Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sportspakken er fin den- men har kun sotte på vel 5mil i x5 4.4 med den. bra drag! men håper du er klar over hvor vanskelig det er å finne parkeringsplasser utenfor kjøpesentre osv med denne bilen!

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
sportspakken er fin den- men har kun sotte på vel 5mil i x5 4.4 med den. bra drag! men håper du er klar over hvor vanskelig det er å finne parkeringsplasser utenfor kjøpesentre osv med denne bilen!

Det er helt uproblematisk så lenge man kjenner bilens størrelse.

Skrevet

X5 er 5cm kortere enn f.eks. E34, og 11cm kortere enn E39.

Riktig nok er den like bred som en E38, men det er altså ingen veldig stor bil (og det merkes innvendig). Det er en kort E39 Touring i heiset utgave, med 7cm ekstra bredde. Bredden vil merkes på smale parkeringsplasser. Merket de 11cm ekstra fra E34 til E38.

Skrevet

Det er som det blir nevnt over et spm om hva du ønsker. Men skal du først gå mot bensin så tror jeg ikke 4,4 er ett dumt alternativ. 3.0i faller litt gjennom, er ikke en miljøbil og ikke sprek nok til at de som driter i miljøet og skal ha "racerbil". 3,0D er nok det fornuftige valget, men vansklig å si ha som kommer til å skje med prisene fremover!!

Skrevet
Har sett en nydlig X5 suse rundt her i ålesund noen ganger.. Nå ligger den ute for salg på finn.no... tror dette må være landets peneste X5!

61_1196088159634.jpg

61_1196088159073.jpg

Link til annonsen på finn:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnk ... =Minibilde

Helt fullstendig enig, fantastisk fin X5, perfekt i mine øyne, dette er virkelig drømmebilen, bare skulle være 218 hk dieselen som kom 09.03...

• 3 weeks later...
Skrevet

Eg meine du burde satse på 3.0d. Chippa den med effektanlegg, skal vere ca 270hk(+-) og 600nm. Den drar nokke sjukt, pluss den går godt for og vera ein sånn tung suv. Gjennomsnitt no bruke han ca 1.1pr mil, og det er det ikkje så mykje og sei på.

Men den nye x5èn som har komt med m-pakke, 3.0d med 280hk.:D

var oppe og prøvde den, kan sei da flytte på seg ja. Ein liten chipp der så e du oppi 320-325.:P men e jo nesten ikkje vits og chippa den..

Skrevet
Eg meine du burde satse på 3.0d. Chippa den med effektanlegg, skal vere ca 270hk(+-) og 600nm. Den drar nokke sjukt, pluss den går godt for og vera ein sånn tung suv. Gjennomsnitt no bruke han ca 1.1pr mil, og det er det ikkje så mykje og sei på.

var oppe og prøvde den, kan sei da flytte på seg ja. Ein liten chipp der så e du oppi 320-325.:P men e jo nesten ikkje vits og chippa den..

E53 diesel med 270 med chip...?

Er ikke det litt i overkant da?

:roll:

Det er E70 3.0SD med twin turbo som har 286 hk og 580Nm...

3.0D har 235 hk og 520Nm

Vet hva du skriver om før du uttaler deg!

Skrevet

Den modellen (E70 X5 3,0sd) har jo et CO2 utslipp på hele 216 gram pr. kilometer... eller 38 gram mer enn en E60 535d. Sikkert en kul bil for noen, men et helt feil signal å sende ut i disse dager med miljøfokusering 24 timer i døgnet... :roll:

Skrevet

Den modellen (E70 X5 3,0sd) har jo et CO2 utslipp på hele 216 gram pr. kilometer... eller 38 gram mer enn en E60 535d. Sikkert en kul bil for noen, men et helt feil signal å sende ut i disse dager med miljøfokusering 24 timer i døgnet... :roll:

Leste at den nye TT V8'ern til BMW (debut i din X6) så jeg hadde Co på 290g, hysterisk mye det også.

Personlig syns jeg bil og Co2 debatten tar litt vel av, tror det er andre områder det er betydelig mer å hente inn enn her.

Skyt heller en ku, eller finn opp en katalysator som kan sitte på stumpen til dyrene, da snakker vi om miljøtiltak da hehe.

Skrevet

Leste at den nye TT V8'ern til BMW (debut i din X6) så jeg hadde Co på 290g, hysterisk mye det også.

Personlig syns jeg bil og Co2 debatten tar litt vel av, tror det er andre områder det er betydelig mer å hente inn enn her.

Skyt heller en ku, eller finn opp en katalysator som kan sitte på stumpen til dyrene, da snakker vi om miljøtiltak da hehe.

Dette er jeg helt enig i... og for ikke å snakke om verdens offshore, fly og skipstrafikk. Det er nok lettere for primitive politkere å lage restriksjoner for alminnelige mennesker enn for multinasjonale milliardselskaper. Når dette er nevnt er miljøet selvfølgelig en viktig sak som det er verdt å jobbe for at skal bli bedre.

Skrevet

Hehe... syns du 216 gram er mye for en motor med 286 hester? Ta en titt på de Amerikanske suvene så skal du se Co2 utslipp!

Skrevet

Hehe... syns du 216 gram er mye for en motor med 286 hester? Ta en titt på de Amerikanske suvene så skal du se Co2 utslipp!

Jeg var lett ironisk i mitt innlegg... 216 gram CO2 pr. kilometer er absolut ikke mye med tanke på motorens størrelse og effekt... det er faktisk veldig lite, men dessverre alt for mye når grensen om fire år er 120 gram CO2 pr. kilometer.

Skrevet
120gram er vel ikke bestemt?

Nei, men grenseverdien blir helt sikkert på dette området iom. at EU allerede har en fastlagt politikk der utslipp fra veitrafikken skal reduseres kraftig i årene som kommer.

• 7 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...