Gå til innhold

BMW dreper flest

StianA
 Share

Anbefalte innlegg

"statistikken blir trolig ikke bedre om ungdommen kjører rundt i pappas funkende nye bmw"

dårlig logikk.. for det første gjelder det vel at det er guttene som krasjer mest. hva om da ungdommen er en jente?

hva om da denne eventuelle gutten ikke er bilinteressert/ikke har for vane å kjøre fort/liker fart og spenning? at faren kjører bmw spiller ikke noen trille.. han kunne like gjerne kjørt merce- nissan, toyota osv.. tror at ungdommen har like stor sjangse for å drite seg ut kor lenge disse faktaene på bilmerket er de samme i farens bil: hk/vekt, dekkbredde (vannplaning) generelt grep på veien (med tanke på å at det er vanskeligere å hente inn sladder jo fortere bilen kjører i kurven) og større sannsynlighet for panikk og frysning for denne uerfarne ungdommen dersom farten er 140 i kurven enn 110 når bilen begynner å slenge.

at bilen har bakhjulstrekk tror jeg er en MEGET viktig faktor ettersom det er verdens letteste sak å holde kontroll på en fwd ved såpass hard kjøring at spinning er et problem i kurvene kontra rwd.

syns det er meget dårlig artikkel da det er svært mye synsing og lite fakta utenom denne spesifikke undersøkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakhjulstrekk.... tja.. kan kanskje ha noe med saken å gjøre men "pappas flunkende nye BMW" har både antispinn og stabilitetsprogram som gjør det relativt vanskelig å miste kontroll såfremt man kjører virkelig farlig på veier som i utgangspunktet er krevende og som i tillegg er svært glatte.

Det er nok først og fremst de gammle BMW'ene som er farligst. Jeg tror dette, i kombinasjon med dårlige dekk, gjør at BMW rangerer høyt mht ulykker og ungdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke dette var noe bombe akkurat..er vel ganske klart at det er mange fartsglade ungdommer og generelt rånere som kjører BMW. Mange av disse kjører stygt og selv med mange km bak seg og stor kjøreerfaring, vil det bestandig bli styggere ulykker når farta er stor. Tror dessverre ikke denne statistikken kommer til å endre seg heller.....ferskt førerkort + stor motor og holdninger som " nei, det skjer ikke med meg, jeg har kontroll på bilen og fartsgrensene er alt for lave her i norge og dekkene mine er jo brede og fine" = ulykker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"statistikken blir trolig ikke bedre om ungdommen kjører rundt i pappas funkende nye bmw"

dårlig logikk.. for det første gjelder det vel at det er guttene som krasjer mest. hva om da ungdommen er en jente?

hva om da denne eventuelle gutten ikke er bilinteressert/ikke har for vane å kjøre fort/liker fart og spenning? at faren kjører bmw spiller ikke noen trille.. han kunne like gjerne kjørt merce- nissan, toyota osv.. tror at ungdommen har like stor sjangse for å drite seg ut kor lenge disse faktaene på bilmerket er de samme i farens bil: hk/vekt, dekkbredde (vannplaning) generelt grep på veien (med tanke på å at det er vanskeligere å hente inn sladder jo fortere bilen kjører i kurven) og større sannsynlighet for panikk og frysning for denne uerfarne ungdommen dersom farten er 140 i kurven enn 110 når bilen begynner å slenge.

at bilen har bakhjulstrekk tror jeg er en MEGET viktig faktor ettersom det er verdens letteste sak å holde kontroll på en fwd ved såpass hard kjøring at spinning er et problem i kurvene kontra rwd.

syns det er meget dårlig artikkel da det er svært mye synsing og lite fakta utenom denne spesifikke undersøkelsen.

Det er eldre BMW som topper statistikken, spesielt E36, E30 har mindre. Pappaguttene som kjører pappas nye BMW er et så lite mindretall at de ikke gjør noen forskljell på statistikken. http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=413873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok først og fremst de gammle BMW'ene som er farligst. Jeg tror dette, i kombinasjon med dårlige dekk, gjør at BMW rangerer høyt mht ulykker og ungdom.

Unge mennesker, kultstatus, ungdomsbil, dårlig økonomi, ofte gamle biler, dårlig vedlikehold, selvgjort er ikke nødvendigvis velgjort, overmot, kjekkas holdninger... summa summarum... en dårlig statistikk for BMW... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:shock: jeg er 18år og har e36... er vel størst sjanse for at jeg dør i trafikken da... men jeg har skjerpa meg i det siste og sladder for det meste bare på utrafikerte steder sent om kvelden f.eks. parkerings plass e.l. ut i gokk... holder for det meste fartsgrensa også.. har dårlige dekk forresten men ønsker meg nye til jul :D men håper da at jeg overlever litt lengere. tror det er div. folk som kjører tulling som havner i statistikken.. så en 318is i dag som sladda på en parkerings plass som var så å si full med unger gående rett ved siden av.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakhjulstrekk.... tja.. kan kanskje ha noe med saken å gjøre men "pappas flunkende nye BMW" har både antispinn og stabilitetsprogram som gjør det relativt vanskelig å miste kontroll såfremt man kjører virkelig farlig på veier som i utgangspunktet er krevende og som i tillegg er svært glatte.

Du er absolutt inne på noe her! Eneste måtte jo være at ASC/DSC+T blir skrudd av :?

Og ja, det er veldig mye e30, e34 og også endel e36 i dårlig stand (les: gamle og slitte modeller)...

Personlig, med tanke på sikkerhet etc, så mener jeg at det er bedre at man "får/låner en ny/dyr bil" kontra det og kjøpe seg et "gammelt vrak", så får man heller leve med kallenavnet pappagutt/bortskjemt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...