Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Var da fælt til takstar som kom her :shock:

Eg hadde min til oppretting og lakkering av bagasjelokket. Var ein ganske skarp kant som hadde laga ein fiiiin bulk akkurat på øverste kanten av lokket. Med oppretting og lakkering av heilt lokket kom det på rett under 5000...og det var inkl. moms og kvittering...

Var rett nok for litt over 2 år sidan, men SÅ mykje kan eg ikkje tru prisane har gått opp...

Skrevet
ja vet ikke om noen som hadde peisa på med spakkel hjemme i garasjen på en bil til en havl mill...

Enig med du.

Nå er ikke dette rettet mot trådstarter (så det er sagt). Men dersom man kjører en bil til en halv mil så må man ha råd til å holde bilen ved like. Greit nok å gjøre slikt på en gammal e30. Men ikke på en e60. Dersom du må ty til bakgårdsreperasjoner på en såpass ny bil så kjører du en bil du ikke har råd til.

Hva ligger en inspection en og to på en slik bil egentlig?

Skrevet

Finner du en som gjør dette utenom "verkstedkvittering" kan du komme godt ut av det. Vi hadde en golf med omtrendt samme skade, da kom det på 5000.- rettet og lakkert!

Men spørs hvor og hvordan du vil ha dette gjort...

Skrevet

hehe må nesten flire, når folk skriver klæsj på litt stålsparkel eller ha på litt lakk på stripen å parker so ingen ser d. hadde kjørt biln rett på et oppretter verksted å få folk som kan d til å fikse skaden skikkeli. vi må få høre ka taksten blir, hadde jeg skulle tippet, so rundt 15 tusen vertfall.

Skrevet

Kjedelig når slik skjer med en så flott bil. Var det under vanlig kjøring eller lek?

Uansett må vel dette være en mareritt-farge å matche ved opplakkering..? Håper du får til en løsning så det ser ut som nytt igjen, ikke en som er så billig som mulig for denne flotte bilen er verdt litt ekstra stell;)

Skrevet

Ikke for å være frekk: Men, har du råd til en så dyr bil har du sikkert råd til å betale den skaden også. I vært fall må du ta sånne ting med i beregningen når du kjøper ny bil. >Men det går vel på forsikringen?

Men uansett: Du banker og sparkler hjulbuen selv og så får du en kjenning av en kjenning av en slekting til å gjøre lakkeringsjobben så blir det så billig som bare det...hehe :wink: Ulempen er at når man gjør slik arbeid i hjulbuen selv, er det et større rustpunkt enn hvis proffene gjør det!

Skrevet

Ikke ta dette ille opp. Men når du først har skadet bilen på dette vinterføre. Så hadde jeg bare hatt noe i ripene for å unngå rust. Det er mye som skjer på vinteren, det behøver heller ikke være din feil, og det er da det ville være ekstra kjipt om du nettopp hadde brukt masse penger på det.

Skrevet

Er ikke det at jeg nok ikke kan betale, men ble bare litt overrasket over hvor dyrt det egentlig var. Hadde jo regnet med en rundt 20000.- men over 14000.- var jo litt det da.. Men jeg jobber jo ikke på noe bilopprettnings verksted og har jo egentlig ikke noe særlig peiling på hva dette koster.

Men han på verkstedet sa at jeg måtte ha helt ny hjulbue siden de ikke kunne rette den bulken i forkant av skjermen. Har jo forsikring, men er jo kjedelig å miste mange års bonus oppbyggelse pga et slikt uhell.

Må bare beklage om dere synes jeg er en sytepave siden jeg nevner at det blir en dyr affære, og at flere mener jeg burde ha råd til å fikse skaden når jeg har en så ny bil. Er ikke meningen å skape diskusjon rundt denne saken.

Skrevet

Du er ikke den eneste! Det kan jeg trøste deg å si.. Jeg kjørte av veien i helga, og må mest trolig bytte begge dører på venstre side, samt venstre fremskjerm. Kjøper likesågreit en delebil jeg iallefall :P

'litt' eldre bil da, så blir nok billigere for min del uansett thou.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...