Hyggmaister Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 før å si det sånn! før 4 årsia når æ kjøpte min 325 e36 så fikk æ en førsikringpris på 120000 høvdinga i året..! da snakke man om knallissa som som er i førsikringsbransjen! har ALDRI kræsja biln.. kjøpte den når jeg var 19 år! Å du betalte villig hundreåtyvetusen i året?? regner med det var en 0 for mye der Legg merke til 120000 HØVDINGER! Det blir jo 120000000 kr det, om en høvding er 1000kr Måtte bare Men jeg tror alle egentlig forsto poenget ditt en325ic:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 Kjøp så nytt som mulig, og med en relativt liten motor. Stor motor vil i ditt tilfelle bety svært høy forsikring. Undersøk forsikring på de forskjellige modellene før du bestemmer deg. Det kan variere ganske mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CommodoreBMW Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2007 Hei Takker for alle svar, jeg hører på ekspertene og (altså dere) og kommer nok til å følge de råd. Jeg ser det at jeg glemte budsjettet, er ikke helt sikker men jeg regner med at det ikke overstiger 40000kr. Det som Ron Jeremy sa at det var å anbefale å begynne med en orginal bil er jeg helt enig i, (pensjonist eide biler er et ønske) Grunnene til at jeg ikke så på E34 og E36 er at E34 virker som en svær og tung bil (hvordan er den å kjøre? for dere som vet), og E36 spesielt 320 har vært altfor dyr. Mvh. Jan-Erik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 Grunnene til at jeg ikke så på E34 og E36 er at E34 virker som en svær og tung bil (hvordan er den å kjøre? for dere som vet), og E36 spesielt 320 har vært altfor dyr. Som nevnt tidligere begynner E34 å bli en gammel modell og derfor er den heller ikke så stor og tung... dagens 3-Serie (E90/91) er f.eks på flere områder en større bil. E34 var teknisk og dynamisk helt på toppen da modellen kom på markedet i 1988 og det gjør at den står seg godt selv i dag. Det er først og fremst i forhold til direkte og indirekte sikkerhet og ikke minst vedr. drivstofforbruket at alderen begynner å tynge. Da E34 var ny var den naturligvis en relativt stor mellomklassebil (les: hovedkonkurrenten var Mercedes-Benz W124 E-Klasse), men man skal huske på at den samtidige 3-Serien var E30 og det er en liten bil i dag. Ergo er ikke E34 en spesielt stor bil i dag og iom. at den som f.eks 520i ikke veier mer enn ca. 1500 Kg. Dette er mer eller mindre det samme som dagens 3-Serie veier med en rekkesekser under panseret. Jeg er forøvrig helt enig i at man bør styre unna typiske ungdomsbiler. Kjøp evt. en "standardbil", men husk at den på et tidspunkt skal selges igjen og da sitter du på den andre siden av bordet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 e30 Start der ;D Men med tanke på sikker bil så er det ett høl i huet råd, jeg starta på E30 og har ingen planer om å bytte til annet enn E30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 Har en E34 som jeg putrer litt rundt i her i Oslo og det går egentlig veldig greit. Bilen er solid og godt lydisolert så også godt å kjøre langt med bilen. Eneste vindstøyen jeg har er rundt de lastebilstore sidespeila. Negative er bensinforbruk, men så har jeg automatgir versjonen så går nok 1,2 i hvert fall på bykjøring med litt rask utkjøring av lyskryss. Er ikke letteste å lukeparkere i trange parkeringshus, men er fine plastlister rundt hele bilen som er rimelige å skifte ut om en dulter borti noe betong. Bremser og foringer i understell er vanlige deler som må sjekkes litt ofte i og med at bilen veier litt, men jeg har bare skifta noen skiver, casterstag fremme siden jeg kjøpte bilen. HAr nå gått snart 210 000 og ingen problemer med motoren enda. Sjekk rust bak fremhjula og ved bakhjula samt bensinlokket og jekkfestene. Kan også komme litt på takluka. Er en lett bil å skru på, god plass i motorrommet når en trenger å komme til og har en et fastnøkkelsett, noen piper og skruhjern kommer en langt. Bagasjerommet er også mye større enn på E36, så du har god plass til stereo. Kort vei til batteriet som ligger under baksetet er det og. Forsikringen er levelig og deler koster ikke så mye heller. Ikke like mye styling og slikt tilgjengelig brukt som på E36, men du kan ha det morro med E34 med å sette i både V8 og V12 om du føler for det Min er fra 1991, men du bør ta en bittelitt nyere slik at du får med motoren som har vanos. hjelper noe på lave turtall og om du ikke skal ha mye langkjøring med bilen sparer du nok på det i det lange løp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CommodoreBMW Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2007 Hei. Takker igjen for tilbakemeldingene. har noen biler her eg har sett på. http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... svFE736444 http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 8Wco837512 http://www.tinde.no/au/car.tas?Ref=1678046 http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 8Wco260641 Mvh. Jan-Erik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 Hvis kilometerstanden og den generelle tilstanden på den E30 316i modellen er korrekt og like bra som selger påstår kan den være et godt kjøp. Den veier ikke mer enn ca. 1050 Kg så den går rimelig brukbart selv med kun 100 HK ved 5500 rpm og 145 Nm ved 4250 rpm. Faktisk klarer den 0-100 Km/t på 10,1 sekunder... kun 0,2 sekunder etter en E36 320i med 150 HK. Topphastigheten er 180 Km/t og det er mer enn nok for norske forhold. Bilen er nok helt sikker verdt å sjekke... husk evt. å se etter rust der hvor du kan komme til med lommelykt og et skrujern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mboy Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 viss du har mulighet til og sette bilen i noen av foreldra dine sitt navn. Vill jeg anbefalle E36 320 Cupe. Det er jo en rå ungdomsbil. 5serien er litt mer for de eldre gutta, etter MIN mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brekke Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 Gjør som meg e36 320... blei 18 i slutten av oktober Tror delkaskon kom på 12 lapper på meg og 4 på mor å far. Men om du ikke er ute etter 6'er så er vell 318is en fin bil om du har budsjett til det. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CommodoreBMW Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2007 Takker for svar. nå her forleden kom jeg over E36 Compact. Er dette noe å begynne med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Desember 9, 2007 Share Skrevet Desember 9, 2007 Foruten at compact mangler rumpe, vet jeg ikke om forskjeller i forhold til andre e36 (Foruten dører da) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 9, 2007 Share Skrevet Desember 9, 2007 Foruten at compact mangler rumpe, vet jeg ikke om forskjeller i forhold til andre e36 (Foruten dører da) E36 Compact er en heller kreativ mix av E36 og E30. Hele bakstillingen er f.eks hentet fra E30 (med alt hva det medfører av interessante kjøreegenskaper) og interiøret bærer også mye preg av E30. Jeg mener at modellen er undervurdert og at den fortjener et bedre rykte enn den har. Det er en fin modell bare man kan klare å akseptere at den er en hatchback i likhet med en variant av 1-Serien. Interiøret i E36 Compact Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Desember 9, 2007 Share Skrevet Desember 9, 2007 Er motstander av compact av prinsipp pga utseende, men er jo de som er fornøyd med dem også 318is og 320coupe kommer fort på over 40lapper, men dersom du kan jo være heldig. Kjøper du en helt orginal bil kan du kanskje finne en is-bil til den prisen, men tviler på 320coupe, muligens en 320 sedan. Bare finn en bil som det ikke er gjort noe med, så kan du heller hive på noe plastikk og fine felger etterhvert som du får penger til det. Bare å kutte ut noen andre "goder", så kommer de pengene raskt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 9, 2007 Share Skrevet Desember 9, 2007 må jo spørre deg selv hva du skal benytte bilen til! stor forskjell på e30,36 og e34 mtp plass. Om jeg plutselig ble 18 igen bille jeg sett nærmere på 318ti altså e36 compact. Pr nå ligger det ikke noen fine tilsalgs men her er eksempel: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... V0xE915314 e34 synes jeg egentlig er for stor til en fersk sjåfør, og e30 er veldig lett i baken-gøy men farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå