caaatooo Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2008 Var en liten rustflekk i en sveis... Så var på BMW å fikk tatt bildet av den, som de sendte inn. Samme dag fikk jeg telefon om at jeg skulle på en ny bakluke. Så det var jo greit! Cato... Skulle du kjøre 20" ere? Og hvorfor senker du? Du er ikke redd for at bilen skal bli for "hard"...? Planlegger å kjøre 20" ja, nøyaktig samme hjul som Saltkjelen har; 8,5x20" foran med 245/30-20" og 10x20" bak med 285/25-20". Håper det blir bra Kjørte en sesong med 20" på E39en, og det gikk helt fint. Jeg er veldig redd, og er vel igrunn klar over, at bilen kommer til å bli hard med dette understellet i kombinasjon med 20". Ubehagelig hard, er jeg stygt redd for. Senkesettet jeg skal ha er samme som på E39en jeg hadde, og det var sykt stivt..! På dårlig grusvei etc. er det nok ikke brukbart, men på vanlig landevei fungerte det veldig fint - og det var helt rått i svinger etc. Så til mitt bruk vil det nok fungere bra; mye langkjøring mellom Tromsø og Finnsnes, cruising og litt "lavtflyging" på E4 i Sverige... Likevel er hovedgrunnen til at jeg bytter ut M-understellet det rent estetiske; jeg vil ha bilen lavere enn originalunderstellet gjør den. Kunne jo saktens bare ha byttet fjærene, men det er like mye jobb som å få skiftet hele understellet - og jeg vet at jeg bare ville ha angret meg i ettertid. Gjør det like godt ordentlig med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2008 Jeg tror det skal gå bra jeg caaatooo.. Foran skal det hvertfall ikke være noe problem. Jeg har jo også hørt det at E60 kan ta 11x" felger og E61 ta 10x" felger, så jeg er jo i grenseland. Får lillefingeren min mellom baksiden av felgen og mot innerskjermen etter at luftfjæringen har kjørt seg litt opp og ned.2 uker går fort vet du, det kommer til å bli kjempebra. Må vel ta en 4 hjulskontroll etterhvert jeg også, men får se. Er jo lurt å gjøre det. Har du tenkt noe mer på Valle Hovin da? Får du lillefingeren imellom så burde det gå greit, siden hjulet ikke beveger seg sidelengs under kjøring Nårtid var det treffet på Valle Hovin skulle være..? Har det i tankene, og lar det seg kombinere med innspurten på studiene og jobb så kommer jeg Og lar det seg ikke kombinere denne gangen, så får jeg nok anledning til å komme nedover på treff senere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Mars 20, 2008 Share Skrevet Mars 20, 2008 Nårtid var det treffet på Valle Hovin skulle være..? 4. Mai! Håper du får mulighet til å komme . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Mars 20, 2008 Share Skrevet Mars 20, 2008 Hva slags understell har du gått for Cato. Jeg vurderer selv å anskaffe meg komplett Lowtec sportsunderstellet som Schmiedmann selger. Jeg er vant til biler som er 100 ganger stivere i understellet enn min org. senkete bil er. Syns nesten det er kjedelig slik det er nå. Ellers så håper jeg du beholder bilen. Dumt å bruke så mye penger på bilen for så å selge den. Du får holde deg unna moddekjøret en stund hvis økonomien er dårlig for tiden. Har akkurat kjøpt meg en svære enebolig så jeg må roe ned selv, selv om det er vanskelig. Har så mye jeg har lyst til å gjøre med bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2008 Nårtid var det treffet på Valle Hovin skulle være..? 4. Mai! Håper du får mulighet til å komme . Har innlevering av masteroppgaven 5. mai, så da kan jeg (dessverre) avskrive treffet først som sist Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2008 Hva slags understell har du gått for Cato. Jeg vurderer selv å anskaffe meg komplett Lowtec sportsunderstellet som Schmiedmann selger. Jeg er vant til biler som er 100 ganger stivere i understellet enn min org. senkete bil er. Syns nesten det er kjedelig slik det er nå.Ellers så håper jeg du beholder bilen. Dumt å bruke så mye penger på bilen for så å selge den. Du får holde deg unna moddekjøret en stund hvis økonomien er dårlig for tiden. Har akkurat kjøpt meg en svære enebolig så jeg må roe ned selv, selv om det er vanskelig. Har så mye jeg har lyst til å gjøre med bilen. Har kjøpt meg H&R justerbart senkesett. Hadde det på den forrige bilen min, og det fungerte veldig bra der. Stive biler er noe dritt på dårlig vei, men straks man kommer til noen knappe svinger så bidrar det sterkt til å lokke smilet frem Igrunn var det ikke økonomien som gjorde at jeg vurderte salg, siden jeg er ferdig utdannet til våren og forhåpentligvis går rett inn i fast jobb. Det er bare at bilen har stått "ubrukt" siden jeg kjøpte den, mens jeg har øst ut penger til oppgraderinger, billån, forsikring, årsavgift, etc. Men snart er snøen borte fra veiene også her oppe, og da vil bilen bli tatt i bruk for fullt Gratulerer så mye med huskjøp! Det er jo greit å gjøre noen fornuftige investeringer også Hvor i Bergen har du kjøpt eneboligen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Eneboligen ligger på Florvåg på Askøy utenfor Bergen. Vi har eid hus i flere år nå men nå tar vi den lenger og kjøper oss et hus med potensiale og myyyyyye oppussing. Noe jeg ser veldig fram til. Det kjekke nå blir at jeg får min egen garasje der jeg kan mekke på begge bilene uten å stå ute å bli våt og kald og slippe nysgjerrige naboer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Det var kjedelig å høre caaatooo, men forstår selvsagt prioriteringen og situasjonen din. Det kommer flere treff, så er vel ingen umulighet for at vi får beskue bilen din da..? Jeg må si jeg er spendt på å se hvordan bilen din ser ut nå. Husker hvordan følelsen var da jeg dro fra lakkereren med M5 og M-tech plast. Det var mange som snudde seg.. Eneboligen ligger på Florvåg på Askøy utenfor Bergen.Vi har eid hus i flere år nå men nå tar vi den lenger og kjøper oss et hus med potensiale og myyyyyye oppussing. Noe jeg ser veldig fram til. Det kjekke nå blir at jeg får min egen garasje der jeg kan mekke på begge bilene uten å stå ute å bli våt og kald og slippe nysgjerrige naboer. Du vil kanskje se fram til det i starten, men bare vent.. Du blir lei.. Huset jeg har nå kjøpte jeg som.. tja.. kan jo forsåvidt si oppussingsobjekt ettersom det var eldre ektepar som hadde bodd her. 12 år etter er huset fortsatt ikke ferdig. Alltid noe å ta tak i, som for eksempel de 4 siste trappetrinnene som skal kles i skipsgulv.. Og det skulle jeg liksom gjøre ferdig i Påsken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Og heldigvis er folk forskjellige Saltkjelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Og heldigvis er folk forskjellige Saltkjelen. Ikke misforstå, det var absolutt ikke noe vondt ment, Thunder. Jeg syns det er kjempemorsomt selv, men utifra det jeg fortalte ser man hvor lang tid det hele tar. Jeg har jo holdt på i 12 år og er ennå ikke ferdig.. Pusler med andre ord litt nå og litt da.. Plutselig er et rom ferdig, så er det på med neste.. Når det er ferdig blir det pusling et annet sted i huset og vips så skal det første rommet pusses opp igjen.. Gratulerer med ny bolig forresten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Ble mye off topic her nå. Jeg ser på det som avveksling og terapi å få drive med noe annet. Øverste etasjen i huset er fortrinnsvis i meget bra stand. Det er underetasjen jeg skal fikse opp. Der er det 2 stuer, 3 boder, vaskerom, bad/wc og 2 soverom. Er et artig hus som ikke er et "A4" hus som jeg kaller det. Det er mange krinker og kroker. Akkurat slik jeg vil ha det. Leker med tanken på å bygge både "kino" og trimrom i underetasjen. Men uansett så gleder vi oss veldig til å overta huset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2008 Her ble det mange nye poster å forholde seg til, gitt Saltkjelen: Det vil garantert bli flere treff og muligheter for å møtes å besiktige bilene, sommeren og høsten er lang Posten ringte meg forresten Onsdag før påske og fortalte at det var kommet en pakke fra Koed til meg. Siden jeg var reist hjem da så kunne jeg ikke hente den, men jeg regner sterkt med at det var de nye M5 speilene Henter dem på Tirsdag, og avtaler tid for lakkering samme dag. Har et håp om at det kan la seg gjøre enten til uka eller neste uke. Så i løpet av to uker er bilen kaaanskje ferdig Thunder: Jeg har faktisk vært der på "sightseeing" Jeg var et par opphold i Bergen høsten som var, og da lånte jeg og en kompis oss en bil å kjørte litt rundt for å prøve å gjøre oss kjent. Bergen by & omegn synes jeg var en koselig plass Så lenge du har ork, kunnskap og økonomi til å ta på deg en oppussing, så er det bare å kjøre på! Selv har jeg, i den 63 kvm borettslagsleiligheta jeg kjøpte for et lattelig lavt innskudd for fem år siden, ikke rukket å lagt laminatgulv enda... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Bergen og omegn er flott ja. Men vi sliter med alt for mye regn. Derfor ser jeg fram til å få meg garasje. Håper det er M5 speilene dine som er kommet nå da. Så får du gløden tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2008 Bergen og omegn er flott ja. Men vi sliter med alt for mye regn. Derfor ser jeg fram til å få meg garasje. Håper det er M5 speilene dine som er kommet nå da. Så får du gløden tilbake! Jeg ble overrasket over hvor lite regn det var da jeg var der, men jeg fikk høre at været var sjeldent bra den perioden. Men garasje er bestandig kjekt å ha, og det er i alle fall et "must" når jeg en gang skal kjøpe eller bygge meg et hus Har kjørt meg noen turer med E60en nå i påsken, og gløden er absolutt kommet tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Joda. Vi har hatt perioder med veldig mye fint vær og bra er det. Men i år har vi hatt utrolige mengder med nedbør virker det som. Etter å ha bodd i ferdig oppussete hus nå i 4 år snart så er jeg lei. Jeg MÅ ha noe å gjøre på. Og det beste er å begynne på et hus men ikke enda har flyttet inn i. Om man allerede bor der kan det være tiltak å begynne. I huset vi har kjøpt er underetasjen klar for rehabilitering. En del fukt og drit som jeg å drive ut og opp med nye vegger, gulv, maling og strie. Siden jeg har jobbet med slike ting tidligere så har jeg en viss peiling på hva som skal til. Jeg skal rehabilitere alt av betong i underetasjen. Underetasjen er bygget på en bunkers fra 2. verdenskrig så betongen er ytterst spesiell. Yttereveggene er 1 meter tykke Hele huset må males utvendig og deler av taket må sjekkes skikkelig. Så her er det mye å henge fingrene i. Jeg gleder meg til å komme igang med huset. Øverste etasjen er fullt levelig og på over 100kvm. Satser på å være klar med møblering i underetasjen i løpet av sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå