Gå til innhold

Ipod i E60/E61 - erfaringer? (For biler m/ iDrive)

Anbefalte innlegg

Er ikke 100% sikker på at det er kabelen din, men kan virke slik.

Ipoden skal oppføre seg likt uansett kabel du putter inn, omn det er øreplugger eller minijack til minijack osv. Du nevnte at den ikke gjordet det ?

Testa noe annet på AUXen da? PC for eks? de har samme plugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vil lade Ipoden din i bilen også, så kan jeg anbefale denne fra Belkin.

http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=149006

Denne tar signal fra linjeutgangen på Ipoden, så da slipper du skru å lyden på Ipoden på maks. Jeg kjøpte min på den lokale Elkjip butikken.

NB: Du trenger fortsatt en tilsvarende kabel du ar kjøpt for å plugge i AUX inngangen. Jeg vil i min E90 lage en selv, som er mye korter en de en får kjøpt, da avstanden mellom strømuttak og AUX inngang bare er noen cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet ut noe annet på AUX inngangen, men jeg tror heller det at problemet ligger i at jeg skal ha et annet endestykke inn i ipoden enn det jeg har. Jeg har forøvrig denne kabelen med samme stykke i hver ende.

FUL1_F8V203-06GLD-AP.jpg

Jeg tror at jeg heller må ha dette endestykket inn i ipoden (ikke kabelen med USB endestykket på)

FUL1_F3U202v06.jpg

Ellers tenkte jeg at jeg skulle fått tatt meg en tur ned til BMW å få svar på et par ting jeg er usikker på, inkludert dette ipod/AUX inngangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har riktig type kabel. Men den du har er da mest sannsynlig ødelagt.

Jeg har brukt tilsvarende kabel på mamma's E87, og pappas E90, og det har fungert bra.

Hvis du kun har AUX inngang er ikke stereoanlegget i BMW mere avansert enn at den tar lydsignal fra lyd-utgangen på ipoden, og kjører det gjennom anlegget sitt. Dock-kabelen brukes dersom du har USB, eller andre finurlige iPod styringer montert i BMW'n.

På min bil setter jeg ipoden inn i en dock som står i askebegeret, og kan styre sanger fra rattet, og får opp teksten på MID-displayet, og da bruker den dockingkontakten. Men det er ikke mulig på din bil, og da skal den kun å kobles til der du kobler til øreplugger.

Alt du trenger er en sånn kabel: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333336

Og de får du kjøpt på elkjøp, expert og tilsvarende butikker. Jeg kjøpte min på elkjøp for en 50-lapp, og den har fungert uten problemer på samtlige BMW jeg har prøvd den i, og på ipod classic og ipod nano.

Men for å være helt sikker ville jeg prøvd kabelen et annet sted først, enten på pc'n, eller stereo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha :)

Kjøpte min Belkin kabel på Elkjøp til 45kr mener jeg det var. Skal få testet kabelen på PC'en og se om det skjer noe da. Hvis ikke så får jeg dra å kjøpe en ny en, eventuelt den du linket til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Hva skjedde videre?

Jeg hadde en 2 gen. med iPOD interface i bilen. Dette fungerte som rakkern.

Fikk meg ny 5.gen, nå står det i displayet på ipod at lading ikke støttes, ikke får jeg spilt musikken heller i bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...