Saltkjelen Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 Heisann, Kjører med 245/40 R 18 på vinteren og kunne trengt noen hurtigkjettinger ifb. hytte som ligger 1000moh. med MYE snø og drittføre. Finns det i det hele tatt hurtigkjettinger for slik dekkdimmensjon? Tips til hvor jeg kan finne slike kjettinger er sterkt ønsket.. Gjerne nettsider eller liknende. Takk for svar!
Bjørn 320 Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 NAF har som passar til bl.a. 245/50-16, trur det skal bli ganske likt med dimensjonen din http://butikk.naf.no/Butik/docs/produkt ... NO-527110&
larserso Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 Diametern på hjulet bør jo være det samme uavhengig av diameter på felg så de som går på 245-16 går fint ja:)
EvenS Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 Du må ta hensyn til klaringa fra dekk til hjulbue. Skulle ei lenke på kjettingen ryke så blir det fort skader.
Bjørn 320 Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 Det er han nok fullt klar over, og det gjeld i grunn for alle bilar. Uansett blir nok ikkje slike kjettingar brukte i spesielt store hastigheiter...
Gjest Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 Kjettinger på personbiler synes jeg i utgangspunktet er noe skummelt, kjettinger på 18" høres helt sykt ut. Som nevnt over rykker en lenke er du nesten sikret skader, selv i lave hastigheter. Og på så store dim som 18" vil ikke lenkene ligge ved gummien som feks lastebil kjettinger, men derimot ligge å rasle mot felgen. Felg tortur! Dersom du absolutt må ha noe "ekstra" for å ta deg fram til hytta må da disse "snø sokkene" være et bedre alternativ i kriser! Eller du kan gjøre som de fleste her nord... les; PIGGDEKK!
Saltkjelen Skrevet November 30, 2007 Forfatter Skrevet November 30, 2007 Det er han nok fullt klar over, og det gjeld i grunn for alle bilar. Uansett blir nok ikkje slike kjettingar brukte i spesielt store hastigheiter... Det stemmer. Det skal kun brukes til å komme meg frem i et par seige oppoverbakker her inne på hytteområdet. Det værste er bakken med sving, får alltid en liten sleng der.. Takk for mange tips, det skal sjekkes ut!
Gunnar Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Bruk den der norske sokken som iskald nevner. Kjettinger går jo på bare du finner noen med riktig rulleomkrets/bredde, men problemet er som andre har nevnt at de går inn på felgene på sidene. Det blir fort skader av slikt.
milhouse Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 kan det være ett alternativ med sånne snøsokker eller funker ikke dette bra nok? Så kan du jo også aktivere DTC så den tillater litt mer hjulspinn!!
Saltkjelen Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Skrevet Desember 2, 2007 Så disse sokkene er virkelig anbefalt altså? For å være helt ærlig, så har jeg aldri prøvd disse snøsokkene, aner ikke om de fungerer i det hele tatt. Men hvis disse sokkene fungerer bra på skikkelig snøføre og i oppoverbakker, så er jo dette noe som absolutt bør vurderes. Tar jo ikke store plassen heller vel.. Skal ta en tur opp til hytta neste helg, da jeg har fått bilen, så får vi se om det byr på noen problemer..
-Roger- Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Så disse sokkene er virkelig anbefalt altså? For å være helt ærlig, så har jeg aldri prøvd disse snøsokkene, aner ikke om de fungerer i det hele tatt. Men hvis disse sokkene fungerer bra på skikkelig snøføre og i oppoverbakker, så er jo dette noe som absolutt bør vurderes. Tar jo ikke store plassen heller vel.. Skal ta en tur opp til hytta neste helg, da jeg har fått bilen, så får vi se om det byr på noen problemer.. De funker ja
Hanzo/// Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 eller så kan du kjøpe dekk klister. jeg har prøvd det noen ganger og det funker faktisk ganske greit.
Hakon Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Så disse sokkene er virkelig anbefalt altså? For å være helt ærlig, så har jeg aldri prøvd disse snøsokkene, aner ikke om de fungerer i det hele tatt. Men hvis disse sokkene fungerer bra på skikkelig snøføre og i oppoverbakker, så er jo dette noe som absolutt bør vurderes. Tar jo ikke store plassen heller vel.. Skal ta en tur opp til hytta neste helg, da jeg har fått bilen, så får vi se om det byr på noen problemer.. Sokkene fungerer som bare faen, men det var en gang jeg satte meg så fast at det eneste som ble redningen var en Range Rover og en kjetting. Så lenge det ikke er for dyp snø tror jeg din bil vil klare seg utmerket, men om du virkelig er redd for å sette deg fast bør du kanskje vudrere noen mindre vinterdekk, og heller hygge deg over store flotte felger på sommer-føre...
boost Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 er det ikkje so masse fin elektronikk som hjelper deg oppover bakken da:) svære dyre biler skal di ha
Gunnar Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Det største problemet med fremkommeligheten på en 5er er uansett bakkeklaringen, eller mangelen på sådan. Det er som regel der det stopper først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå