Gå til innhold

Service intervall BMW 320D 2005.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Kan noen fortelle meg når innspeksjon 1 og 2 skal utføres på en 320D? Ser på en bil som har gått i overkant av 80000. Den har utført innspeksjon 1. Selger påstår innspeksjon 2 er på 120000. Eg har hørt denne skulle utføres på 80000. Fint om noen kan hjelpe til. Søkte på forumet meg kunne ikke finne dette fra før. Tipper det helt sikkert står en plass.

Skrevet

Serviceintervallene varierer fra bil til bil. Jeg har blitt fortalt dette er basert på kjøremønster etc, men dette har jeg ingen faglig god forklaring på. Min skal på service på 112500km og det er inspection II.

Edit: Er det E46 eller E90 forresten? På E46 har du følgende servicer: oljeservice - inspection I - oljeservice - inspection II med ca 30.0000km intervaller. Etter inspection II starter du "på nytt" igjen i service-gangen.

Skrevet

jeg har hørt at serviceintervallet beregnes etter hvor mange bensintanker du har brukt!

Ergo kjører du hardt bruker du fler tanker på samme kjørte kilometerlengde enn et fossil med hatt som aldri passerer 70 km/h ;)

Skrevet
jeg har hørt at serviceintervallet beregnes etter hvor mange bensintanker du har brukt!

Ergo kjører du hardt bruker du fler tanker på samme kjørte kilometerlengde enn et fossil med hatt som aldri passerer 70 km/h ;)

Og kjører du diesel, så slipper du service da..........

Nei! på min e46 var det ispec 1 på 60t og skal nå ha oljeservice på 90t og inspec 2 på 120t .

Om du nullstiller serviceindikatoren på service utenom disse intervallene vil du nok kunne få beskjed om service på andre km.

I tillegg tilater jeg meg å bytte olje og filter en gang mellom disse intervallene også. (nødvendig? aner ikke!, men ønsker ikke å finne det ut.)

Skrevet

Som nenvt av E30 ex Turbo sier så bytter jeg også olje og filtre ca midt mellom hver service. Noen gjør også dette oftere, på f.eks. 10.000km. Tror det er en rimelig investering for å få et langt og godt liv på motoren:) 30.000km på samme olje virker for meg å være ekstremt langt. Turboen snurrer noen runder på den strekninga.

Skrevet

Eg kommer aldri til å la en bil gå langt mellom oljeskift. Et oljeskift er ingen stor kostnad, mens inspeksjoner som BMW må utføre er jo ikkje så billig. Derfor spør eg om det. Oljeskift kan en jo utføre heime og om en vil det.

Skrevet

Og som et tips til alle med diesel og turbo, bytt filteret for oljeånding. Tett veivhus filter har forårsaket utallige turbohavari på disse motorene.

• 3 years later...
Skrevet

Husk også at det kommer en "service" i tillegg til de som er nevnt her, nemlig årskontroll. Denne tar for seg skift av kjølevæske og bremsevæske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...