synes jeg, en standard E36 ser bare helt rævva ut i forhold.

Synes ikke du trenger å gjøre så mye med den bilen jeg, men litt "M" har aldri skadet.

Skrevet

var farven jeg falt for selv også. har ikke skinn interiør, men den har sport interiør så jeg syns det er like greit.

litt m? hva tenker du på?

har lyst på senk ja, men den tar allerede nedi på noen fartsdumper her i sarp, så det er litt tvilsom om jeg gidder å senke den mer....

Skrevet

Nå er du heldig at jeg så denne tråden for jeg sitter jo på fasiten ;)

Første jeg ville gjort er å senke den med f.eks H&R 40/20. Du vil få den lavere såogsi uten å gå på bekostning av komfort. Og jeg har aldri hatt noe problem med fartsdumpler i særp med den senkingen, det går helt fint det. Satt litt på spissen så er det ikke vits i å gjøre noe mer med bilen hvis du ikke har tenkt til å senke den litt mer.

Lyden har mye å si. Selv har jeg Eisenmann med soundpipe. Det ser bedre ut og låter bra utvendig, men støyer minimalt innvendig. Får fram motorlyden litt mer innvendig også. Koster rundt 7k, så ganske kostbart.

Ville definitivt kjøpt m3 style støtfanger foran, du får en bra en fra usa veldig billig. 334 USD pluss ca 220 USD i frakt hit, pluss moms.

Men da trenger du også m3-skjørt eller m-tech. Velger du m3-skjørt så trenger du nesten en annen fanger bak eller en ad-on fra f.eks acs. Alternativ til m-tech bakfanger er en fanger fra SRS. Du får en bra pris på den fra tyskland.

Hvis alt dette hørtes for dyrt ut, så kan du kjøpe en acs-leppe å sette på frontfangeren. Penguin- på forumet har sin til salgs på salgsforumet.

Tone rutene.

M3-speil eller speil fra acs.

Skrevet
SENK! Du kan umulig ta nedi nå! jeg har 50/40 senk og 18" med 225/40/18 på vinteren.. Og jeg subber ikke!

kan umulig ta nedi faktisk... flyr modell fly jeg se, kjører ut i skauen rett som det er...

Skrevet
Nå er du heldig at jeg så denne tråden for jeg sitter jo på fasiten ;)

Første jeg ville gjort er å senke den med f.eks H&R 40/20. Du vil få den lavere såogsi uten å gå på bekostning av komfort. Og jeg har aldri hatt noe problem med fartsdumpler i særp med den senkingen, det går helt fint det. Satt litt på spissen så er det ikke vits i å gjøre noe mer med bilen hvis du ikke har tenkt til å senke den litt mer.

Lyden har mye å si. Selv har jeg Eisenmann med soundpipe. Det ser bedre ut og låter bra utvendig, men støyer minimalt innvendig. Får fram motorlyden litt mer innvendig også. Koster rundt 7k, så ganske kostbart.

Ville definitivt kjøpt m3 style støtfanger foran, du får en bra en fra usa veldig billig. 334 USD pluss ca 220 USD i frakt hit, pluss moms.

Men da trenger du også m3-skjørt eller m-tech. Velger du m3-skjørt så trenger du nesten en annen fanger bak eller en ad-on fra f.eks acs. Alternativ til m-tech bakfanger er en fanger fra SRS. Du får en bra pris på den fra tyskland.

Hvis alt dette hørtes for dyrt ut, så kan du kjøpe en acs-leppe å sette på frontfangeren. Penguin- på forumet har sin til salgs på salgsforumet.

Tone rutene.

M3-speil eller speil fra acs.

hmm, mange gode forslag. er redd for at ett effekt anlegg kan lage for mye lyd. syns det blir for dumt om det høres ut som om en 500hk supra kommer kjørende når det bare er en 320... hehe

leppe til å ha under frontfangeren har jeg faktisk tenkt på, men jeg har ikke funnet noen enda...

Skrevet
SENK! Du kan umulig ta nedi nå! jeg har 50/40 senk og 18" med 225/40/18 på vinteren.. Og jeg subber ikke!

kan umulig ta nedi faktisk... flyr modell fly jeg se, kjører ut i skauen rett som det er...

Den tok jeg ikke....

Det jeg mener er at kjører du i 40km/t over dumpler så vil du gå ta nedi, men med ordentlig kjøring tar du ikke ned i så 50/40 senk er 0 problem..

Skrevet

Du skulle hatt X5 du da hvis du skal kjøre uti skogen... har ikke så mange forslag til modifisering hvis modellflyhobbyen din står i veien.. :P

Hold bilen orginal du.. tror du vil bli mest fornøyd da.. hehe

Skrevet

Har du tatt en titt på www.e46fanatics.com ? isåfall kan jeg VIRKELIG råde deg til å ta en titt, får du ikke inspirasjon og arbeidslyst av å sitte der inne å sikle en kveld, ja da bryr du deg ikke om det er spylevæske på bimmern din ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...