mr m-tech Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Er det noe merkbar forskjell på en 520/24v etter chiping, merkbar forskjell?? PS: er ny her
Ad|oS Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Vil nok ikke merke mye forskjell. Du kan jo få dem til å flytte sperra litt, men det er vel nesten det eneste du vil merke. For å få noe mer effekt må du nesten skifte grenrør og ha trim-kam også
mr m-tech Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Skrevet Januar 13, 2008 I dokumentasjonen på chipen står det at jeg øker med 18hk og 22nm... Vil ikke det merkes?? Verdt 2500kr??
S.Arnesen Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 chip er bortkasta... så sant du ikke har glemt en d i overskriften din...
Saltkjelen Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Nei, det nytter desverre ikke å chippe en bensinbil. Jeg undersøkte dette med å chippe min gamle E60 520iA (2.2 170hk) og jeg var heldig hvis jeg klarte å få ut 7hk. Og 7hk er nok ikke akkurat merkbart - desverre..
A.Teserud Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 hvor for man kjøpt trim kam da? hvor mye hk for man ut ved chipping trim kam og grenrør?
Ad|oS Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Kan kjøpe det hos f.eks. schmiedmann.com Kan vel kanskje få 20-30hk?!? Egentlig ren gjetting fra meg... Skal du ha noe ekstra effekt med bensinbil må du neste ha turbo eller kompressor, eller legge MYE penger i innmaten for å få noe effekt
mr m-tech Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Skrevet Januar 13, 2008 takker for alle svar jeg har fått er nytt for meg detta med bmw så har ikke så mye peiling på det enda..
A.Teserud Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 åå- da koster det mer enn det smaker tror jeg:P noen som vet om kompressor kitt til E34 520 da? uten at jeg må bytte hele motoren innvendig. er ikke fan av turbomotor av den enkle grunn at jeg har en teori om at det ikke er holdbart. (utspillet der er vel som å banne i kjerka)
Hanzo/// Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Med chipp så spinner den sikker på snø i andre gir! Neida har vel den oppfattningen jeg og at uten tdi eller turbo så er det vel ikke mye å hente på en 2l bensiner..
Samaraiuz Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 kjøp deg en tds, min økte fra 143 til 171 hk. er nok sant at diesel er det som lønner seg mest å chippe=)
Hyggmaister Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Chip HAR sin hensikt også på bensinbiler i noen tilfeller da Kamskift (+evt sterkere ventilfjærer, retainere osv), porting/sliping, grenrør, effekt, åpen luft og chip vil ha sin hensikt. Programmer den på en dyno, så kan du til og med se hva du får ut av den Husk at du da også kan flytte turtallsperra oppover, noe som vel bør kunne være ønskelig? MEN - dette koster jo. Du kan selv gå inn på en nettside og samle inn priser. For å så sammenlikne det med ovvenvnte kompressoralternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå