shv Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Enig. Alt kommer an på preferanser og hvor/hvordan bilen skal kjøres. 19" blir nok ganske stumpete og hardt, og skal du kjøre i Bergen så blir det ubehagelig, og veldig fort gjort å skade felgene i de hullete Bergensgatene.
-Lasse- Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Med ET35 9.5x19" så må du valse, iallefall om den er noe senket. Jeg har 18x9.5 på coupe (20mm senking bak) og har akkurat sluppet unna valsing, men da -må- jeg bruke toyo proxes-dekk. Hører kun et lite gnikk i dumpler, da gjerne i høy fart (over 100) eller i hump hvor bilen svinger og får mye av vekta over på ene siden.. Bruker du 255 dekk bak med 35 profil? Vurderer 9,5x19 hjul på e46 cab med 35 i innpress. Lurer på om det funker uten valsing med litt vridd gummi.. 255 eller 245 med 30 profil...
Boddiz Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 19" er finest på e46. Skal du ikke senke så ikke kjør på noe som heter 18 eller 19", da passer 17" fint, noe større enn dette gjør at bilen får ett pickuppreg. Og det finnes det noen forferdelige eksempler på.
Padi Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Padi: hvilken innpress har du på bakfelgene? er de 9.5 breie? ET?har du valset? Skal ha 19 på min touring, men usikker på om jeg skal ha 9.5 bak eller 8.5... de som er 9.5 har et35 8.5 har også et35 (kan dreie av ca 4mm) så vil gi et 39, men da må jeg valse hvis jeg skal ha 9.5 breie.. Er valsing bare å lage problemer med tanke på rust??? Hei AndersM Framme står det 8.5 X 19" med 225/35 og ET 40. Bak er det 9.5 X 19" med 255/30 og ET 45. Dekk er Dunlop SP SPORT MAXX XL (XL p.g.a load indexen på bilen) Nei jeg har ikke valset noen ting.Når jeg hadde 35mm senk bak gikk det fint og kjøre men kunne ikke laste bilen, så derfor skiftet jeg til 25mm senk. Til daglig bruk med barnevogn, passasjerer samt opplasting er det ikke noen subbing med 25 mm senk.Men hvis jeg laster bilen max og har litt fart inn i en hump hører jag at det subber litt.Men det er ikke mye det er snakk om.Hadde jeg lagt kanten kun 1mm til 2mm så hadde det gått fint.Jeg har hatt dette oppsettet i et år nå og er kjempefornøyd. Men grunnen til at jeg har 9.5 bak er fordi dette er en kantfelg samt at jeg ville ha 255 bak.Du kan ha det på en 8.5 felg også men veggene på dekket blir mere loddrette med 9.5 felg. Jeg kjører også på både brostein og dårlig asfalt, og ja med 16 vinter merker jeg forskjel på komfåren.Men synes ikke det er så dårligt komfår med 19" på heller. Glenn
AndersM Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 ble 8.5x19 et35 på meg.. går heeelt ut i hjulbuen bak/forran går faktisk med 50/40senk, men må nok dreie av et par mm så ikke det skal subbe med lasta bil osv.. er 5 eika felger så da trenger jeg ikke sååå brede...
[space] Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 8.5x19 et35 hørtes perfekt ut Ikke noe subbing med det på min. Den er senket 45-35. Får fingrene inn opp til knokene over bakdekket, men har aldri subbet. (Men nå har jeg heller aldri kjørt med mer enn 2 i bilen) Det med komforten kommer veldig an på dekkene også. Ikke merkbart mye dårligere komfort på 19" mine enn de orginale 17". Senkinga derimot har nok gjort litt innvirkning, men det er verdt det. Stil over funksjonalitet!
Padi Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 ble 8.5x19 et35 på meg.. går heeelt ut i hjulbuen bak/forran går faktisk med 50/40senk, men må nok dreie av et par mm så ikke det skal subbe med lasta bil osv.. er 5 eika felger så da trenger jeg ikke sååå brede... Blir sikkert fint det Legg ut bilder når bilen har fått nye sko på Glenn
jcvold Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 eg hadde 18" på min E-46 Coupe, var eldi fornøyd både utseeinde messig og kjørekomfort
morteym Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Med ET35 9.5x19" så må du valse, iallefall om den er noe senket. Jeg har 18x9.5 på coupe (20mm senking bak) og har akkurat sluppet unna valsing, men da -må- jeg bruke toyo proxes-dekk. Hører kun et lite gnikk i dumpler, da gjerne i høy fart (over 100) eller i hump hvor bilen svinger og får mye av vekta over på ene siden.. Bruker du 255 dekk bak med 35 profil? Vurderer 9,5x19 hjul på e46 cab med 35 i innpress. Lurer på om det funker uten valsing med litt vridd gummi.. 255 eller 245 med 30 profil... Ja, det stemmer det, 255/35 på 18" (på 19" ville det da vært 265). 19" vil komme enda lenger mot skjermen i samme dimensjoner, hvis du velger smalere dekk enn 255 på 9.5" bred felg så får du veldig strukket dekk, jeg synes ikke det er noe pent..
AndersM Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 ble 8.5x19 et35 på meg.. går heeelt ut i hjulbuen bak/forran går faktisk med 50/40senk, men må nok dreie av et par mm så ikke det skal subbe med lasta bil osv.. er 5 eika felger så da trenger jeg ikke sååå brede... Blir sikkert fint det Legg ut bilder når bilen har fått nye sko på Glenn ligger bilder av prøvefelgene mine her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=61315&start=45 Felgene mine har samme farge som bilen min mellom eikene, de jeg prøver er mye lysere mellom eikene.. Er DÅRLIGE bilder og den ser høy ut, men det er pga at den er akkurat tatt ned fra bukken og brekket stod på.. Kommer skikkelige bilder når våren kommer, da med toning av ruter hele veien, m-tech front og de nye felgene gleder meg til våren!! :D
mariusf Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 er det noen som har forslag til noen feite felger til touring gjerne med så mye kan som mulig uten valsing og størst mulig.. Takker for alle svar.
R Andersen Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 er det noen som har forslag til noen feite felger til touring gjerne med så mye kan som mulig uten valsing og størst mulig..Takker for alle svar. Se svaret til Padi lenger opp.
mariusf Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 hva heter felgene dine padi..vet du om noen side som har de?? så bilen din inne på et annet forum..det var 35/25 senk du hadde..og 255 bakdekk..det vil vell ikke subbe med max last hvis du jeg hadde gått på 245 bak dekk muligens??
Padi Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 hva heter felgene dine padi..vet du om noen side som har de?? så bilen din inne på et annet forum..det var 35/25 senk du hadde..og 255 bakdekk..det vil vell ikke subbe med max last hvis du jeg hadde gått på 245 bak dekk muligens?? Hei mariusf og Velkommen til forumet Navnet på felgene er HARTGE Classic replica og de selges på Gs Bildeler Jepp stemmer det er 35/25 mm Eibach senkesett på bilen. Nei det ville blitt bedre.Men med 245 dekk har du bare 0.5 mm smalere dekk på hver side av dekket.Skal du ha 245 X 19" ville jeg gått for 8" eller 8,5" felger.Men det får du ikke i disse felgene,da må du ned i 18". Men det hadde hjulpet med 245 for min del.Men jeg anser den lille subbingen som jeg har som ubetydelig for min del,så sjeldent subber den. Jeg hadde H&R senk på 35/35mm på bilen før jeg skiftet.35mm ble for mye senk bak.Men framme skal jeg sette på senkeskåler på 10mm, så da får jeg bilen ned enda litt framme.Synes den er litt for høy framme. Hmmm hvilket forum var det du så bilen min henne da Glenn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå