Gå til innhold

Astri sin 89' E34 520i 24v er desverre solgt nå :(


Astri
 Share

Anbefalte innlegg

Ja då har eg handla inn diverse te bilen.

Har handla inn ny registerreim, oljefilter og 5 liter mobil olje. :D Så nå ska an bli goe vettu. Trenge ein liten service stakars. Begynne på arbeidet i mårå. Glede meg. :D

E det noen som har noen gode råd elle tips som e kjekke å veta forresten?

Ikke glem å bytte vannpumpe og strammer når du først er igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Dr_S: Det e gubben, men han ville ikkje være med på bildet egentlig, så eg brukte mine paint kunnskaper og sladda ham bort. :P

@Ynvejos: Takk for tipset. Våkna 11.30 på lørdag, i en herlige bakrus og kom på at eg skulle møte søskenbarnet mitt kl 12.00 fordi me skulle skifte regreim. Kom meg bort i ein fart og me begynte å demontere. Va egentlig ganske enkelt å få ut radiatoren. Genialt med de klipsa.;)

Me demonterte det som skulle til og fikk av dekselet til regreima. O lykke! Den va jo nesten ny!!! Den trengtes iallefall ikkje å skiftes, samme med strammehjula og.

Så me satte isammen det me hadde demontert og begynte å fylle vann og kjølevæske. Men det va ikkje bare bare! Me stressa lenge før all lufta endelig kom seg ut. Måtte tilslutt ty til trikset TOREBMW lærte meg, å sette ei flaske opp ned i påfyllinga på radiatoren, så det blir det høyeste punktet. Sjøl om det var lufteskruer både på radiatoren og vannpumpa, så måtte det til.

Men etter ei stund, så fikk vi nå dette til og, og da var det å testkjøre til byn å feire med ein kebab. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Dr_S: Det e gubben, men han ville ikkje være med på bildet egentlig, så eg brukte mine paint kunnskaper og sladda ham bort. :P

@Ynvejos: Takk for tipset. Våkna 11.30 på lørdag, i en herlige bakrus og kom på at eg skulle møte søskenbarnet mitt kl 12.00 fordi me skulle skifte regreim. Kom meg bort i ein fart og me begynte å demontere. Va egentlig ganske enkelt å få ut radiatoren. Genialt med de klipsa.;)

Me demonterte det som skulle til og fikk av dekselet til regreima. O lykke! Den va jo nesten ny!!! Den trengtes iallefall ikkje å skiftes, samme med strammehjula og.

Så me satte isammen det me hadde demontert og begynte å fylle vann og kjølevæske. Men det va ikkje bare bare! Me stressa lenge før all lufta endelig kom seg ut. Måtte tilslutt ty til trikset TOREBMW lærte meg, å sette ei flaske opp ned i påfyllinga på radiatoren, så det blir det høyeste punktet. Sjøl om det var lufteskruer både på radiatoren og vannpumpa, så måtte det til.

Men etter ei stund, så fikk vi nå dette til og, og da var det å testkjøre til byn å feire med ein kebab. :D

Skrudde du opp uten å bytte reima? Du burde uansett byttet den for å få orden på hvilken km-stand du skal gå utifra til neste bytte.

Neste gang du skal lufte, skru opp lufteskrue på radiator, og fyll på vann.

Deretter setter du passasjervarmeapparatet på maks, og sjåførapparatet på minimum.

Skru tenningen på, men ikke start motoren.

Dermed starter sirkulasjonspumpa til varmeapparatet, og gjør luftingen fo r deg.

Skru igjen lufteskruen når det ikke kommer mer vann ut, fyll etter hvert.

Til slutt fyller du tanken helt til topps, så kvitter den seg selv med det vannet det ikke er plass til når du kjører.

Dette fungerer ivertfall på e34 med m50 maskin, jeg regner med at de med m20 har samme funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og søskenbarnet mitt har forresten kikka litt mer på dette med grøftelysa på bilen min. Og da fant me ut at jeg har ikkje relê til grøftelys. Selv om bilen kom med grøftelys originalt. (se utstyrslista jeg la ut tidligere) Og ikkje kunne me finne noe sikring til grøftelysa heller. Det ligger ledningsnett til grøftelys og alt, men de funker rett og slett ikkje.

Da lurte eg på; E det nødvendig med relê eller sikring til grøftelysa? Om eg legger opp ny ledning opp til bryteren, går det bra uten relê, eller kommer det til å bli for varmt og kanskje smelte/kortslutte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig E34, Astri. Må si du steller godt med den, vil tro at den er superlykkelig for at den fikk deg som eier :!::D

Kledde felga veldig godt, synes du skal beholde svarte plata bak og la eksosen være som den er til du en gang handler effektanlegg :wink:

Dette er ikke en fasit da. Jeg bare synser :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og lufta bilen her om dagen. Vaska den og tenkte eg skulle ta noen bilder. Desverre så svikta været meg, men eg fekk tatt et par stykker da... (beklager kvaliteten på noen av dem... )

I got my self a pink car!

eczjl8w9gsws3ws6dqlt.jpg

98n74e2gwxwbt185m934.jpg

zd8k72t2nqeyskflqxqw.jpg

Og så noen stemningsbilder

whsmxp5qneronmsxbk4o.jpg

z46wb05ul89h8gmqxbf9.jpg

p10f2510a24xvydo6n90.jpg

jvizd2r2as2b689fbsm4.jpg

4xycxexpd8y3npwt20s3.jpg

ilwz52nhze0uka7nvvj9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...