Gå til innhold

Astri sin 89' E34 520i 24v er desverre solgt nå :(


Astri
 Share

Anbefalte innlegg

Da var endelig senkeskålene montert. Jippi. :D:D:D:D

Me begynte i går sent på kvelden, så fikk bare tatt ene sida. Men Geir var så snill at han tok andre sida i dag. Det var meninga at eg og skulle skru, men han ville gjøre det for meg, så da gjorde eg sånne såkalte dameting, som å handle mat og sånn istedet. :P hehe

Men vi fikk iallefall tatt bilder underveis og selvfølgelig før og etter bilder. Eg blei kjempefornøyd med resultatet. :D

Noen før bilder:

nqvavak56vq5xv807dl1.jpg

Høyre:

Bilde003.jpg

Venstre:

Bilde013.jpg

Mens alle andre poserer med sine sexy damer så kan jo eg legge ut min sexy mann. hihi

Bilde007.jpg

Her har me løsna fjørbeinet fra staget.

hose0534laoquginbpcz.jpg

q6enfnohqscrhixlr06z.jpg

Da må vi sette på fjørklemmene

5bhzb76nq2qumjewxeiq.jpg

4rkm2sh9wgffpeglz5qm.jpg

p0oxjj5mlk3xereiqcui.jpg

6n6zxb3iuw72y9qpdkgf.jpg

Fjørklemmer på!

5h53t7hbtvvmz3zj668r.jpg

Så demonterer vi demper:

07t8y3vb30ci8jbt318s.jpg

wigxe1761n0zapxbhz0a.jpg0g80t2mg2mk8au7f9cyr.jpg

Og her setter vi på senkeskålene og monterer alt sammen igjen. :D

120n28ma69x673ivstnx.jpg

0e2pn9kll2ym9zqht215.jpg

ml7zf0opumgddsxoyf18.jpg

vl1q8u41a8m79yms381u.jpg

teibaz8ghmuuo9fujk13.jpg

7lunnw3ef28wupu9pdyg.jpg

e7awyi5ta6p279qd2q1t.jpg

Bilen på vei ned fra bukkene.

a1x2q07mh1rz1p1trvmp.jpg

Og til slutt; Resultatet!!!! Og gjett om eg e fornøyd!

Høyre

uakxnudl1h8ha66zmucp.jpg

Venstre:

jg0vi37otzq8negtc3k1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pent. Ja, jeg var litt for generell i uttalelsen min og la ikke merke til de 3 skruene i bunn av fjørben på Gs sine sider. Hadde selv glemt hvordan det ser ut i bunn på fjørbenene på en E34. Beklager dette. : )

Det gjør ingenting. Me fikk kjempenytte av "oppskriften" din, så det e heller me som skal takke så mye for hjelpa. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens alle andre poserer med sine sexy damer så kan jo eg legge ut min sexy mann. hihi

Tror jeg fortsatt har mest sansen for damene, men kjekt at noen sørger for mangfoldet så alle kan bli fornøyd.

Fint å se at du holder han i arbeid. :) Jeg mener, med en dame med øye for italienske bildesignere og greier - tror ikke den mannen aner hvor heldig han er - så du får minne han på det selv med jevne mellomrom. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja Astri, det så jo fint ut :-)

Kriblet mye nå for å få de på plass, så fint se det ordner seg for snille damer også ;-)

Merket du noe forsjell på kjøre egenskapene etter montering?

Morro det skjeer litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

07t8y3vb30ci8jbt318s.jpg

den skruen her øverst, kossen fekk du den av? min sitte bom fast!

LUFTVERKTØY!!!

Stemmer! Hadde kjøpt kompressor og luftverktøy te jul te Geir for et par år siden, og det va ein lur presang. :D Me prøvde først å skru ut den skruen for hand, men det førte bare til at alt fulgte etter. Dermed måtte det luftverktøy til, siden det er kjappere i omdreiningene enn demperen. Det hadde jo også Fliiid skrevet i "oppskriften" me fekk. :D

Har desverre ikkje fått testa kjøreegenskapene så mye ennå, fordi det kom en rar klunkelyd fra demperen/fjøra på venstreside som me må sjekke opp først. Eg trur ikkje det e noe alvorlig, for det var ikkje sånn før me monterte senkeskålene. Det blir mest sannsynlig sjekka opp i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikkje fått testa kjøreegenskapene så mye ennå, fordi det kom en rar klunkelyd fra demperen/fjøra på venstreside som me må sjekke opp først. Eg trur ikkje det e noe alvorlig, for det var ikkje sånn før me monterte senkeskålene. Det blir mest sannsynlig sjekka opp i dag.

Prøv å stramme til toppmutteren mens bilen står på bakken. Klunking etter arbeid på fjærbeinene, bruker å være demper som beveger seg i tårnlageret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikkje fått testa kjøreegenskapene så mye ennå, fordi det kom en rar klunkelyd fra demperen/fjøra på venstreside som me må sjekke opp først. Eg trur ikkje det e noe alvorlig, for det var ikkje sånn før me monterte senkeskålene. Det blir mest sannsynlig sjekka opp i dag.

Prøv å stramme til toppmutteren mens bilen står på bakken. Klunking etter arbeid på fjærbeinene, bruker å være demper som beveger seg i tårnlageret.

Takk, skal teste. Hvis det ikkje forsvinner så snakka Tore B om at han kanskje kunne se på det for meg.

@Mysild: Hehe, nei nå e eg fornøyd. Dette e tross alt en familiebil/bruksbil som er i daglig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...