Larsen Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Jeg har bil, er fulltidsstudent og er uten jobb. Det går ann å ha bil på vanlig studelån, men den bør være billig på alle måter, for eu kontrollen i høst med påfølgene rep for 6K var et hardt slag mot bankkontoen min. Nå var det riktig nok toyota (dyre deler!) og grunnen til at den ble satt på verksted var fordi jeg måtte ta firehjulskontroll, samt at jeg ikke hadde tid til å fikse feilene selv(eu kontroll). Altså en billig bil kan gå, men en dyr en så bør du ha jobb ved siden av. Det handler selvsagt om prioriteringer, men for min del så går det 2K til hybel og 2,5K til mat så da er det ikke mye igjen til bil eller mye annet. Selv har jeg hatt flaks og fått støtte fra andre hold slik at jeg kan ha en ok bil ved siden av studiene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Betaler du for å gjøre mer skolearbeid? Men som tidligere nevnt gjelder det å prioritere hva man bruker penger på samt å jobbe ved siden av studiene da går det fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Får du støtte fra andre hold kan du vel ikke si at det går fint uten jobb? Har bil og studerer fullt selv går 3,5K i husleie 3-4K på mat så da sier det seg selv at studielånet ikke strekker til. Men jeg er heldigvis ikke arbeidssky. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Når ikke ungene er her så går det på knekkebrød og vann. Kaffe på statoil 100 spenn i året og du har oxo sukker om du tar dobbelt av hva du trenger:lol: Tilby gjerne mere en Bare bære hjem varene,dopapir har 2 sider og kan hentes gratis på alle ofentlig toaletter. Da det regner er det bare springe ut ferdig såpa så sparer du på vann. Det og ha minst mange bekjente som du kan besøke tifeldig hver fredagskveld, har som regel nok alkohol te komme deg hjem uten dårlig samvitighet. Har mange flere å men det beste tipset jeg kan gi er kjøpe Tyskernes bobilguide in norway så står det mye tips om hvordan klare seg nesten gratis i norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Leiligheten min koster meg 4100 mnd og dama tilsvarende (Måtte jo velge holmenkollen når jeg først skulle til Oslo ) Så kommer maten etterpå, så månedskort på t-banen. Så skal forsikringen på bilen betales og bensin. Da er det ikke mye igjen av 6200kr mnd Men jeg spiser taco med dama hver fredag og lever ikke på noen måte dårlig. Jeg tok et jobbe år før jeg ble student hvor jeg fikk spart opp over 80 000kr og det har gjort ting mye lettere så langt i studietiden. Har også investert i aksjer som faktisk gikk opp 8,8 prosent idag Så man må tenke litt alternativt Man prioriterer fin dame ved å kanskje ha et par lørdagskvelder hjemme istedet for guttetur på byen Det er billigere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Får du støtte fra andre hold kan du vel ikke si at det går fint uten jobb?Har bil og studerer fullt selv går 3,5K i husleie 3-4K på mat så da sier det seg selv at studielånet ikke strekker til. Men jeg er heldigvis ikke arbeidssky. Jeg har fått støtt invilget fra og med det neste semestert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stramvaier Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Jeg er fulltids student. har e30 m3 som sommerbil og e28 525 som vinterbil. har kjøpt meg hus. så totalt har jeg 1,3 mill i gjeld. jobber på monter ved siden av studie. og klarer da med studielån å tjene nok til å betale alle utgifter det koster i tillegg til å leve greit. det er ikke noe problem å ha bil og slikt så lenge man prioriterer ting og velger å stå på å jobbe litt ved siden av. for ikke å glemme det så har jeg også dama, og det er heller ikke en billig utgift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Min oppskrift er ganske enkel: Fullstudie(dvs avslutter to bachlorgrader) og fulltidssjobb. Har forhandlet meg frem til å få fri de dagene jeg må på forelesning og fri 3 dager før eksamene. Mandag: Jobb fra 0900-1700 så lesesalen til klokken 2100 og trening etter det. Hjemme mellom 2300-2400. Tirsdag: Skole frem til 1400, jobb fra 1430 til 1700 og så lesesalen til 2100. Onsdag: Jobb fra 0900 til 1700 og lesesalen til klokken 2100. Torsdag: Skole til 1200 og så jobb frem til 1900. Trening 2100, hjemme ca 2400. Fredag. Skole fra 0800 til 1400 og så er det jobb til 1700. Lørdag: Jobb fra 1000 til 1500 og så er det fest eller kjærste kveld... Søndag: SOVE..... I begynnelsen av skolesemestrert var jeg på lesesalen litt mindre, men på slutten var jeg ganske mye mer. Julen har vært helt fantastisk, bare sovet og jobbet. Hjelper jo litt at jeg jobber i bilbutikk også da, bil blir plutselig litt billigere da Men jeg gleder meg om 5 1/2 mnd da er jeg og samboeren min ferdig. Heldigvis har hun ett like tøft semester som meg og hun kan da ikke klage på meg for hun er jo heller ikke hjemme... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Jeg er læring så vil nå ikke si jeg tjener så mye men har 2 biler minimalt med lån, men likavell har jeg det fantastisk! selger så mye deler her på bimmers at jeg lever som en konge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 ikke noe stress det med bil og studie.. Er fulltidsstudent, men jobber litt ved siden av(35% stilling) Jeg har samboer, skal bli pappa, kjøpt bil(03 e46) og en leilighet som jeg har kjøpt og totalrehabilitert.. Så ALT er mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 Damn milhouse!! Jeg TROR jeg hadde krepert med det jobbepresset i flere måneder. Men det kommer jo ann på hvor krevende din biljobb er, for jeg er ødelagt etter å ha lest skole fra 8 til 18. Imponert over hvor mye enkelte klarer å gjøre ut av det Her har jeg noe å lære skjønner jeg. Hus og studenttilværelse (forutsatt at man ikke har jobbet i flere år før) er en veldig bra prestasjon! Tror jeg må begynne å sove mindre og jobbe mer... Det holder vel med 6 timer søvn hver natt? Da kan jeg ha fulltidsjobb på siden Så er jeg sikkert død av arbeidspress før jeg er ferdig på skola også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 Respekt av dere.. Jeg jobber hele uka, og jeg får det såvidt til gå rundt ... Men så har vel BIL vært pri 2 på lista mi hele året da.. Og som noen nevner her, når du først kommer til punktet om bil, så blir det tomt.. Dama stakkars, har måttet vente.. men nå er det syden 10. januar så nå er ho så bli som ei sol.. Respekt til dere studenter.. Må være hardt og slitsomt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 Jeg hadde både bil av variable kvaliteter og R-sykkel da jeg var student. Jobbet alt av ferier og ca halvparten av helgene for å finansiere morroa. Det er bare snakk om prioritering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 Respekt Milhouse! Det der hadde jeg gått på veggen av. Men er vel kanskje treningen som gjør at du har overskudd? Personlig hadde nok jeg ofret den tiden til mer søvn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 var lærling frem til jul jeg men som de fleste vet tjener ikke lærlinger så mye men levde som en konge forde. fra 6 til halv 8 man- fredag jobbet jeg som avis bud. fra 0800-1600 jobbet jeg som lærling og fra 1700 til 1900 jobbet jeg nesten hver dag som altmuligmann (alt fra og pusse opp leiligheter til og skru bil på en måte som vaktmester jobb) og i helgene(lør og søn) jobbet jeg som avisbud\budbil fra 0430 til 1200 i helgene ble mye penger av det. høres ille ut for de fleste sikkert men man venner seg til det. og et stort pluss er at man har samboer som flere nevner. men vil ikke tru det er vanselig og studere og ha bil du må bare gå inn for og slite litt;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå