Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greie dekk med ganske bra feste på tørr asfalt, men litt uberegnlige på vått føre. Slites fort... Og når de først blir litt slitt blir de veldig dårlige på vått føre

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
selvfølgelig, dekk er veldig viktig, men dekk er fortsatt forbruksvare, men nankang er helt OK dekker, ikke koster di allverden heller.. så jeg hadde kjørt på

leste noen det her eller?.. vet jo at dekk er viktig, men dere er jo en gjeng med 60åringer virker det som, DEKK ER Å FORBLIR FORBRUKSVARE

er ikke alle som har råd til å punge ut 2k-3k , kansje 4k hver gang en skal ha det litt morro. da er det greit å ha litt billigere dekk.. hallo...

:evil:

Det er ikke så utrolig stor prisforskjell på nankang og kvalitetsdekk.

Jeg kjøpte et av de dyreste dekkene de hadde på dekkonline i min dimmensjon (215/40 R16), og det kostet litt over 800kr per dekk. Nankang kosta ca 550kr der.

Jeg er ivertfall villig til å betale litt ekstra for mindre rullemotstand, bedre grep på vått føre, bedre balanse og kjørekomfort.

Skrevet

det er vel ikke akkurat på de små dimmene prisforskjellen ligger... men når du kommer opp mot 235/40 17, så skiller det mot en 1000lapp på forretningene for nankang og et godt merke pr dekk, kunne kjøpe to stk 235/40 17 nankang for 1500, og måtte opp i 3400 for de andre...

Skrevet
det er vel ikke akkurat på de små dimmene prisforskjellen ligger... men når du kommer opp mot 235/40 17, så skiller det mot en 1000lapp på forretningene for nankang og et godt merke pr dekk, kunne kjøpe to stk 235/40 17 nankang for 1500, og måtte opp i 3400 for de andre...

takk. å da er det greit å kjøpe nankang. bare man har feste forran er alt freit. har Bfgoodrich (er ikke sikker på åssen det skrives) forran å no yangkangpang bak, å det er veldig morsomt på vått føre:D

men for all del smaken er som baken, jeg betalte 3000 for 215/40/17 forran og 1500 for 235/40/17 bak. så det er jo litt prisforskjell. halve prisen det..

Skrevet

Derfor bør man tenke litt lenger enn nesen rekker når man skal kjøpe seg stor flotte felger... Det kommer en dag hvor man trenger nye dekk, og da er det greit å ha råd til det. Det er dessverre en tendens i dag att folk handler over evne.

Skrevet

Derfor bør man tenke litt lenger enn nesen rekker når man skal kjøpe seg stor flotte felger... Det kommer en dag hvor man trenger nye dekk, og da er det greit å ha råd til det. Det er dessverre en tendens i dag att folk handler over evne.

men nå kalle jeg ikke 8,5* 17 "svære" felger.. kunne godt reist å kjøpt skikkelig dekk vær gang jeg, men skal jo ha råd til å bruke bilen også..

Skrevet

heldigvis var det forrige eier som betalte for mine :-P siden jeg skulle få de med på den gamle bilen min ;-)

Skrevet

Disse dekkene er vel greie nok i forhold til prisen, har hatt de selv nå på mine felger, Men skiftet over til annet merke denne gangen, da de slites forholdsvis raskt! Og eg er ingen raserkjører som ligger i svingene heller..

Det med at folk kjøper heller billige dekker nå for tiden har kanskje med at det er veldi mye felgpakker som selger som folk slår til på, der total prisen kanskje kommer godt under 10000kr. Når man da oppdager at man skal ha nye dekk, så koster plutselig kanskje kvalitetsdekka det samme som en betalte for hele pakken da en kjøpte det nytt..og da tyr man gjerne til billigdekk..tror eg vertfall.. :wink:

Skrevet

eg har hatt mine dekk i 2 år no å di er slitt no da:)

men da kjøyre eg på 225/30/20"

di er litt pressa på felgen:) so di slites ut litt fortere..

men eg e fornøyd eg.

skal ha meg igjen samma dekk i år.

Skrevet

Vel. I nevnte dimmensjon får man flere kvalitetsdekk til 300-500kr mer.

Nokian NRY, Dunlop sp sport maxx, Bridgestone potenza, Goodyear eagle f1.

Og man kan jo spørre seg hva man skal med store felger og breie dekk, hvis man ikke har råd til å kjøpe dekk som gir bedre grep.

Skrevet

Vel. I nevnte dimmensjon får man flere kvalitetsdekk til 300-500kr mer.

Nokian NRY, Dunlop sp sport maxx, Bridgestone potenza, Goodyear eagle f1.

Og man kan jo spørre seg hva man skal med store felger og breie dekk, hvis man ikke har råd til å kjøpe dekk som gir bedre grep.

nå var dette det de hadde inne på lager da... så de kunne sikkert fått tak i noe til en greiere pris ;-) det vet jeg ikke...

ja, det er med felger som dyre biler, har man råd til å kjøpe dem, bør man ha råd til å bruke dem ;-)

Skrevet

Er enig med Flo1,,,,bare å kjøpe billig dekk... nankang er gøy på vått føre:) men må sies at innsiden slites raskt... så det er viktig med firhjulskontr..... Å husk å vrenge dekka før det er for sent,,,har med det noen har sagt tidligere at dekket runder litt mye inn på sidene....

Skrevet

Er vel litt annerledes med dekk man bare skal spinne ut, og dekk man faktisk skal ha på ferieturer og når man ellers bruker bilen.

Skal man bare herje med bilen, noe som enkelte her inne tydeligvis gjør, er det liten vits med dekk som har gode våtegenskaper f.eks.

Skrevet
Tja, er vel ok, samme linje som Falken fk451. Vibrerer noe i høy hastighet. Jeg ville heller gått for Kumho KU31, bedre våtegenskaper og slitestyrke. Koster omtrent det samme hos Megahjul.

Det hadde jeg ikke gjort. Jeg hadde mye heller kjørt på nankang enn kumho!

Har hatt nankan på to av bilene mine nå og jeg mener at det er noe av de bedre "billigdekk" man får!

Skrevet
Min erfaring med nankang er at de blir fort slitt og har dårlig balanse. Hadde masse lodd på med nankang, men når jeg senere la dunlop på samme felgen, fikk jeg opp 0 gram.

Det virker som om bilen ruller lettere med dunlop.

Men ellers har de godt grep og bra pris.

Ja slik er det desverre med de fleste av billigdekkene. Du kan ikke sammenligne dunloop med nankang! I utgangspunktet så er det faktisk flere som ikke annbefaler nankan til tyske biler på grunn av ballansering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...