larserso Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Jeg er så heldig at airbag-lampa i min -04 E46 lyser med (u)jevne mellomrom. Den har begynt å lyse litt oftere i det siste, så jeg må nok gjøre noe med problemet. Jeg har forstått at sensorene i setene er en svakhet på bilen. Lampa slokker eller tender som regel når noen går ut eller inn av pasasjersetet framme. Det tyder vel på at det er selve sensor-puta og ikke f.eks. kontakta under setet? Jeg ser at selve delen ikke er så veldig dyrt, men at det er en omfattende jobb å skifte så reparasjonen kommer på ca. 3000,- Derfor lurer jeg på om dette er noe man kan gjøre selv eller om det kun bør gjøres av godt erfarne folk? Har nemlig en bekjent som påstår han kan gjøre det billig, men er litt tvilende til hans ferdigheter... Er sportstoler i alcantara/delskinn det er snakk om. Håper noen kan dele erfaringer eller synspunkter!
Kjennern Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Jeg bytta på min E46 engang. Er ikke det at det er så vanskelig, men tidkrevende. Må ta av trekket på setet. Jeg satte det bort, orka ikke styre med det selv. På min så lyste lampa hele tida når sensor var defekt. Sikker på at du ikke bare har dårlig kontakt siden den kommer og går?
larserso Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Skrevet Desember 3, 2007 Sikker på at du ikke bare har dårlig kontakt siden den kommer og går? Jeg vet ikke. Lyser vanligvis lampa hele tiden når den er problemet? Var på verksted, men de kunne ikke feilsøke når lampa ikke lyste. Noen som vet hvordan jeg kan feilsøke på kontakta evt.?
540is Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Feilkodene lagres i styreenheten, så hadde de giddet hadde de sett hva som gjorde att lampa har lyst
bjalle Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Blir som regel først feil i selve kontakten under setet ,mange bytter denne når det er feil ved airbag. Fra schmiedmann Rep.kabel-sæt airbag sæde-kontakt Alle modeller årg. 09/98- Varen er original Varenummer: 61-12-6-908-850 Varen er på lager Pris excl. Moms: DKK 228,00 Pris inkl. Moms: DKK 285,00
bjalle Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Nr 1 i linken http://www.realoem.com/bmw/showparts.do? model=AV13&mospid=47717&btnr=61_1441&hg=61&fg=10&hl=3
fast Dog Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 min lyste opp under kjøring igår oxo! men dette varte bare i 5 sek så forsvant den igjen!! siden har eg ikke sett den!! begynner å blir en del feil på denne bilen! til tross for at det er en 05 mod!
larserso Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Skrevet Desember 3, 2007 Takk for tips! Skal få sjekka "loggen" og se om det er nok å bytte kontakt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå