Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter en fks kl 10:00 om morgenen er en framme i bergen kl 16:00

Og, fra begen kl 12:00 er en framme kl 19:00

fra ålesund kl09:00 er en fremme i oslo kl 16:00

Likte dette forslaget veldig godt :) Er keen på dette iløpet av sommeren :D

• Svar 220
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kjørte for noen årsiden Drammen-Bergen-Stavanger-Drammen.

Hadde da første stopp på ål camping som hadde selvbetjent innsjekk på hyttene og som var rimlige leie. Videdre til Bergen for overnatting, for så til Stavanger for siste overnatting før hjem. Altså 3 stopp.

Skal dette gjøres unna på en helg/lang helg uten stress må ikke ruten bli for lang tror jeg.

Gjort noen tanker på å møtte folk fra andre deler av landet også, som er fra bimmers.no (derfor nevner den lokal treff lag tråden http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... c&start=75). Trondheim/Oppland og Drm.

Kikket litt på kartet å finner Fagernes i Valdres som et fint reise mål også http://www.gulesider.no/kart/?ps=4&comp ... &scrollY=0 (bruk zoom funsjonen for se flere steder rundt).

(fishing i Valdres)

Når det gjelder tidspunkt tror jeg en bør ta seg fri fra jobben en fredag, slik at dette kan bli en langhelg. Bare slenger ut en dato her nå, men hva med: 26-29 juni -uke 26 2008?

Vel Conan da fikk du noen innspill her.

Skrevet

Skal ikke klage på svingete vestlandsveier jeg 8) Er som sagt med så lenge det passer.

MEN problemet for meg og andre på sørvestlandet blir jo da at jeg/vi må kjøre i en evighet for å komme til startpunktet eller til kjøreløypa deres :P

Skrevet
Skal ikke klage på svingete vestlandsveier jeg 8) Er som sagt med så lenge det passer.

MEN problemet for meg og andre på sørvestlandet blir jo da at jeg/vi må kjøre i en evighet for å komme til startpunktet eller til kjøreløypa deres :P

Ja jo, men det blir også det samme for oss på vestlandet :-) Så én part må uansett kjøre langt for å komme til startpunktet / kjøreløypa.

Skrevet

Alle kommer ikke til å få kjøre like mye på denne turen nei(noen veeldig mye), men det er noe hver enkelt bare må finne seg i rett og slett. Dette blir første gangen dette kanskje kan bli noe av og da må vi senke litt på kravene. Blir det knall-suksess så må det jo gjentas alikavel, og da er mulighetene for å utvide "Ball`et" til andre steder og gjerne krysse hverftall en landegrense mye bedre.

Jeg er med samme faen!

:)

Skrevet

Lekt litt med gulesider, med tanken om Fagernes i Valdres.

Moss via Gol til Fagernes: 4:27 timer

Skien via Gol til Fagernes: 4:07 timer

Bergen via Gol til Fagernes 5:19 timer

Trondheim via Sel til Fagernes 5:39 timer

Gjøvik via Sel til Fagernes 4:26 timer

Vet ikke hvordan denne ideen høres ut jeg?

Burde være et sentralt punkt der flest kan være med på kjempetreff.

Skrevet

Konge! Gjør litt research om hva som finnes i Fagernes da, av parkeringsplasser, campingplasser og fasiliteter, sånn at vi vet at det er plass til oss når vi kommer:-)

Jeg har troen på dette her! :D

Skrevet

Nå har jeg hvertfall sendt en mail til Turistkontoret i Valdres og spurt hvordan det ligger an med parkeringsplasser (fotballbaner, gresstun o.l) der oppe...

Quality Hotell & Resort Fagernes har 139 rom og ser ut til å være midt i blinken for en overnatting.

Har også spurt om hvor lang tid i forveien de tror vi må booke rom hvis vi regner med at vi blir rundt 50-60 personer(optimistisk?) helgen 26-29 juni.

Ellers var det ganske dødt i Valdres syns jeg... Gla jeg bare skal være der en dag eller noe sånn, jeg gjør dette for kjøringen og samholdet!

Hotellet: http://www.choice.no/html/page.jsp?prop ... angcode=no

Skrevet

hadde jo vært drit gøy med en sånn tur! men syns en slik rundtur feks

oslo-bergen torsdag,

bergen-sørlandet fredag

sørlandet-østlandsbane ala rudskogen og kjøring på bane lørdag og søndag.

tilbake til bergen mandag-

ålesund tirsdag,

trheim onsdag,

valdres torsdag (her kan gutta fra oslo hekte seg på turen ijen?)

oslo fredag

kanskje en dag til på en lokal bane på veien?

med et slikt opplegg og "tour" så kan folk være med når de kan. gutta fra ålesund/trheim kan kutte sørlandssløyfen om det ikke passer der, alle kan ta en dagstur til valdres, og turen går innom alle. og det er mulig at alle får være med i toget en liten tur om de vil.

jeg ser at det kunne vært digg med en banedag til på nordvestlandet?

er banedager og kveldene som er sosiale..

veiene fra bergen til stavanger og rundt er hvertfall greie.. kanskje mulig å kjøre litt småveier for å unngå ferger også? men da må kanskje stoppet bli i stavanger og ikke på sørlandet. også kjøre fra stavanger til rudskogen da på lørdagen.

nordover fra bergen er dårlig- men gøy.

fra oslo til bergen er de ok..

alt er egentlig bare å tilpasse farten etter..

Skrevet

En del årsiden jeg var oppover der men husker det da var 3 campinger med hytter, tråbåter, jetski etc.. rundt vannet som lå i Fagernes. En på Leira, en midt i fagernes rett over hotellet og et par km mot lærdal. Mye fin natur oppover der samt sentralt møtepunkt. Vel bare en idee` fra meg iallfall.

Skrevet

Fagernes er et fint og fornuftig sted å kjøre.. Mye flott natur, spesielt hvis man kommer fra Etnedal og skal ned til fagernes. Da er man på toppen av fjellet og kjører ned til Fagernes som ligger helt nede i dalen og har dermed en utrolig fin utsikt. Mellom Etnedal og Fagernes er det et høyfjellshotell med enorm utsikt, husker ikke i farten hva det heter, men det kan selvsagt undersøkes da jeg har hytte der..

Dessuten er nok Oslo-Fagernes en svært fin tur, og da hvis man kjører om Randsfjorden. Trivelig å kjøre der på sommertider, med ikke alt for stor trafikk.. :D

Skrevet

Når det nærmer seg og vi har funnet ut sted og dato, må vi lage en sticky påmeldingsliste som vi setter en frist for påmelding på(med tanke på bestilling av rom o.l) Vet det er tidlig å komme med dette, men nå har jeg minnet tur-ansvarlig på det hvertfall :wink:

Har Conan fått seg en "vara-ansvarlig" nå?

Skrevet
Når det nærmer seg og vi har funnet ut sted og dato, må vi lage en sticky påmeldingsliste som vi setter en frist for påmelding på(med tanke på bestilling av rom o.l) Vet det er tidlig å komme med dette, men nå har jeg minnet tur-ansvarlig på det hvertfall :wink:

Har Conan fått seg en "vara-ansvarlig" nå?

Dette er konge og se at forslaget får såå mye støtte og det virker som at folk her inne kunne tenkt seg en sånn rundtur i vårt vakre land :D Her har det kommet masse gode forslag ang kjøreruter, noe som er bra for jeg er ikke så veldig bereist på disse trakter :? Denne tråden ble startet for og få et bredere samhold blandt oss og dette virker lovende. For og svare på spmålet har jeg ikke fått meg noen med ansvarlige ennå, dette er noe jeg virkelig kunne trengt. Gjerne en som er litt bereist i denne landsdelen da ikke jeg er så kjent. En som kan klare og legge opp en rute som kan koordineres med de som kommer fra andre kanter av norge. Så får vi et kjempetreff på enden av ruta 8) . Jeg mener fortsatt at vi skal prøve og holde dette til en helg, event med start på en fredag (så det kun blir nødvendig med fri fra jobben denne ene dagen) Dette for at flest mulig skal kunne ha muligheten til og bli med. Hvis det viser seg at dette blir en suksess kan dette utvides senere med både utlandet osv... Men la oss begynne litt forsiktig folkens. Hvis det er noen der ute i bimmers interaktive verden som vil hjelpe meg å koordinere dette så send meg en pm please... For dette klarer jeg ikke alene... Vi må sette rute, dato og avreisetid samt fra hvor. vi må finne overnattinger osv. Legge ut en påmeldingsliste så vi veit hvor mange som blir med. Og la oss si det sånn at er du usikker på om du kan henge med så ikke sett deg opp på lista før du er sikker, dette fordi da er det lettere og se hvor mange det blir på turen.

Men uannsett, har du lyst og henge med på og organisere denne turen så send meg en pm.... Dette blir MORRO folkens :D:D:D

Skrevet

Høres bra ut dette!!

Aner det meg at du savner turene med andre motorsyklister på Harleyen, eller? ;)

hehe...

Fagernes er en veldig ok plass, der har de også flyplass som det sikkert er mulig å få låne noen timer. Da jeg gikk på folkehøyskole der oppe var det iallefall ikke noe problem å låne flystripa for å teste biler og motorsykler...

Ellers må man jo arrangere en kjøretur for alle som kommer når man først er samlet i Valdres eller hvor det nå blir. Liker jo egentlig best tanken om "roadtrip", men er jo uansett gøy å samles en gjeng med bimmere! :)

Skrevet
Høres bra ut dette!!

Aner det meg at du savner turene med andre motorsyklister på Harleyen, eller? ;)

hehe...

Fagernes er en veldig ok plass, der har de også flyplass som det sikkert er mulig å få låne noen timer. Da jeg gikk på folkehøyskole der oppe var det iallefall ikke noe problem å låne flystripa for å teste biler og motorsykler...

Ellers må man jo arrangere en kjøretur for alle som kommer når man først er samlet i Valdres eller hvor det nå blir. Liker jo egentlig best tanken om "roadtrip", men er jo uansett gøy å samles en gjeng med bimmere! :)

Neeei, åssen kan du tro no sånt 8) Så klart, nothing beates a good roadtrip on a harley with your brothers beside, in front and in the back of your bike :) Hmmmmm, fagernes? er ikke sikkerpå hvor det er jeg. Får finne frem kartet mitt tror jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...