E36Cab1 Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2008 Hva er dette her for en tråd?!dissing av lastebil sjåfører på høyt grad!! dette er vanlige mennesker sånn som alle andre.. de jobber og sliter ræva av seg på veiene døgnet rundt! å hadde det ikke vert for sjåførene så hadde vi verken fått mat eller deler =) om enkelte sjåfører kjører som svin so fuckin what?! akkurat som ungdomer bak rattet på en bmw kjører pent?? Folk må få komme med sine meininger,ka det enn måtte være. Laga denne tråden fordi eg er lei av at vi lastebilsjåfører blir den store stygge ulven ved et kvert tilfelle av ulykker(spes i media),og lurte på om den gjengse oppfatningen av oss var nettopp slik en leser i media. Folk som ferdest på veien reagerer nok kraftigere på et vogntog som passerer i 90 km/t fordi det er meir merkbart på en måte(vindtrykk,størrelse,plasskrevende osv) enn biler som passerer i 130-140km/t. Enkelte dager har eg faktisk lyst til å slutte kun pga bilister som aldri burde ha sittet bak rattet på en bil,og de er det desverre altfor mangen av!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Det er jo lastebilene som får næringslivet i norge til og gå rundt.. Er selv med i et firma der sjefen eier tippbiler (grusbiler) for dem som ikke skjønte det.. Og HVER eneste dag hører jeg dem snakker om nestenulykker skapt av..? Nemlig, vanlige trafikanter.. De fleste bilistene i Oslo er så trangsynte så de tror at en semitrailer kan svinge rundt på 50-øringen.. Dette er flaggskipet til AL Transport AS, ser du for deg at denne semitraileren kan runde svinger som en vanlig bil, eller med maskintralle for den slags skyld..? Kanskje ikke? Da gjettet du riktig isåfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Enkelte dager har eg faktisk lyst til å slutte kun pga bilister som aldri burde ha sittet bak rattet på en bil,og de er det desverre altfor mangen av!!! Det er en skam at du mener dette, men du er dessverre ikke alene... Burde nesten være obligatorisk med èn kjøretime med lastebil for alle som skal ta kl B førerkort.. For da får folk se at det ikke er bare bare og sette seg oppi en lastebil og "tute og kjøre".. Mange blindsoner og dyktighet må enhver l.bilsjåfør hanskes med daglig, så gjør dem en tjeneste med og være mer forståelsesfull i trafikken...! En av tippbilene som AL Transport AS har, en Scania R620 Mvh Anders Øieren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Mye snakk om avstand til foranliggende kjøretøy i denne tråden. Kryr av sjåfører som ikke skjønner at det brått kan stoppe opp fremfor seg. Det at man får en bil/lastebil oppi ræva når man ligger 10 under grensa, samtidig som man er første bil i køen er jo forståelig. Død over dem som ligger under grensen og tror dem er alene på veien.. Men... Stadig vekk jeg ligger som bil nr. 10 og 20 her i (Porsgrund/Tønsberg) Vestfold, og til stadighet så får jeg dere bacon spisende bybønder i tunge kjøretøy (PB. også) rett opp i rassen, til tross for fysisk umulighet for passering. Betongsperring over halve strekningen her, og 40% av resterende halvpart er pent lakkert med heltrukne gule striper. Hva har dere som påskudd/unskyldning til og ligge rett oppe i ræva til foranliggende kjøretøy da? Spesielt ved bommestad får dere tilbakebetalingen. Da får dere en bil som er tilsynelatende treeeg i bakken foran dere som takk for titten på slettene. Holde avstand er liksom litt viktig. Halvparten av dere som får denne behandlingen, holder faktisk bedre avstand etter dette, så noe skjønner dere jo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Hva med følgende fremgangsmåte for trailere som er oppi ræva når du har biler forran deg som kjører sakte: slakk av på farten til ca 20-30 under fartsgrensen, gi så gass opp igjen til fartsgrense (gjerne i en bratt bakke) traileren sliter med å øke farten, men tar deg til slutt igjen, straks den er nærmere enn du trives med: Gjenta prossedyre til traileren lærer og legger seg i passe avstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Hva med følgende fremgangsmåte for trailere som er oppi ræva når du har biler forran deg som kjører sakte: slakk av på farten til ca 20-30 under fartsgrensen, gi så gass opp igjen til fartsgrense (gjerne i en bratt bakke) traileren sliter med å øke farten, men tar deg til slutt igjen, straks den er nærmere enn du trives med: Gjenta prossedyre til traileren lærer og legger seg i passe avstand. Høres ut som du er en ganske sympatisk sjåfør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TSL Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Hva med følgende fremgangsmåte for trailere som er oppi ræva når du har biler forran deg som kjører sakte: slakk av på farten til ca 20-30 under fartsgrensen, gi så gass opp igjen til fartsgrense (gjerne i en bratt bakke) traileren sliter med å øke farten, men tar deg til slutt igjen, straks den er nærmere enn du trives med: Gjenta prossedyre til traileren lærer og legger seg i passe avstand. hvis du tør dette er du gal. hadde jeg liggi bak deg da. hadde jeg ventet på en pasende plass til og sku deg pent av veien. sånne som deg burde ikke vært på veien. du sier du prater med flere sjåfører hver dag, men det har tydlighvis ikke fått opp øya dine for tidspresset vi har. og at vi faktisk får fyken om vi nekter. det er så mange smutt hull for bileierene at deu aner ikke. dette kom fra min iriterte side mot folk som ikke har anelse om hvordan tungtransporten er. kjører daglig arendal-oslo-arendal, og veit hva tidspress er.jeg har 4 timer fra min laste time i arendal til jeg har losse time i oslo. tar ca 20-30 min og laste en semi med det godset jeg kjører. da kan du selv se på tiden som er igjen at presset er stort. ang avstand. ja vi skal holde 5sec avstand, men da kommer det hele tiden idoter som skal in i den luka og dem stusser gjerne h gjørne på storbilen, der er det en stor blind sone, dette skaper mange farlige sitvasjoner. det som stort sett er problemet er holdingen til vanlige bilister. de gjør alt for og ikke få den laste bilen forran seg. men i 90% av tilfelene hvor vi kommer forbi er vi vekk rimelig kjapt. vi kjører kanske ofter noe fortere an fartsgrensene. 80 i 60 og 90 i 70 og 80 soner. problemet for os er de som ikke skjøner at vi må ha med oss fart opp i bakker og de som abselut må gasse på der vi har en mulighet til og ta en orntlig forbikjøring uten at det skal bli grisete. stort sett bruker vi tyngdekraften når vi skal forbi. og da triller vi rimelig kjapt forbi. ja jeg kan iritere meg grønn over bilister og skjønner at de kan iritere seg over oss også. men jeg gir altid skikkelig tengn på at jeg skal /vil forbi for og prøve og få litt hjelp. slipper også altid forbi de som vil forbi fordi jeg ser de kjører javt og fortere en meg. er ikke noe som er mere hyggelig en og takke en bilist som har hjulpet meg fram eller få en takk for at jeg hjalp dem. det er sinsykt viktig for oss og holde flyten. dette sparer redskap-diesel og tid. sikkert noen som kommer til og iritere seg her men det får bare være. mange av dere hadde hatt godt av bare og prøve sitte i en stor bil bare for og se hvor mange blind soner vi har. har selv en far som er kjøreskole lærer. han var med på en tur for noen årsiden. og blei overasket over hvor mange blindsoner vi har og hvor store de er. etter dette begynte han og jobbe for at de skal bli obligatorisk men noen timer i storbil når man tar kl B lappen. han fikk også et annet syn på vanlige bilisters opførsel i traffikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Haha...Finn deg en arbeidsgiver som forholder seg til lover og regler da... Angående Øyvind Berg: Jeg tror jeg kan se tendenser til at det der ikke var 100% seriøst ment Et mye bedre forslag for oss med takluke! Et skilt med 1001...1002...1003 på, heises opp gjennom takluka og vises til bakjørende trailer Forøvrig er jeg overrasket over at det ikke er strengere kontroller for å ikke holde avstand. På kjøreskolen lærte jeg at jeg kunne få ett par tusinger i bot for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Hva med følgende fremgangsmåte for trailere som er oppi ræva når du har biler forran deg som kjører sakte: slakk av på farten til ca 20-30 under fartsgrensen, gi så gass opp igjen til fartsgrense (gjerne i en bratt bakke) traileren sliter med å øke farten, men tar deg til slutt igjen, straks den er nærmere enn du trives med: Gjenta prossedyre til traileren lærer og legger seg i passe avstand. hvis du tør dette er du gal. hadde jeg liggi bak deg da. hadde jeg ventet på en pasende plass til og sku deg pent av veien. sånne som deg burde ikke vært på veien. du sier du prater med flere sjåfører hver dag, men det har tydlighvis ikke fått opp øya dine for tidspresset vi har. og at vi faktisk får fyken om vi nekter. det er så mange smutt hull for bileierene at deu aner ikke. dette kom fra min iriterte side mot folk som ikke har anelse om hvordan tungtransporten er. kjører daglig arendal-oslo-arendal, og veit hva tidspress er.jeg har 4 timer fra min laste time i arendal til jeg har losse time i oslo. tar ca 20-30 min og laste en semi med det godset jeg kjører. da kan du selv se på tiden som er igjen at presset er stort. ang avstand. ja vi skal holde 5sec avstand, men da kommer det hele tiden idoter som skal in i den luka og dem stusser gjerne h gjørne på storbilen, der er det en stor blind sone, dette skaper mange farlige sitvasjoner. det som stort sett er problemet er holdingen til vanlige bilister. de gjør alt for og ikke få den laste bilen forran seg. men i 90% av tilfelene hvor vi kommer forbi er vi vekk rimelig kjapt. vi kjører kanske ofter noe fortere an fartsgrensene. 80 i 60 og 90 i 70 og 80 soner. problemet for os er de som ikke skjøner at vi må ha med oss fart opp i bakker og de som abselut må gasse på der vi har en mulighet til og ta en orntlig forbikjøring uten at det skal bli grisete. stort sett bruker vi tyngdekraften når vi skal forbi. og da triller vi rimelig kjapt forbi. ja jeg kan iritere meg grønn over bilister og skjønner at de kan iritere seg over oss også. men jeg gir altid skikkelig tengn på at jeg skal /vil forbi for og prøve og få litt hjelp. slipper også altid forbi de som vil forbi fordi jeg ser de kjører javt og fortere en meg. er ikke noe som er mere hyggelig en og takke en bilist som har hjulpet meg fram eller få en takk for at jeg hjalp dem. det er sinsykt viktig for oss og holde flyten. dette sparer redskap-diesel og tid. sikkert noen som kommer til og iritere seg her men det får bare være. mange av dere hadde hatt godt av bare og prøve sitte i en stor bil bare for og se hvor mange blind soner vi har. har selv en far som er kjøreskole lærer. han var med på en tur for noen årsiden. og blei overasket over hvor mange blindsoner vi har og hvor store de er. etter dette begynte han og jobbe for at de skal bli obligatorisk men noen timer i storbil når man tar kl B lappen. han fikk også et annet syn på vanlige bilisters opførsel i traffikken. Ingenting i dette innlegget som unnskylder/tillater dere og ligge klin oppi andre biler. Heller ikke noe i dette innlegget som gjør at jeg i fremtiden vil fortsette og sinke dere som ligger oppi fangeren min. Første og beste bakke, og du er en av dem som ligger laangt under ønsket hastighet i det bakken begynner og stige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Mye snakk om avstand til foranliggende kjøretøy i denne tråden.Kryr av sjåfører som ikke skjønner at det brått kan stoppe opp fremfor seg. Det at man får en bil/lastebil oppi ræva når man ligger 10 under grensa, samtidig som man er første bil i køen er jo forståelig. Død over dem som ligger under grensen og tror dem er alene på veien.. "er ikke dem som kjører sakte som lager kø, det er bil nr 2 som ikke kjører forbi" :whoa: visdomsord fra en jeg jobber med, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Dette er flaggskipet til AL Transport AS, ser du for deg at denne semitraileren kan runde svinger som en vanlig bil, eller med maskintralle for den slags skyld..? Kanskje ikke? Da gjettet du riktig isåfall det var jo ikke noe særlig lang eller brei eller tung doning! denne er vårt "flaggskip" : opp til 100tonn totalvekt og veldig lang! bredden og lengden er hydraulisk justerbart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Mye snakk om avstand til foranliggende kjøretøy i denne tråden.Kryr av sjåfører som ikke skjønner at det brått kan stoppe opp fremfor seg. Det at man får en bil/lastebil oppi ræva når man ligger 10 under grensa, samtidig som man er første bil i køen er jo forståelig. Død over dem som ligger under grensen og tror dem er alene på veien.. "er ikke dem som kjører sakte som lager kø, det er bil nr 2 som ikke kjører forbi" :whoa: visdomsord fra en jeg jobber med, hehe Haha. Mye sant i det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 det var jo ikke noe særlig lang eller brei eller tung doning! denne er vårt "flaggskip" : opp til 100tonn totalvekt og veldig lang! bredden og lengden er hydraulisk justerbart! Hehe, tar den, men så er Al Transport også et firma med 11 tippbiler (1 krokbil) kjører grus og gravemasser fra anleggsplasser i oslo og omegn.. Flytter noen maskiner i ny og ne, samt knusere (1208 på totalvekt 62t) fra firmaet mitt.. Synes ikke den er ille til og være en anleggsbil liksom hva slags firma er det, du som kjører den eller? grom var den hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 denne hører til hos nesna maskinstasjon,er min far som kjører den(ingen som får låne den nei ) det som er genialt med den er at man setter bare av hengeren og setter på dumperkasse og vips har man en tippbil istede! dere er nå tøffe som tørr å kjøre med tippsemi iallefall,har vert med på noen tunellprosjekter og der ligger det alltid strødd med tippsemier! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Hva med følgende fremgangsmåte for trailere som er oppi ræva når du har biler forran deg som kjører sakte: slakk av på farten til ca 20-30 under fartsgrensen, gi så gass opp igjen til fartsgrense (gjerne i en bratt bakke) traileren sliter med å øke farten, men tar deg til slutt igjen, straks den er nærmere enn du trives med: Gjenta prossedyre til traileren lærer og legger seg i passe avstand. hvis du tør dette er du gal. hadde jeg liggi bak deg da. hadde jeg ventet på en pasende plass til og sku deg pent av veien. sånne som deg burde ikke vært på veien. du sier du prater med flere sjåfører hver dag, men det har tydlighvis ikke fått opp øya dine for tidspresset vi har. og at vi faktisk får fyken om vi nekter. det er så mange smutt hull for bileierene at deu aner ikke. dette kom fra min iriterte side mot folk som ikke har anelse om hvordan tungtransporten er. vi kjører kanske ofter noe fortere an fartsgrensene. 80 i 60 og 90 i 70 og 80 soner. problemet for os er de som ikke skjøner at vi må ha med oss fart opp i bakker og de som abselut må gasse på der vi har en mulighet til og ta en orntlig forbikjøring uten at det skal bli grisete. stort sett bruker vi tyngdekraften når vi skal forbi. og da triller vi rimelig kjapt forbi. Og du beviser nok engang at lastebilsjåførene ikke bruker makten de har ovenfor sine arbeidsgivere. http://www.dinside.no/php/art.php?id=383461 Innen transport meldes det om en mangel på 6.800 personer, en økning på 3.700 fra i fjor. Det er i Oslo og Akershus at rekrutteringsproblemene er størst, og da spesielt for drosjesjåfører. Det er også stor mangel på lastebilsjåfører. Dere har alle muligheter til ikke å la dere presse til å bli dødsfeller på veiene, men dere fortsetter å sette andres liv i fare med å presse grensene hver dag. Holdningen du viser i inlegget ditt understreker dette ganske klart (ref. presse av veien) Selv lederen i nlf skylder på alle andre. http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article980541.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå