Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enig i at potensialet mht en bensinmotor er større en for diesel i fremtiden, og at diesel har en populærkurve som flater ut og blir lavere med tiden.

:wink:

Men var ikke E46 325i jeg mente du skulle se på, men derimot E91 325i.

:wink:

Det pågår også et skifte mot mindre biler med mindre motorer

Det er jeg enig i, men jeg kommer fra en E90 318i med 129 hk, og hadde et akutt behov for mer pulver, og jeg har ingen våte drømmer om å gå tilbake for å si det slik.

Diesel vs bensin debatten er meget interresant, og bildet endrer seg hele tiden etter hva våre kjære langsiktige politikre finner på.

Det siste jeg hørte var at Norge ville innføre bilpolitikken fra California hit, det har sikkert mye for seg det, men hvorfor ikke bare se til vårt naboland Sverige som er lysår foran Norge i det meste?

Der er en miljøbil, en bil som klarer under 120g/C02, altså vår egen 118D (ny type) klarer dette, og bilistene blir belønnet med 10.000.- i avslag.

Dette er veien å gå, men i Norge gjør man det motsatte, de straffer heller de som kjører gamle dasser av noen biler, og som kanskje ikke har råd til å gå de stadig endrete reglene i møte.

:stupid::santa: land

Skrevet

Det er jeg enig i, men jeg kommer fra en E90 318i med 129 hk, og hadde et akutt behov for mer pulver, og jeg har ingen våte drømmer om å gå tilbake for å si det slik.

Diesel vs bensin debatten er meget interresant, og bildet endrer seg hele tiden etter hva våre kjære langsiktige politikre finner på.

Jeg kommer fra en E46 318d Touring med 115 HK... så for meg er en E46 318i eller en E87 118i med 143 HK rene sportsbilen... :wink: ... For å gjøre en lang historie rimelig kort... jeg har ikke bruk for flere hestekrefter og jeg ønsker derfor heller ikke å betale for flere hestekrefter. Jeg er ellers helt enig med deg i at diskusjonen bensin vs. diesel er interessant iom. at bildet endrer seg hele tiden pga. den teknologiske utviklingen og elendige politikere på Stortinget... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...