Gå til innhold

Hvilken BMW?

CommodoreBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. vet ikke om dette var det riktige stedet å legge denne tråden, men jeg forsøker alikevel (litt ny på dette).

jeg er 18 om 6 måneder, og lurer litt på hvilken BMW som er best å begynne med.

Jeg har sett mest på E30 men også E28.

men hvilken motorstørrelse er rimeligst både på bensinforbruk og forsikring.

(rekke sekser er jo et ønske)

Mvh.

Jan-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Først og fremst er det greit å vite hva som er makspris. Jeg personlig ville ha styrt unna både E30 og E28.. Dette er idag gamle biler og er på ingen måte noen sikre biler. Jeg ville heller derfor ha spart mere penger og lagt det i en E34 eller E36, aller helst E39 eller E46, eller ha vurdert et annet bilmerke.. Det/de første året(ene) er de årene man er mest uheldig og da er det greit å ha en bil som hvertfall er trygg og sikkerbil, for så å spart opp penger til en nyere og sikrere BMW etter noen år.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er en 5-Serie billigere på de fleste områder enn en 3-Serie... og kanskje spesielt hvis man velger modeller med en mindre motor. Hvis du skal ha bilen som en bruksbil til daglig kjøring ville jeg ikke ha valgt en E28 eller en E30 i dag... de er dessverre i de fleste tilfellene for gamle og slitt til annet enn entusiastkjøring. E34 og E36 (som teknisk er vesentlig mer moderne modeller) begynner derimot å bli billige og det er her man kan gjøre gode kjøp. Spesielt mindre populære modeller som E34 518i, E34 520i (med M20B20 motoren) og E36 318i er fine biler som koster relativt lite i dag. Husk imidlertid at de eldste E34 og E36 modellene nå er hhv. 20 og 17 år gamle... og det hverken kan eller bør man lukke øynene for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt avhengig av hvilken prisklasse du kunne tenkt deg, men e36 3 serie og e34 5 serie er gode biler, e34 5 serie har en utrolig komfort og god plass inne i selve bilen mens e36 3 serie er en smule overpriset, ville holdt meg unna 318 før 1993 da den hadde en liten svakhet med smøring av kammer, dette gjelder vell også e34 518 i samme tidsrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-34 520 eller 525 fra rundt 94-95 som har gått under 200.000, helst med skinn interiør. Særlig en 520 får du rundt 50.000 skulle man tro. Da har du en flott bil som tåler en støyt. Bensinforbruk rundt liter'n mila på begge de to. Største hindret er kanskje forsikkring så ring litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry for ot, men noen som vet hvorfor 3 serien er dyrere enn 5 serien i mange tilfeller? ta som eksempel 95mod 520 kontra 95mod 320

Jeg tror det er pga. de er mere populære, men har inget fasitsvar. Helt hull i hodet egentlig da 5-serien ofte er litt mer posh ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før å si det sånn! før 4 årsia når æ kjøpte min 325 e36 så fikk æ en førsikringpris på 120000 høvdinga i året..! da snakke man om knallissa som som er i førsikringsbransjen! har ALDRI kræsja biln.. kjøpte den når jeg var 19 år!

Å du betalte villig hundreåtyvetusen i året??

regner med det var en 0 for mye der :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det mest fornuftige du kan gjøre er å se på E34 (5 serie som ble laget mellom 88-95) Evt E36 (3 serie som ble laget mellom 91-98)

Velger du en 3 serie, får du mindre for pengene dine enn hvis du kjøper en 5 serie, rett og slett for 3 serien er mer populær, og derav holder prisene seg høyere.

Nå vet ikke jeg budsjettet ditt, men jeg ville nok holdt meg tll 320i, evt 520i, går du opp til 325i, f.eks, kommer forsikringspremien til å ta helt av - dessverre!

Så E34 520i fra 06.92 og nyere, evt E36 320i fra samme dato ( pga vanos) kan jeg anbefale.

kjøp heller en orginal kjedelig bil, enn en som er ihjel kjørt og herjet med.

Så kan du ta ting litt etterhvert.

:wink:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...