Gå til innhold

Astri sin 89' E34 520i 24v er desverre solgt nå :(


Astri
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg var på Biltillsynet i Drammen for ett halvt år siden for en liten prat angående ombygging av bilen min. Da gav han klinkende klar beskjed om at inntil 15% effektøkning var helt lovlig uten å godkjenne noe som helst.

Han sa også at han ikke skjønte poenget med at jeg skulle ha bilen min godkjent med M52b28 motoren da det er klin umulig å se forskjell på den og 2 literen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa også at han ikke skjønte poenget med at jeg skulle ha bilen min godkjent med M52b28 motoren da det er klin umulig å se forskjell på den og 2 literen :lol:

Det skjønner ikke jeg heller.

Av den enkle grunn av at om det skjer en ulykke som ett resultat av grisekjøring osv osv så sjekker de motor nummeret opp mot chassinummeret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen komme med link til hvor det såtr nevnt noe om 15% effektøkning? Bevise at det ikke er en myte. Hører det titt å ofte, men ingen som har noe å referere til. Kjekt om det faktisk er sant. Og ikke kun ett fint rykte.

Egentlig er det ikke ment som at folk kan trimme bilene sine med 15% det er pga at ikke alle biler som er like som triller ut fra fabrikk har nøyaktig de samme hestene, en bil med 200HK kan like gjerne ha 210 som den kan ha 190, derfor har de den 15% regelen, hvordan den håndheves på de forskjellige trafikkstasjonene er veldig forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Biltillsynet i Drammen for ett halvt år siden for en liten prat angående ombygging av bilen min. Da gav han klinkende klar beskjed om at inntil 15% effektøkning var helt lovlig uten å godkjenne noe som helst.

Han sa også at han ikke skjønte poenget med at jeg skulle ha bilen min godkjent med M52b28 motoren da det er klin umulig å se forskjell på den og 2 literen :lol:

hadde bare alle vært sånn så :P men burde jo ha understell som er beregna på effekten da i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvor mye hk er understell og sånn godkjent for i denna orginalt da? sjekk opp det og hør med bilsvaksynte hva de mener om det. er unasett bare en annen motor med samma motor volum da, tviler på at noen kommer til og si noe på det på kontroller eller lignende heller, så er vel i grunn ikke noe og bekymre seg for i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg må vel ringe de ja. Eg vil aller helst ha alt godkjent og alt på det rene, for om det skulle skje ei ulykke så e sannsynligheten stor for at jentungen er med og da SKAL alt være godkjent slik at det ikkje blir noe tull verken med politi eller forsikring osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...